Ga naar inhoud

Plotseling dood?


blackscell

Aanbevolen berichten

Ja dat is helemaal waar! Was misschien niet zo duidelijk in mijn post.

Ik wou het gewoon maar even vermelden, omdat het in jullie uitleg een beetje lijkt dat de konijntjes in de dierenwinkels of die geboren zijn bij mensen thuis heel veel kans hebben op afwijkingen, maar deze in de opvang niet.

Ben trouwens ook wel fel voorstander van je konijntje bij een opvang te halen hoor.

Reden: je helpt er het konijntje mee, zonder dat je hiermee de broodfok of rasloze fok stimuleert. Dit gebeurt wel als je je konijntjes in een dierenwinkel koopt of bij mensen thuis die zomaar nestjes kweken zonder er bij na te denken, want hoe meer mensen bij hun konijntjes kopen, hoe meer er worden gefokt natuurlijk.

aangepast door Katrien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rot dat je konijntje het niet gehaald heeft.

Ik wil nog even vermelden dat je pas moet gaan koppelen als het andere konijntje 4 maanden oud is. Dus nu niet meteen een nieuw konijntje halen.

Je nog levende konijntje is dat een mannetje of vrouwtje?

Beste is om een konijntje van het andere geslacht te nemen, gecastreerd mannetje en een vrouwtje is de beste combinatie namelijk.

Als het een mannetje is kun je hem laten castreren als zijn balletjes zijn ingedaald (als hij 3 a 4 maanden oud is). Neem hem 2 weekjes na de castratie mee naar een opvang en laat em daar een vriendinnetje uitzoeken (van 4 maanden of ouder).

Als het een vrouwtje is laa tje haar een gecastreerd mannetje uitkiezen.

Lees je verder van te voren goed in over koppelingen hier op het forum.

Groetjes Laura

aangepast door Laura82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .