Ga naar inhoud

Hooibal?


biancka

Aanbevolen berichten

Ik ben het hok voor Macksie een beetje aan het inrichten en nu vroeg ik me af waar jullie de hooibal ophangen ?? Hebben jullie een haakje in het plafond gedraaid waar de bal aanhangt of gewoon toch gewoon aan het gas van het hok? In de dierenwinkel werd me verteld dat het konijn wel moeite moet doen voor haar eten maar als ik de bal ophang aan een haakje dan is het wel weer erg hoog.

Wie helpt me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belletje vond ik zelf ook best irritant. Ik heb hem best laag hangen, zo'n tien cm boven de bodem van het hok, zodat ze lekker hun snuitje in het hooi kunnen steken om het lekkerste eruit te zoeken.

Heb hem ook naast het toiletje gehangen, eten en poepen is schijnbaar de ideale combinatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn konijnen poepen inderdaad op de plek waar het hooi hangt. Daarom hou ik het hooi altijd in het nachthok. Ik zette wel eens een mandje met hooi op een andere plek in de ren. Aar ja, daar gaan ze mee sjouwen. Gevolg: hooi en keutels verspreid door de hele ren.

Ik heb twee hooiballen aan elkaar vastgemaakt in in het hok gehangen. D&D moeten op hun achterpoten staan om uit de bovenste bal te eten. Meestal is de hoge bal eerder leeg dan de onderste, dus blijkbaar vinden ze dat leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de hooibal gewoon in de ren laten liggen, dan speelt ie d'r mee!

Dat kun je beter niet doen ;)

Als hij een dolle bui heeft en een spritje wil trekken kan wel eens de bal tussen z'n pootje komen. erg gevaarlijk dus

Verder vind ik in hooiballen erg weinig hooi kunnen ( of je moet het zo volstoppen dat ze het er niet meer uit kunnen trekken maarja ). En vind ik de ruimte's tussen de spijlen te klein. Ik zal dan mischien wel een zeur zijn :$, Maar ik ben vele malen gelukkiger met mijn grote ruif ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel een hooibal als een ruif hangen, ze hebben allebei hun voor- en nadelen. Hier willen ze niet altijd uit de hooibal eten, maar als ze het doen dan eten ze echt bijna alles op, terwijl bij de ruif er ongelofelijk veel verloren gaat wat ik dan weer van de grond mag vegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht het ook ergens op het forum gelezen te hebben. Even teruggezocht en jawel... hier!

Overigens eten ze bij mij niet uit de ruif, maar alleen uit de toiletbak en van de grond. De hooibal hebben ze toevallig gisteren voor het eerst leeggegeten, omdat ik er toen lekkere kruidenhooi in had gestopt. Vandaag keken ze er weer niet naar om en gingen ze weer met het gewone hooi verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die had in inderdaad ook gevonden, dat bedoelde ik met waarschuwing. Maar ik dacht ook ooit ergens een concreet voorbeeld gelezen te hebben...

Bij ons gaat dat inderdaad ook op en af; dan is 'ie weer in één dag leeg, en dan doen ze er weer dagen niets mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn ze gek op de hooibal.. Al meppen ze soms in hun enthousiasme bijna elkaar ondersteboven..

Gelukkig zitten mijn nijnen buiten, want als ik in mijn badkamer sta (beneden en aan de andere kant van de badkamermuur (buitenmuur) staan mijn nijnen), dan hoor ik me toch een kabaal.. KLENG, KLING.. en dan even stil.. en dan weer BENG!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha hier word niet omgekeken naar de hooibal. Soms hang ik hem naast het toiletje en dan word er 1 dag uit geknabbeld, maar daarna is de nieuwigheid ervan en raken ze hem niet meer aan.

Mijn nijnsels krijgen hooi in een rietenmandje, en dat vinden ze super :D Kunnen ze lekker met de snuit erin froeten haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .