Ga naar inhoud

2nd opinion Abces


boghy

Aanbevolen berichten

Ik moet hem Depocilline geven, 20 x 40 dagen lang (even de bijsluiter gepakt)

Ik hoef alleen niets in de mond te spuiten, want dit moet ik onderhuids geven zegmaar op de plek waar wij onze schouderbladen hebben (maar dan in t midden)

Dierenarts heeft het mij ook goed uitgelegd en moet het vanaf morgen zelf doen. Was het bij jou ook zo dat de haartjes in de wond gaan plakken? ze hebben het dan wel kaalgeschoren, maar niet tot heel ver. ben benieuwd of dit nog uitmaakt.

wel schattig trouwens, mijn andere konijntje maakt hem telkens schoon :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn nijnen hebben beiden een abces gehad en beide keren is het toch overgegaan door open te maken en uit te knijpen. Ze waren beiden ook veroorzaakt door een bijtwond, en dat is waarschijnlijk ook de reden dat het toch over is gegaan. De 'oorzaak' is er niet meer. En de nijnen zijn nog niet zo oud, dat scheelt waarschijnlijk ook.

Ik vermoed dat je bij een terugkerend abces toch op zoek moet naar de oorzaak om een grotere slagingskans te hebben dat het overgaat. Ik ben geen dierenarts, dus wil niks stellig beweren. Een goeie kundige DA kan hier echter vast ook wel een zinnig woord over zeggen :) Ga dus niet zomaar over 1 nacht ijs bij inslapen, dat is wat ik eigenlijk wil zeggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel morgen even de dierenarts om te vragen of ik hem ook moet uitknijpen. want dat had hij er niet bij verteld. wel schoonhouden zei hij.

maar inmiddels was het een beetje dichtgegroeid dus heb hem vanavond opengemaakt (dat voelt echt eng!) en toen kwam er gelijk wat pus uitzetten.

maarja, dicht laten groeien brengt je weer terug bij af.

ik zal eens vragen over die zalf. of misschien heb ik ik wel gewoon een alternatief. ik weet dat die antibiotica er voor moet zorgen dat het uiteindelijk weggaat.

De oorzaak weet ik wel, hij had namelijk haken aan zijn kiezen (die zijn er in april afgehaald). sowieso had hij altijd al een gebit die geen schoonheidsprijzen wint: ik knip al 7 jaar zijn tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zomertje

ik lees in een eerder bericht van jou dat Depocilline (penicilline)

bij jou goed is gegaan. daar ben ik nu 1 dag geleden mee begonnen. hoe snel werkte het bij jou? en hoe lang duurde de kuur?

Was niet mijn post denk ik, heb nooit Penicilline gegeven, dat moet iemand anders zijn geweest. Bij mij alleen AB in combinatie met openmaken en uitknijpen (arme nijntjes)

Het was Pheebes op de vorige pagina van dit topic :)

aangepast door zomertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja haha nu zie ik het ook, maar jullie hebben allebei geen avatar:p dus ik ging er vanuit dat het dezelfde was. foutje dus:p

maruh, uitknijpen lijkt me niet echt een hobby zeg maar. Joey zn abces is nu open (moet hem goed schoonmaken zodat hij open blijft) maar het is zo dik, het komt er met geen mogelijkheid uit. is uitknijpen niet eng, dat het pus per ongeluk de verkeerde kant op schiet? dan ben je verder van huis lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja haha nu zie ik het ook, maar jullie hebben allebei geen avatar:p dus ik ging er vanuit dat het dezelfde was. foutje dus:p

maruh, uitknijpen lijkt me niet echt een hobby zeg maar. Joey zn abces is nu open (moet hem goed schoonmaken zodat hij open blijft) maar het is zo dik, het komt er met geen mogelijkheid uit. is uitknijpen niet eng, dat het pus per ongeluk de verkeerde kant op schiet? dan ben je verder van huis lijkt me.

Kan je dierenarts er niet bij helpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .