Ga naar inhoud

Wat is bij jullie het dagmenu?


Susanne22

Aanbevolen berichten

Rond 9.30 uur biks, hooi en gras (in de zomermaanden),

's avonds nog een keer biks, hooi en een groentenschotel met daarop altijd andijvie, witlof, wortelloof en wortel, aangevuld met petersie, bleekselderij, paksoy, komkommer, af en toe tomaat enz.

Elke dag vers water en af en toe een stukje brood of fruit.

Regelmatig krijgen ze gedroogde kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

B&B kijgen 's morgen ieder een half tomatenpureeblikje SS-biks (= 10 gram per konijn), in de loop van de ochtend een schaal groente om samen te delen (witlof, 2 schijfjes wortel, krulsla, rucola, peterselie, basilicum), en 's avonds weer dezelfde hoeveelheid biks.

Hooi blijken ze alleen 's nachts te eten dus dat vul ik 's ochtends bij en water naar behoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een doosje gepelde zonnebloempitjes van de AH, maar je kunt ze ook vinden bij bijv. een turkse supermarkt of een natuurvoedingswinkel oid.

Momenteel zit het nog in het gemengde voer, maar denk dat ik straks ook een zakje haal bij de Turkse winkel, daar kun je het inderdaad ook gewoon kopen :yes:

Overigens, weet iemand waar ik tarwebloemen kan kopen?? Ik heb een keer een zakje van Loes gekregen, maar kan het hier in geen enkele DW vinden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nijnen een broodkorst krijgen is dit van limburgs terf brood,hier zitten zaden en pitjes op wat mijn kids niet zo lekker vinden. Deze snijdt ik van hun brood en laat het uitdrogen en zo hebben ze later op de dag een heerlijk snackje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze:

's morgens: niks :P

Begin van de middag: Water, hooi en (2 van de 3 koppels) bleekselderij en wortel.

's avonds rond 9 of 10 uur: hooi en (2 van de 3 koppels) peterselie en witlof.

Rond 12 uur 's avonds krijgen ze biks en water.

@ Dollie: je kan beter wel elke dag (liefst een paar keer per dag) een beetje vers hooi geven. Dan heb je de meeste kan dat ze er toch iets van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sochtends SS biks, weet ik niet hoeveel, ongeweer een handje vol voor 2 nijntjes

verse hooi en water

smiddags als we terug zijn uit werk mogen ze de kooi uit

savonds rond 21:00 gaan ze naar de kooi en zitten ze te wachten! tis echt grappig elke dag als een klok!

dan krijgen ze of peterseli of witlof of apple...soms met komkomer, soms een wortel..het wisselt

en dan weer hooi natuurlijk

ze mogen dan nog los lopen tot 22.30

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie: je kan beter wel elke dag (liefst een paar keer per dag) een beetje vers hooi geven. Dan heb je de meeste kan dat ze er toch iets van eten.

Ik probeer het nu al héél lang.. In ruifjes, hooiballetjes.. Kruidenhooi, kruidenhooi met extra kruiden, elk merk dat ik in de winkels kon vinden.. Van de boer, van een andere boer.. Niets. Elke dag alle hooi verversen is pure geldverspilling, het heeft echt geen zin. Als ze er nog íets van aten kon ik dat beter wel doen ja, maar deze meneren denken dat het meubilair is ofzo. (Wat wel apart is, hooi zullen ze nooit aanraken, maar onze meubels wel....?)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

's morgens: Vers water, klein beetje biks, pluk hooi

's middags: eventueel hooi bijvullen

's avonds: Vers water, hooi, een bord met: spinazie, veldsla, ruccola, wortelloof, witlof.

eens per week word eraan toegevoegd: tomaat, kom kommer, paprika. (ohja, en de wortel natuurlijk)

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn knabbel maar om de 2 a 3 dagen een volle bak hard voer geef. verder ongeveer elke dag wel wat groente als ik ook groente ga eten.

En verder tijdens het tv kijke altijd wat lekker en neem ik een appel en dan neemt zij er ook 1( een stukje van die van mij hoor):P:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

S'ochtends: een bak vol Cuni Care biksjes, vers water en vers hooi.. (meestal kruidenhooi.. maar ik wissel het soms af met normaal hooi om ze niet te kieskeurig te laten worden..

S'middags: verse wilgentakken in de hoop dat het hok heel blijft.. niet dat dat werkt.. en soms stiekem een lepel sorbetijs van m;n vriend.. :bad:

S'avonds: vers water en een bak vol verse groentes en kruiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die heb ik niet geprobeert, maar het is ook veel te duur. ALS ze het al eten, en hoewel andere konijnen er dol op zijn acht ik die kans toch klein, is het slechts een tijdelijke oplossing want ik kan het toch niet betalen.

Al hooi met gedroogde wortelstukjes geprobeert? Is niet duur.. alleen ken ik maar een winkel waar je het kan krijgen.. wil je er wel een toesturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zit het nog in het gemengde voer, maar denk dat ik straks ook een zakje haal bij de Turkse winkel, daar kun je het inderdaad ook gewoon kopen :yes:

Overigens, weet iemand waar ik tarwebloemen kan kopen?? Ik heb een keer een zakje van Loes gekregen, maar kan het hier in geen enkele DW vinden??

Ook die kan ik je toesturen! :P De huisdier voordeelshop is gigantisch en geweldig.. alleen.. ken ik hem alleen in den bosch..

Overigens.. daar heten het tarwe-aren.. in oranje doosjes zit het.. van puik dacht ik..

aangepast door Plumeau
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al hooi met gedroogde wortelstukjes geprobeert? Is niet duur.. alleen ken ik maar een winkel waar je het kan krijgen.. wil je er wel een toesturen!

Yep, ook al geprobeert.. Heb hier ook nog een kruidenmix staat met gedroogde stukjes wortel, gelukkig gaat die (en andere mixen) er steeds beter in. Alles wat je in een doorsnee dierenwinkel kunt kopen qua hooi heb ik al geprobeert in ieder geval. Ook wel eens wat van internet bestelt maar daar zijn m'n ouders niet zo happig op.

Maar bedankt voor het aanbod hoor!!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ook al geprobeert.. Heb hier ook nog een kruidenmix staat met gedroogde stukjes wortel, gelukkig gaat die (en andere mixen) er steeds beter in. Alles wat je in een doorsnee dierenwinkel kunt kopen qua hooi heb ik al geprobeert in ieder geval. Ook wel eens wat van internet bestelt maar daar zijn m'n ouders niet zo happig op.

Maar bedankt voor het aanbod hoor!!! :D

Pfff.. wat een verwende konijntjes zeg! Lijkt Flappie van m'n broertje wel.. die laten ze dan ook maar iedere dag los op het gazon.. dat lust meneer dan weer wel.. :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook die kan ik je toesturen! :P De huisdier voordeelshop is gigantisch en geweldig.. alleen.. ken ik hem alleen in den bosch..

Overigens.. daar heten het tarwe-aren.. in oranje doosjes zit het.. van puik dacht ik..

Dan dacht ik het dus goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

's morgens een schepje hope farm, hooi en schone flessen met water,

's avonds een schepje ss en wat groente, vooral witlof en peterselie is favoriet.

Ik koop bij de lidl peterselieplantjes ( 0.55 cent) zet er zo'n 4 in een pot en daar kan je dan lang takjes af halen, steeds van een ander plantje zodat de ander weer wat bij kan groeien!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze 's ochtends eerst biks, dan ga ik de toiletjes schoonmaken, water verversen, hooiballetjes vullen etc. Als ik hiermee klaar ben dan krijgen ze iets lekkers, witlof of kruiden. Meestal vul ik dan 's avonds de hooiballetjes weer bij, ze eten hier best veel van, want ik heb ook altijd een paar pleerolletjes gevuld met hooi in de kooi liggen. En dan krijgen ze weer iets lekkers, soms ook een stukje appel, of een aardbeitje. En meestal geef ik ze overdag ook nog wat lekkere kruiden tussendoor, gewoon omdat het zulke schatjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .