Ga naar inhoud

Konijntje erg geschrokken!


AnneliesVonk

Aanbevolen berichten

Ik had me ook weer wat vanmorgen! Joris vind het normaal erg leuk in z'n rennetje, maar vnamorgen schrok hij ineens vreselijk! Ik stond op om de wasmand weg te brengen, maar hij schrok daar blijkbaar van! Dus keihard racen door z'n rennetje en daarna nog tien minuten stampen en waaks gedrag. Daarna alles weer oke en lekker eten etc. Maar nu zit ik zonet bij z'n hok en hij was aan het eten, gaat ie ineens heel moeilijk eten met z'n bekje half open. Tot twee keer toe. Heb ik nog nooit eerder opgemerkt! Wel toevallig dat dat juist na het schrikken is. Dan ga je nu natuurlijk overal op letten als bezorgd baasje. Hij is nog maar elf weken, maar ik had al van Karina gehoord dat ze op die leeftijd ook al last kunnen hebben van hun kiesjes... bleh, soms baal ik ervan dat ik weer een konijntje heb gekocht omdat ik me altijd zo'n zorgen maak (en vaak ook terecht!). Hebben konijnen nou echt zo vaak iets met de gezondheid of zijn er ook een heleboel nijntjes die gewoon gezond zijn en niet de deur platlopen bij de DA? Verder is ie heel lief hoor en ik ben ook heel blij met hem! Maar die stress soms...

Ik moest m'n verhaal ff kwijt... sorry voor het gezeur gheghe :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konij nziet jou als een schim en niet zo gedetaileerd als wij dingen zien. Als je een wasmand of grote doos ofzo vasthebt verand de vorm die ze herkennen als hun baasje dat kan zijn schrik reactie verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet raar dat je zo bezorgd bent hoor. Na inmiddels een aantal jaren ervaring, weet ik ook dat een konijn allerlei dingen kan overkomen. En dat maakt je automatisch voorzichtig. Ik weet niet echt of konijnen relatief gevoeliger of ontvankelijker zijn dan andere (huis)dieren (behalve hun darmstelsel dan) of dat het slechts schijn is. Ik kan ook niet echt oordelen want heb 6 konijnen dus loop ik een grotere kans dat er wel íets is met één van hen. Maar soms heb ik ook wel eens het gevoel dat er bij konijnen echt alles mis kan gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .