Ga naar inhoud

Minou blind of slechtziend?


Moontjuh95

Aanbevolen berichten

Al een tijdje denken we dat Minou blind/slechtziend is:

-schrik als je aan komt lopen

- bijt (in mijn moeders) handen als ze eten geeft

- gaat soms met de kop van links naar rechts heel langzaam

Heeft het er ook mee temaken dat ze wit is? Ze heeft geen rode ogen.

Ze is 1 jaar oud, net geworden.

Hoe kan je het controleren?

MVG Moniqué.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook eens navragen aan de DA...en meteen eens even overleggen of het niet handig is panacur te gaan toedienen ivm EC...Ik meen dat ze daar namelijk ook blind door kunnen raken en dat 'koppie van links naar rechts bewegen' vind ik ook verraderlijk klinken. Niet dat ik nou onnodig paniek wil zaaien, maar ik wil het toch even gezegd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je precies? Dat ze blind/slechtziend zou kunnen zijn omdat ze wit is? Ik denk het niet. Ik weet dat albino's slechter zien maar je gaf zelf al aan dat ze geen rode ogen heeft. Voor zover ik weet, zien witte dieren niet speciaal slechter maar dat weet ik niet zeker.

Maar in theorie vind ik dat de drie dingen die jij opneemt (bijten, schrikken, hoofd bewegen) eigenlijk net zo goed op doofheid kunnen duiden. Konijn schrikt van onverwachtse bewegingen, ziet een flits, ruikt een hand en bijt bijvoorbeeld. Dus ik denk dat alleen je DA misschien wat testjes kan doen om te kijken wat en óf er iets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn, Dot, is ook wit en doet dat "zweven" ook, en ik had me in het begin daar ook best druk over gemaakt. Met de da er over gehad, en die noemde het dus zweven. Dat wil zeggen dat ze zich zo oriënteren met het kijken, maar ik heb niet het idee dat ze heel slecht ziet, ze loopt gewoon net als de andere rond en reageert ook als ik met eten aan kom. Onze Sam heeft mij ook al 2 keer gebeten toen ik zijn etensbak wou pakken. Beetje zijn gebied beschermen denk ik, want hij doet dat dus alleen als hij in zijn hok zit, buiten kan ik hem gewoon pakken. Misschien zijn het toch dingen die los van elkaar staan en wil het niet betekenen dat ze slecht ziet. Maar, zoals al door de andere op gemerkt, je zult het pas zeker weten als er een da naar gekeken heeft, die er natuurlijk dan ook verstand van heeft.

aangepast door boukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .