Ga naar inhoud

Is er nog iemand wakker?? Konijn heeft last van gas


Micky

Aanbevolen berichten

Oeh, veel reacties. Dank, dank.

@Caroline, ik heb alleen Prozyme in huis.

@Kelly, ik probeer hem nog een keer goed te masseren en ga daarna de DA bellen indien er geen verbetering in zit.

Word een kort nachtje maar dat er zijn belangrijkere zaken dan slaap. Ik ga hem eerst dwingen tot een massage en dan wat water in z'n bekje spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

yep, idd en liever voor massage, zodat je dat bij wijze van spreken verder maseert...

Prozyme is ok, protexine is beter.

Laatst at Clicquot niet, heb het toen na een half uurtje onder controle gekregen door eerst masage die niet hielp, dan spuitje met protexine en dadelijk weer maseren en hopla ik voelde beweging. Ze ging keutelen en hooi eten...kan toeval geweest zijn,but you never know...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, een update want typen met een konijn op schoot lukt dus niet.

Hij zit weer even terug in z'n hok bij z'n toiletje. Hopelijk vind ik zo wat keutels.

- Hij ziet er al wat beter uit dan om 23 uur.

- Ik heb ongeveer 1,5 ml water met Prozym naar binnen gekregen.

- Nog geen pijnstillers gegeven.

- Veel gemasseerd maar geen geluiden, geborrel gehoord of beweging gevoeld.

- Hij wil nog steeds niets eten en zit in een hoekje.

- Ik vind net een kettingkeutel met 9 keutels en ik hoop dat ie van Teun is en niet van Lola maar zeker weten doe ik niet.

Ik ga zo weer verder masseren. Is er een uitgebreide handleiding op internet? Ik vind met je vingers rondjes draaien van buik naar anus een beetje vaag. Waar begint de buik en hoe kan je er goed bij als hij ligt. Gaat het echt om de onderkant of ook om de zijkant? Wat moet ik voelen of juist niet?

NOG MEER KEUTELS!! En ze zijn warm dus ze moeten wel van Teun zijn. JOEPIE!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gelukkig al een stuk beter. Hij heeft al een klein beetje SS gegeten en een paar kleine keuteltjes geproduceert. Ik blijf vandaag thuis van mijn werk en heb al met de DA overlegd. Indien het weer erger wordt, stap ik met konijn en al in de bus richting DA. Omdat dat een hoop stress voor hem oplevert, wil ik alleen de reis maken als het weer slechter gaat. Ik ga nu een bordje witlof met Prozym voor hem maken. Hopelijk worden zijn keutels vandaag weer normaal.

Aan de BB nachtvlinders: super bedankt voor jullie goede raad vannacht. Mede daardoor voelt Teun zich een stuk beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het nu alweer wat beter gaat. Ik hoop dat hij helemaal opknapt! Ik denk dat je konijntje erg blij is met een baasje als jij!

Ook diep respect voor Kelly, Zaza en Caroline. Super dat jullie zo laat opblijven om een BB'er + konijntje erdoorheen te slepen. Jullie zijn echt super!! :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn om te lezen dat het je gelukt is!!!

Gezien de kettingkeutels en het feit dat massage geholpen heeft, is de kans heel erg groot dat het idd om een vertraagde darmwerking door haren kwam.

Zoals al gezegd, blijven doorgaan met maseren en zoveel groen geven als hij wil, wel alleen wat hij gewend is. Biks niet teveel aanmoedigen nu...hooi en groen zijn belangrijker!

Je weet trouwens dat een massage geholpen heeft van zodra er keutels uitkomen OF ze gaan eten onmiddellijk daarna ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten vlot nog niet zo. Ik bied van alles aan maar hij haalt zijn neus er voor op. Ondertussen zijn er al wel weer een paar normale keutels geproduceert maar nog niet veel. Hij is wel weer actief. Rent door het huis, springt op de bank, wast zichzelf.

Goed teken maar ik zou willen dat hij z'n groenten en hooi op zou eten. Ik zal 'm zo nog een keer masseren maar dat gaat ie niet tof vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij at tot voor gisteravond wel altijd gewoon goed?

Altijd alles op? Ook biks?

Ja, alles gaat altijd op. Ook met dank aan zijn partner in crime Lola. De laatste keer bij de DA was ze 200 gram bijgekomen en Teun z'n gewicht was gelijk geleven. Vind het nog steeds raar dat hij ineens zonder aanleiding zo'n last heeft van gas/haarbal/verstopping. Hopelijk gaat hij snel eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen... ;)

Rennen is goed trouwens!!! De longen zetten uit door de inspanning en dat diepere ademhalen drukt op de maag/darmen waardoor die weer gaan bewegen.

Ik heb het gewoon gedaan en hij heeft me gewoon gebeten. Dat heeft hij nog noooooit gedaan. Hij beet niet door met het was wel een waarschuwing..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .