Ga naar inhoud

Castratie Fluffie ..


Kimmi

Aanbevolen berichten

't Gaat nog altijd goed. 'k Ben vannacht om 3u opgestaan en toen zat ze de haren op haar buikje wat te wassen. Die plakkerige haren waar ik het gisteren over had. 'k Heb ze wat in 't oog gehouden en 't leek mij niet dat ze aan de hechtingen zat .. Vind 't wel heel moeilijk om dat zeker te weten?

Net ben ik ook weer gaan kijken. 'k Was haar aan 't plagen met wat hooi maar dat vond ze niet fijn, 'k kreeg een goeie stamp terug. 'k Heb dan maar haar metacam gegeven (op 'n lepeltje), uitvoerig geaaid en terug in het hok gezet. Daar ging ze op zoek naar hooi. Even stond ze te twijfelen aan de groentenbak maar dat was precies nog iets te moeilijk ;) Dan gingen ze allebei weer languit liggen.

'k Ga nu zelf nog heel ff slapen en dan ga ik straks in de keuken zitten studeren, fijn bij de nijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

'k Heb ze net al weer naar buiten (overdekt terras) verhuisd. Leek me wel al te kunnen, ze hebben sowieso geen bodembedekking en de vloer zijn terrastegels. Fluffie komt altijd naar me toe dus om straks nog metacam te geven zal ook wel lukken.

Ze lijkt bijna weer de oude, behalve dan dat ze nu vooral hooi eet en veel groentjes nog niet wil. Buiten hebben ze meer plaats en zaten ze op 'n gegeven moment ver uit elkaar toen Fluffie keutelde. 't Zijn vrij kleine keuteltjes die wat aan elkaar plakken .. Ik heb mijn tuinstoel er bij gezet zodat 'k ze kan observeren :) Ook vanuit de keuken kan ik ze zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal hoor dat ze eerst enkel hooi en een beetje groenten eten. Ze zal steeds meer terug haar groenten gaan eten en biks kan soms gewoon een paar dagen duren.

Dat de keutels wat kleiner zijn is ook niet vreemd (darmen hebben een tijdje minder gewerkt), zal vanzelf wel terug beteren.

Maar dit klinkt echt wel als een geweldig vlot herstel hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nu ook biks. Groenten eigenlijk amper.

Ik krijg haar alleen niet meer zo ver om de metacam op te likken ;) Lijkt me toch nog belangrijk omdat het ook tegen ontstekingen is? 'k Moest het vanavond nog geven en eventueel morgen ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is gelukt. 't Heeft ff geduurd voor ik haar te pakken kreeg maar eens ik ze vast had heeft ze 't lepeltje toch mooi leeg gelikt. Ze zit zichzelf héél veel te wassen vandaag - waarschijnlijk om alle DA sporen uit te wissen. En te rusten natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om beetje terug te komen op het verhaal over baarmoeder: bij mijn Nijn hebben ze de baarmoeder laten zitten om dezelfde reden: de baarmoeder verschrompelt (kwijnt weg) als je de eileiders weghaalt. Aangezien meerdere dierenartsen zo te horen hetzelfde zeggen, zal er wel een kern van waarheid in zitten neem ik aan. Misschien is het inderdaad wat ouderwetser om de hele baarmoeder weg te halen? Wat meer onderzoeksresultaten hierover zouden wel meer duidelijkheid bieden!

aangepast door danielle1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laatste update: Fluf is alweer de oude en eet weer alles war ze daarvoor ook at ;) Ook terug groentjes. Ze lagen vandaag dikwijls samen en soms apart wat lazy te doen. 'k Heb de indruk dat ze Ollie wel meer opzoekt en haar kopje onder hem duwt enzo.

Ze is wel heel dikwijls aan haar oren aan 't krabben? Zal die straks eens bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij jou wel héél erg vlotjes gelopen eigenlijk hé...

Qua stresskonijn voor de castratie had je natuurlijk al alle records gebroken :lol:;)

Haha, ja da's absoluut waar :$

En twijfelen, ni normaal! Zowat een half jaar, als 't nog ni langer is ;)

'k Zou wel nog eens naar haar wonde willen kijken maar ze is me daarnet ontglipt. Ze is alweer even enthousiast als 'k het eten in de ren zet ;) Ze begonnen met 2 naast elkaar gezellig aan de witlof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed gaat met Fluffie !!! :bounce:

Ik vrees dat Pippa dezelfde kant opgaat, wat gedrag betreft, als Fluffie...

Door hormonen kunnen ze wel erg veranderen hé !

Oei, da's minder? Overweeg je er iets aan te laten doen of toch maar niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja da's absoluut waar :$

En twijfelen, ni normaal! Zowat een half jaar, als 't nog ni langer is ;)

'k Zou wel nog eens naar haar wonde willen kijken maar ze is me daarnet ontglipt. Ze is alweer even enthousiast als 'k het eten in de ren zet ;) Ze begonnen met 2 naast elkaar gezellig aan de witlof.

:lol:Het is langer :yes: Je had mij al gepb't toen ik van plan was om Eufrasie te laten castreren en Eufrasie haar castratie is al meer dan 6,5 maand geleden :he:

Maar, super dat je hebt doorgezet en dat Fluffie zo'n geweldig vlot herstel heeft gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij mijn dierenarts net nog even nagevraagd.

Hij gaf aan voorkeur te geven aan de baarmoeder er ook uit.

In verhouding heeft het konijn een grotere baarmoeder dan bijvoorbeeld een kat wist hij mij te vertellen. Ook zou het eenvoudiger zijn om de hele baarmoeder en eierstokken er uit te halen dan alleen de eierstokken.

Nu maar even afwachten hoe Viera door de operatie heen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie Esther mbt endoscopie en verwijderen baarmoeder:

wat weet jij hier van? Zou bij honden en katten idd kloppen,maar bij konijnen???

Ik dacht dat het vastgestelt was dat het niet verschrompelt, en anders dan bij honden en konijnen, de uterus hormonen produceert, en blijft door produceren, al zijn de ova weg. Later tot gevallen van uterus kanker gekommen. Vandaar dat er gestresst wordt, dat alles weg moet, en niet alleen de ova. .

een beetje gezwollen is...schrompelt die dan alsnog onschuldig weg? Of kan bij endoscopie bij konijnen ook baarmoeder verwijderd worden?

De uterus zit vast aan surrounding tissues. Door binnenuit te gaan, is het moielijk de uterus los te krijgen, of er moet al een prolapse plaats gevinden hebben. De laparoscopy procedure heeft het voordeel van buiten af de uterus los de maken, voor het weg gehaalt wort. De uterus kan natuurlijk daarna intern weg gehaald worden via hysteroscopic surgery.

Bij de mens kan dan, dan komt baarmoeder er via vagina uit...maar bij konijntjes is die wel echt klein hé?

Een combinatie van buiten en binnen, zover ik weet, want de uterus moet ook hier los van de surrounding tissue los gemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .