Ga naar inhoud

Kan een gasaanval van korte duur zijn?


danielle1985

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik vraag me af of iemand van jullie zoiets ook al eens heeft meegemaakt. Gisterenochtend was er niets aan de hand met mijn twee konijnen. Ze waren levendig en aten lekker peterselie en hooi. Toen ik gisteravond thuis kwam kregen ze een bakje SS. Meestal staan ze allebei te springen van blijdschap en vallen ze meteen aan. Een van de twee deed dat inderdaad maar Nijn keek er niet eens naar om. Ik heb haar toen in de gaten gehouden en ze keek ook wat suf uit de ogen en het viel me op dat ze veel lag en steeds ging verliggen. Het leek mij dat ze iets van kramp of een soort van buikpijn had. Ook dacht ik natuurlijk aan gas of een verstopping.

Omdat Plof flink in de rui is, krijgen ze beiden elke dag een beetje prozyme op de peterselie om verstopping te voorkomen. Dus dat leek me niet zo heel waarschijnlijk. Wel vind ik soms nog wat keutels die als een ketting aan elkaar zitten (drie ofzo) maar ik weet niet van wie van de twee die afkomstig zijn.

Ik heb haar apart genomen en haar buikje een beetje gemasseerd, die voelde gewoon normaal aan. Wel had ik het idee dat het soms gevoelig was. Daarna heb ik haar gewoon weer terug gezet en de nacht afgewacht. Vanochtend was ze weer levendig, keek beter uit haar ogen en at ze gewoon weer hooi en peterselie. Naar mijn idee dus niets meer aan de hand.

Zal dit een gasaanval zijn geweest en zoja, kan dat inderdaad weer vanzelf overgaan? Kan het misschien aan de warmte hebben gelegen, ze staan wel in de schaduw maar het was gister vrij warm buiten. Ik ben benieuwd of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt en wat jullie daarmee hebben gedaan.

Groetjes Danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker. Ik maak het met een van mijn nijnen zo eens in de twee weken mee. Hoe het kan weet ik niet, hij krijgt altijd dezelfde voeding. Hij heeft een heel gevoelig maag-darmstelsel en dat is wel vervelend, hij heeft er soms echt last van. Ik ga al niet meer meteen naar de DA omdat ik weet dat het bijna altijd vanzelf weer overgaat.

Daarvoor moet je je nijn wel kennen, als ik hem niet zo goed zou kennen zou ik meteen naar een DA gaan omdat gas al snel dodelijk kan zijn.

Wel mijn complimenten hoe je gehandeld hebt, heel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .