Ga naar inhoud

Is er nog iemand wakker?? Konijn heeft last van gas


Micky

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat er nog iemand actief is. Teun is sinds 11 uur niet helemaal lekker. Hij vertoont symptomen van gas: niet eten, moeilijk zitten, knarstanden, sneller ademen, slappe buik. Ik heb geprobeerd te masseren maar hij laat het niet toe. Ik heb nog medicijnen in huis maar ik kan mijn ciseral niet vinden. Heb nog wel Carprofen drops maar ik weet niet of ik dat mag geven en hoeveel. Durf iig nog niet naar bed.

Heeft iemand tips? Zal ik medicijnen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij heeft een zachte buik. Als ik hem aanraak kruipt hij helemaal in elkaar en trilt een beetje. In die positie lijkt z'n buik weer hard. Zijn oren waren net koud en nu weer warm. Ik weet niet wanneer hij voor het laatst gekeuteld heeft. De toilet lag vol en die verschoon ik elke dag. Ik was pas om 23 uur thuis en volgens mijn vriend was er niets aan de hand en heeft hij gewoon z'n groenten gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt weinig slaap vannacht...bereid je daar op voor...

Die Carprofen zou ik aandurven als het mijn konijn zou zijn...

Pijnstilling helpt je konijn misschien eten én ook hopelijk beter masseren..

En verder masseren...draaiende bewegingen van borst naar anus...

Is er geen dierenarts meer bereikbaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem met een handdoek op de bodem van de reiskooi op schoot gezet en een klein kwartier gemasseerd. Ik heb niets gehoord of gevoeld bij z'n buik. Hij probeert de hele tijd weg te komen en nu laat ik hem weer even met rust. Zijn temperatuur voelt wel normaal aan. Moet ik 'm wat water geven met een spuitje of is dat nog te vroeg?

Alvast bedankt voor je hulp. Ik blijf nog even wakker, moet over 5 uur toch op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masseren, eten aanbieden, in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwd, de dierenarts bellen......

Meer dan dit kan je niet doen denk ik...Hopelijk is het tijdelijk..en je weet ook niet zeker of het gas is...

Je kan ook hier zoeken op 'carprofen' en 'gas' (allebei tegelijk dus)..dan kom je er misschien ook wel achter waar je goed aan doet..

Als hij straks nog niet drinkt, dan zou ik hem water voeren ja...beetje biks erin opgelost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets, geen hooi, SS, peterselie, krentjes, water. Hij wilt met rust gelaten worden en krijgt iig genoeg beweging door van me weg te rennen. Zal ik Carprofen of Metacloral geven of eerst maar afwachten en de DA uit z'n bed bellen?

Vreemd trouwens dat hij ineens last heeft. Hij heeft niets vreemds gegeten en er is niets vreemds gebeurd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen mag je geven, veilig is 0.8ml, daar kan je echt niets mee misdoen.

Geen protexine in huis? dat durft in combi met massage nog wel eens die extra boost geven...die gewoon oplossen in water en met een spuitje geven. Gewoon water geven kan ook helpen,maar weinig 3ml, geen risico nemen...

Je moet jezelf echt samenrapen nu, hem desnoods wat ruwer behandelen ,tonen dat je baas bent om hem te kunnen maseren. Ik weet hoe moeilijk dat is...maar het moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen idee om de dierenarts te bellen en met hem te bespreken van wat je het beste wel en niet kunt geven?

Zo heb je meteen al contact gelegd voor mocht je hem verder vannacht nog nodig hebbem..... ik bedoel, dan weet hij al van de situatie af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bovenstaande echt niet helpt, de DA opbellen.

Ofwel "pakt" de masage nu dadelijk zeker in combi met vocht en heb je door snel te reageren erger voorkomen, ofwel zit er echt iets ergens vast en heb je DA en infuus nodig, injektie pijnstilling en vooral een diagnose...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen idee om de dierenarts te bellen en met hem te bespreken van wat je het beste wel en niet kunt geven?

Zo heb je meteen al contact gelegd voor mocht je hem verder vannacht nog nodig hebbem..... ik bedoel, dan weet hij al van de situatie af....

Ook mee eens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .