Ga naar inhoud

Ananasbladeren


Guus

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek geweest naar wat prozyme nu precies is.

Op de site van konijnen.nl staat dat het een extract is van ananasstelen.

Nu vroeg ik me af... is ananasbladeren hetzelfde?

Mag je de ananasbladeren geven en heeft dat een betere werking dan de ananas zelf?

In ananas zit natuurlijk veel suiker maar in deze bladeren natuurlijk niet vandaar mijn vraag...

Ik ben erg benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met ananasstelen worden niet de bladeren bedoeld, maar de jonge scheuten van een ananasplant. Die bevatten inderdaad prozyme.

In ananasbladeren zit bromeline. Dit enzym wordt vaak toegevoegd aan gelatine om het beter oplosbaar te maken.

Ik ben overigens benieuwd naar de reden van jouw vraag? (als ik zo brutaal mag zijn tenminste :$)

aangepast door LindaM
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik het vraag is eigenlijk best ingewikkeld.

Ik had vorige week het idee dat Guus last had van haren (nu is hij weer zichzelf overigens)

Nu ben ik nogal huiverig voor om medicijnen van het internet te bestellen (hoor daar zo veel enge dingen over)

Mijn vriend is daar al helemaal op tegen.

De DA kent het niet en protexine (of hoe heet dat ook weer?) ook niet.

Nu heb ik dus opgezocht waar prozyme van gemaakt is... vandaar mijn vraag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff ik heb niet eens aan mijn man verteld toen ik prozyme heb besteld..ik bedoel de konijnen zijn van ons maar ik verdiep me meer in enzo..nahja ik heb wel laten zien daarna maar boeide hem verder niet zo

er is niks engs aan prozyme van konijnen.nl

onder verend kosten en helpt onze nijnen echt super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk!

En ja, of je ze nu wel of geen ananasbladeren wil geven, het enzym prozyme zit hier, voor zover ik weet, niet in.

Maar die tip van Danielle over het geven van ananassap vind ik zo gek nog niet. Je komt in ieder geval sneller aan ananassap, dan aan ananasscheuten... :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nog een toevoeging... ik vroeg het omdat er in ananas veel suiker zit...

Ik weet dat er hier veel goede ervaringen mee zijn... maar toch ben ik huiverig... is een onderbuik gevoel dat ik niet weg krijg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ook wel Guus.

Ananassap moet je ook alleen gebruiken als je konijn in nood is bij verstopping door verharing en je geen Prozyme in huis hebt.

En dan geen onbeperkte hoeveelheden geven, maar heel weinig...

Het is puur een noodoplossing dus !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een heel preventief middel voor je uit grootmoeders tijd :cool:

Bij ernstige verharing kun je problemen met de ingewanden van het konijn vermijden door azijn toe te voegen aan het water: 2 tot 3 eetlepels op 1,25 ltr water.

Puur natuur, goedkoop en het werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .