Ga naar inhoud

samenstelling bix veranderd?


mama0004

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik haal voor mijn konijnen altijd het voer bij de fokker. Hij heeft het merk Garvo.

Nu heb ik van de week een nieuwe zak in gebruik genomen en sindsdien eet Lef zijn bix niet meer helemaal op. Lief de eerste dagen ook niet maar nu wel weer.

Ik kan de fokker bellen om te vragen of het veranderd is maar daar los ik niets mee op. Natuurlijk had ik beter kunnen mengen, daar is het nu te laat voor helaas. ( was er vanuitgegaan dat het hetzelfde was en wilde de bewaarbak schoonmaken :$)

Lef eet dus wel maar veel minder dan de 50 gram die hij mag. Hij eet ook hooi maar ook net iets minder. Hij keuteld ook maar wederom minder. Daarnaast is hij iets bozer lijkt het..... Wilder door het hok rennen en de wc uitgraven. Groenvoer als rucola eet hij wel gewoon.

Moet ik gewoon zo doorgaan of toch iets veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de biks ligt, maar dat er iets met je nijn is! Misschien last van ruien, veel haren binnenkrijgen, kettingkeutels? Bestel dan eens prozyme en kijk of het verandering brengt.

Een tweede kan zijn dat je nijn last heeft van haken op zijn kiesjes. Je ziet dan ook dat een konijn ineens geen trek meer heeft in biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lef is ongeveer 9 mnd denk ik. En hij weegt bijna 2 kg. Dat lijkt me wel voldoende voor een nhd? Eigenlijk een beetje te zwaar zelfs?

Met Lef lijkt alles wel normaal. Hij wast zich, is vrolijk en hupst nu lekker door de ren. Misschien is hij niet zo hongerig?

Ik heb overigens met de fokker gebelt en volgens hem was het voer niet verandert.

Ik wacht gewoon rustig af. zolang Lef neit sloom ofzo is denk ik dat het verder wel goed met hem gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .