Ga naar inhoud

Bloedspetters, afkomstig van????


Rian

Aanbevolen berichten

Nu ik net Pookes oren heb zitten inspecteren, valt me ineens op dat ik in het hok allemaal kleine bloedspetters langs de kant zie zitten. Vreemd...even verder gekeken, zie ik ze ook op de grond, en langs de muur...duidelijk "rondgespetterd", maar van Pookes oren kan het echt niet afkomen, dat zijn zo'n piepkleine krabwondjes...wat dat nou geweest kan zijn?? Ze zijn al droog, en ik kan bij allebei de nijntjes niks ontdekken! Ze zijn ook niet anders dan anders, snap er niks van. Wat kan dit nou geweest zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep! Pooke mist een nageltje aan een van zijn voorpootjes. Zie er ook wat oud bloed zitten. Eerst zijn oren, nu zijn pootje...het is zorgzondag vandaag geloof ik. Zal het in de gaten houden, zo te zien is het hele nageltje eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bloedspetters overal deden mijn ogen wel wat verder openen ja, ik dacht: wat is dit nou?? Het spoor ging maar verder, en verder...Vooral ook omdat het al droog was, dus ik heb niet eens gezien of gemerkt dat Pooke zich blijkbaar pijn had gedaan, ik voel me een heel slecht baasje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het maar...denk dat het wel meeviel, hij gedraagt zich niet anders.

Maar hoe had ik het kunnen voorkomen vraag ik me af? Zijn nageltjes zijn mooi kort, heb ze pas nog laten knippen bij de DA! Misschien blijven hangen in dat stomme deurtje aan het hok...toch eens een plankje daarop maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ben je geen slecht baasje, niemand kan zijn konijnen 24 uur per dag in de gaten houden! Misschien is het vannacht wel gebeurd, dat weet je niet. Je moet jezelf niks kwalijk nemen hoor, ongelukjes gebeuren nu eenmaal wel eens. En hij lijkt er nu weinig last van te hebben toch, dus was het waarschijnlijk ook moeilijk om te zien dat hij iets mankeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het trapje eraf halen geen optie? Hier zijn de haakjes al open en kan je het zo verwijderen, maar anders kan je misschien de haakjes een beetje openbuigen...

Oh ja...het opnieuw groeien van het nageltje kan lang duren. Dus niet ongerust zijn al het een hele tijd duurt voor hij daar weer een volwaardig nageltje heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het trapje is een rotding. Ik kan wel de hele voorkant van het hok omhoog klappen, dus dat heb ik nu gedaan. Ze snappen er niks van, haha. De hele tijd erin springen, eruit, erin, eruit...:he:

Dat nageltje zie ik wel weer verschijnen, ik vind hem net zo lief met 9 nageltjes als met 10! (aan zijn voorpootjes dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .