Ga naar inhoud

Eet probleem biks


Kaaaren

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt heeft mijn konijn sinds 2 dagen een eet probleem. Ik heb een tijdje geleden een nieuwe zak voer gehaald, van de buiten kant is het voer het zelfde, op de zak staat het ook.. maar toen ik hem openmaakte bleken de korrels iets groter te zijn.. helaas was het oude al op dus kan ik nu niet meer mixen. Maar mijn konijn is het er dus niet helemaal mee eens en laat zijn eten nu staan...

Ik heb echt een grote zak gekocht dus eigenlijk moet hij hier nog lang mee voor uit kunnen.. hebben jullie een oplossing zodat hij dit misschien toch gaat eten?

of kan het er aan liggen dat hij nu heel erg in de rui is?

Alvast bedankt voor het mee denken,

groeten Karen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn eet soms wat minder als hij in de rui is. Ik denk dat hij die biks wel gaat eten na een tijdje. Misschien kun je het mengen met iets dat hij heel lekker vind. Wat gedroogde spullen of eventueel groente. En dan steeds meer biks tot je alleen de nieuwe biks over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de samenstelling van het voer verandert, dus het oude voer bijkopen zal niet gaan.

Eet hij voor de rest wel? Het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat hij om andere redenen niet eet en dat het andere voer toeval is. Konijnen die in de rui zijn kunnen bijvoorbeeld last krijgen van verstopping. Er kunnen ook haakjes op de kiezen zitten. Maar als dat het geval is, zal hij dus ook geen groenten en hooi eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het niet meer te kopen is hoeft volgens mij niet waar te zijn. Bij een andere winkel zijn ze misschien nog niet aan de nieuwe samenstelling begonnen. Als de verpakking veranderd kan het toch ook weken of maanden duren voordat je in alle winkels de nieuwe verpakking tegen komt?

Maar er zou natuurlijk ook iets anders aan de hand kunnen zijn. Zijn de keutels nog wel goed? Als ze veel haren binnen krijgen dan worden meestal de keutels kleiner. Prozyme zou dan kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt ook wel eens voor dat ze niet van samenstelling veranderd zijn, maar dat er net een afwijkende zak voer in de voorraad zit (of dat er een hele voorraad afwijkend is en de rest vervolgens weer is zoals het was). Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt, ik hoor alleen dat het wel eens gebeurd. Misschien heb je net zo'n afwijkende zak te pakken.. Als dat zo is dan kan je dus een nieuwe zak voer erbij halen en dan mixen.. Je zou eventueel ook bij de fabrikant kunnen informeren of ze toch niet echt iets veranderd hebben, zo niet, wie weet kun je je huidige zak voer dan opsturen voor een nieuwe ;) (maar geen idee of ze dat doen hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .