Ga naar inhoud

Slangetje tussen het hooi


Nijntje-Dropje

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag de schrik van mijn leven! :bounce:

Ik wilde de konijnen vers hooi geven en ik zie in eens iets vreemds tussen het hooi. Ik pakte een schep en duwde ertegen aan. Ik pakte het op en het was gewoon een plat gedrukte slangetje tussen het hooi.

Ik heb de pak weggezet en niet meer gebruikt.

Ik vraag me nu af wat ik moet doen? Moet ik contact opnemen met de fabrikant of niet?

Ik maak vanavond een foto van het slangetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff dat is schrikken! Was de slang dood???

Ik heb ook iets soortgelijks gehad... namelijk een dode rat (heeel groot) in een bundel geperst hooi. Mijn konijn was al niet heel gezond, maar is (toevallig?) een paar dagen nadat ik die rat gevonden had overleden zonder duidelijke oorzaak, het ging nl best goed met 'm in die tijd. Wij hebben er destijds niet veel mee gedaan ook omdat het niet duidelijk was of dit de doodsoorzaak van onze nijn was.

Maar ik zou dus het hooi niet meer geven eigenlijk. Dit verhaal niet om je ongerust te maken want er is vast niets aan de hand (rat is erger denk ik ivm rattengif enzo). Zo vind je maar vreemde dingen in een pak hooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik ook contact op nemen met de fabrikant. Ik heb ook een paar maanden geleden een dode platte muis tussen het hooi gevonden. Ik heb toen ook contact op genomen met de fabrikant en die geloofde me niet. Ik had volgens hun die dode muis op moeten sturen met het hooi :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier al meerdere verhalen gehoord over rare dingen in het hooi...dikke kevers, stukken glas, ijzerdraad...

Ben zelf gelukkig nog nooit iets tegengekomen maar probeer wel altijd te controleren wat ik de nijnen geef, stel je voor zeg...dat je ineens gekraak hoort, dat ze een kever op zitten te peuzelen :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ieuwww ik zal ook anders kijken naar een zak hooi...ik koop meestal 3 verschillende soorten kruidenhooi en doe dit samen in een vuilniszak, dan mix ik het door elkaar. Ik hoop het niet mee te maken dat er een dood dier tussenzit.

gr. sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gewoon een zak is uit de winkel zou ik, met de zak hooi plus een zakje met het slangetje, er heen gaan. Grote kans dat je dan een nieuwe zak mee krijgt. Ik heb dit namelijk eens gehad met een platte, uitgedroogde (dode) muis. Deze heb ik in een zakje gedaan en naar de winkel gebracht, waar ik een nieuwe zak kreeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff zal nooit meer het zelfde naar een pak hooi kijken :-)

Ik ook niet, jakkie. Ik ben volgens mij nog nooit zo iets raars tegengekomen.

Ik ben nu wel benieuwd naar die foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieuwwww, ik denk dat ik in't vervolg toch maar eerst eens goed ga kijken voor ik met m'n handen in de zak hooi graai!!! :whistle2:

Maar het is natuurlijk niet onlogisch dat er zo eens een dood beestje tussen zit ... Ik heb het nog nooit meegemaakt maar wel dat er soms echt wel grote stenen tussen zitten?! :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .