Ga naar inhoud

ik ben woest


Jimmy&Nijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een ego zeg!!!!! :grrrrrr: *(&&%#$@@!#$$%

Wat een onmens!

Hoe kan je dit doen tegenover een dier.... ik heb er zelfs een brok van in me keel!!!

En dan ook nog met een klein kind erbij!!!

Ik snap dit echt niet!!!

Hoe wil je een kind normen en waarden bijbrengen???

Als je als ouder verdorie niet eens respectvol weet om te gaan met dieren?

Sorry, maar me konijntjes (zijn buiten me kids :mdr:) alles voor me!!

Doe alles voor ze!

En het betrekken van me dochter (jongste nog te klein) vindt ik super belangrijk!! (in een postieve zin natuurlijk)

Het arme beesie heeft het beter zo.. helaas waarschijnelijk wel een lijdensweg moeten meemaken......

Ze moeten hetzelfde doen bij haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens ik moet hier mijn hart opluchten...

ik dacht bij een andere collega even te kunnen maar het is niet gelukt

we waren lunchen ik vertelde van het bad enzo maar ze zei: tja zou ik niet doen konijn in bad maar misschien wil ze ook niet weten hoe beter met de dier om te gaan, het is dus niet jou (ikke) taak om haar te educeren.

ik zei "als ik het niet doe blijft ze die dingen doen, misschien kan ik haar op andere gedachten brengen, de dier kan tenslotte niet praten en schreuwen dat ie niet in bad wil"

nou jongens..de reactie van die collega "je bent de dierenbescherming niet, je zoekt alleen maar ruzie als je zo door gaat" "ze wil waarschijnelijk niet weten over hoe en wat doe bemoei je er gewoon niet mee"

zucht...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is helaas waar. Ik vind dat je het volle recht heb om die college bij te brengen wat wel of niet goed is. Het lijkt mij echter een type die konijnen als inferieur beschouwt en dus niet naar je zult luisteren. Gezien je met deze persoon samen werkt is het een niet al te best idee om daadwerkelijk ruzie te gaan zoeken.

Hopelijk luistert ze naar je, maar voor je eigen bestwil kan je beter geen ruzie maken. Sommige mensen zijn nu eenmaal onverbeterlijk.. Misschien kan je haar ook doorverwijzen naar BB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat erg :(

Mensen beschouwen konijnen als minder.. erg jammer vind ik dat.

Laatst was ik op het werk.. en sprak een meisje me aan die ik nooit eerder had gezien/gesproken. Of ik een wit pooltje wilde? Ik zeg nee, ik heb al 2 konijnen. Waarop ik ook vraag waarom ze dat aan me vroeg.

Haar antwoord: ze had dus een wit pooltje, maar die werd te groot en moest weg! Ik vroeg naar een foto, beestje zag er gewoon "normaal" uit en was een week of 10.

Een paar dagen later spreek ik haar, laat ze me een foto zien van haar nieuwe konijn. Het beestje zag er heel jong uit, en bij navraag is ze 5!! weken. Dus ik leg uit dat dat te jong is om bij de moeder weg te gaan.. kreeg ik echt zo'n reactie dat de fokker het wel beter weet.. want hij had wel 100 kleine konijntjes en er dus heel veel verstand van.

Ik haar weer uitgelegd dat dat dus ws een broodfokker is, en dat je moet oppassen met zieke diertjes etc. Nou ging ene oor in andere oor uit bij dr, had net zo goed niks kunnen zeggen.

Arm klein diertje... vraag me af wat ze heeft gedaan met het 1e konijntje, en wat ze gaat doen met dit diertje als ie straks ook "groot" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Yvon, je gaat naar www.marktplaats.nl, zoekt een leuke broodfokker uit die met kruisingen fokt, is goedkoper. Vervolgens haal je het beest te jong op en sjouw je het van hot naar her om het te laten zien, daarna mag het lekker in z'n bench en als ie volwassen is gaan we klagen dat ie voor geen meter luistert. Ik zie het probleem niet zo?

Zucht... :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

omg!! dat kan toch niet!

die griet van mij op werk zegt dat ze nu wel ophoudt met konijnen...ze willen een hond maar dan een "echte" ??

Bedoelt ze dan een Pitbull ofzo...

Kan leuk worden voor haar kind als je nagaat hoe ze met dieren omgaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic ook even in z'n geheel gelezen en ik begrijp je machteloosheid!

Ik sluit me wat dat betreft bij Kelly aan: zoals wij op BB met konijnen om gaan, lijkt eerder een uitzondering dan regel.

Weet je wat ik nooit zo goed snap: als mensen zichzelf zoveel hoger op de ladder zetten dan een dier, dan vind ik dus ook dat zij moeten handelen naar hun positie op die ladder. En dat doen ze dus niet! Kan ik dus niet bij!

En jij maar proberen om die mensen te overtuigen van jouw gelijk (want dat heb je in mijn ogen), maar ik vrees dat dit je niet gaat lukken... :grrrrrr::grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me wat dat betreft bij Kelly aan: zoals wij op BB met konijnen om gaan, lijkt eerder een uitzondering dan regel.

Dat ís een uitzondering! Indy is sinds gisteren niet lekker, dus ik ben vannacht ieder anderhalf uur opgestaan om te masseren. Zat daardoor als een zombie in de bus, mijn twee 'busmaatjes', een goede vriend van me, die ook twee konijnen heeft (en er niet naar omkijkt) en een meisje waar ik me sowieso aan erger, vroegen natuurlijk waarom, uitleg gegeven.. Weet niet hoe we er precies op kwamen, maar ik zei dat ik vermoedde dat veel konijnen aan verstoppingen of gas overlijden, om aan tegeven dat het serieus, toen zei ik er sarcastisch bij: 'En dan maar zeggen, 'Nah, mijn konijn lag zomaar dood in z'n hok! Ja, hij heeft al wel twee dagen niet gegeten ofzo.... Maar wat raar!' ' zegt dat meisje dus: 'Ja, maar jij hebt er verstand van.. Dat hebben die mensen natuurlijk niet.' toen zei ik dat ik vond dat als je een dier neemt dat blijkbaar zó gevoellig is voor dit soort dingen (en dat is een konijn, niet eten kan echt snel fataal zijn als baasje niet ingrijpt..) dan hoor je dat toch te weten? Het is niet zo dat ik nu overbezorgt ben of dat het een aparte behandeling is, ieder uur masseren of met spoed naar de DA. Dat is gewoon nodig. En dat heeft er niks mee te maken dat ik toevallig iets van konijnen weet. Nou, dat vond ze maar raar.. Niet iedereen weet dat toch..

Sorry hoor, maar dan doet 'iedereen' in mijn ogen wat fout, in plaats van dat ik nu zo raar ben dat ik een goed cijfer op offer voor m'n konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp je machteloosheid. zit zelf in een vergelijkbare situatie. Mijn konijn gijs staat niet mij mij thuis maar bij mijn vriend ( mijn ouders willen geen dieren) Nou is mijn schoonmoeder nogal eigenwijs over de verzorging van gijs. Biks is te enzijdig voer dus hij moet gemengd voer hebben. en crackers ( van die stokjes met suiker aanelkaar gesmolten graan) mogen ook niet ontbreken. Zeg steeds wildat ik niet wil dat ze die rommel zoveel geeft maar het is net of ik tegen een muur praat. Met als gevolg dat gijs dus steeds een beginnende verstopping heeft (het gaat niet verder omdat ik er goed op let en hem gelijk medicijnen geef) het enige wat ze laatst weer zei is dat ik niet zoveel met medicijnen moet doen en er niet zoveel over moet lezen. tja soms zou je wel eens willen dat je er niet zo veel kennis van had, scheelt een hoop zorgen. maar gijs is mijn eerste beestje wat ik na 20 jaar eindelijk he gekregen en hij is me erg dierbaar. k blijf dus voor hem zorgen en tegen mn schoon moeder ingaan. mijn gijsje pakken ze me niet zomaar af ;)

en ja helaas is voor veel mensen een konijn maar een konijn. Ik werk in een dierenwinkel en wij proberen impulsaankopen ook zeker te voorkomen en geven goed advies mee. (veel hooi en water, beetje biks en groenvoer, meer niet. en laat het konijn inenten.) Ook heb ik al veel konijnen die boos op me zijn haha. die krijgen nu geen gemengd voer meer maar biks. ook heraan merk ik dat steeds meer mensen mer om hun konijn gaat geven en dat het konijn ook stijgt op de "ladder". het wordt steeds meer een volwaardig huisdier

lilian en gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat raar!' ' zegt dat meisje dus: 'Ja, maar jij hebt er verstand van.. Dat hebben die mensen natuurlijk niet.' toen zei ik dat ik vond dat als je een dier neemt dat blijkbaar zó gevoellig is voor dit soort dingen (en dat is een konijn, niet eten kan echt snel fataal zijn als baasje niet ingrijpt..) dan hoor je dat toch te weten?

Ik geef je helemaal gelijk; als je aan een dier begint moet je je er gewoon verdiepen in wat zo'n dier nodig heeft. Alleen doet niet iedereen dat; de meeste mensen denken al goed voor hun konijn te zorgen als 'm hooi, gemengd voer en wortels geven en af en toe een snoepstaafje om 'm nog eens extra te verwennen. Ze realiseren zich niet dat konijnen ook nog hele andere behoeften hebben. Want ja, ze zien konijnen bij de buren of bij familie en die zitten ook allemaal in hun eentje in een hokje, dus dan hoort dat blijkbaar zo, of het is blijkbaar geen probleem voor dat konijn. Honden en katten kunnen tenslotte ook prima alleen zijn. En de dierenwinkel verkoopt gemengd voer en knaagstenen, dus waarom zou je daaraan twijfelen of dat goed is voor je konijn?

Ik heb een schoonzus (nou ja, ik heb meerdere schoonzussen, maar dat doet er even niet toe, het gaat er hier om 1). Ik stuurde haar wat foto's van Ko en Nijn (en hun paleisje, helemaal trots natuurlijk op mijn kanjers) en ze mailde terug dat ze ook weer een konijn had gekocht voor haar zoontje van 2,5. En meteen wat fotootjes waarbij dat konijntje op schoot zit bij dat neefje. Tsja, daar ben ik al niet zo'n voorstander van, maar goed. Ik kon het echter niet laten en heb meteen maar even laten weten dat een konijn een groepsdier is en dat je 'm beter samen met een soortgenoot kan houden. Ik geloof dat dat niet helemaal in goede aarde is gevallen, want ik heb daarna geen reactie meer van haar gekregen… :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

He is toch ook om triest van te worden. ;-; Als je een huisdier neemt, maakt niet uit wat voor een, zou je er toch evenveel voor over moeten hebben. K snap niet dat mensen een hond of kat beter vinden. Bij mn ouders heb ik een kat, en op mezelf heb ik mn nijn, maar dat wil echt niet zeggen dat ik om 1 van de twee minder geef! Het zijn alle 2 mijn schatjes, en ik (en zo'n beetje iedereen hier lees ik wel) snap niet dat mensen zo ongevoellig kunnen zijn. =_='

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .