Ga naar inhoud

Wanneer is het voeder tijd?


basenmel

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af wanneer jullie de nijnen eten geven?

Doen jullie dat op een vast tijdstip?

Ik geef de mijne overdag op verschillende tijden 3 bladen andijvie en 3 a 4 blaadjes witlof. Savonds krijgen ze weer vers hooi,voer,water en wat extra andijvie en witlof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- s'morgens tussen 7.00 en 8.00 gewoon een broodje en wat voer (biks).

- s'middags tussen 15.00 en 16.00 gewoon weer voer (biks) eventueel wortel en als het lekker weer is lopen ze op het gras.

- s'avonds tussen 21.30 en 22.30 nog wat voer (biks) en hooi.

Het verschilt soms. Licht eraan wat ik allemaal voor eten voor de konijnen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-sóchtends tussen 8 en 9 krijgen ze allemaal een bospeentje en vers hooi en water.

-in de middag krijgen ze witlof of sla en soms een stukje appel.

-sávonds rond 9 uur krijgen ze hun biks en nog wat hooi want dan gaan ze het hok weer in.

ongv. 3 keer in de week krijgen ze allemaal een kwart gedroogde boterham en regelmatig wilgentakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zelf nog een beetje een ritme ontwikkelen, dus misschien verandert het voederschema wat ik nu aanhoud nog. De afgelopen dagen was het natuurlijk weekend, dus dan heb ik alle tijd voor de konijnen, maar vandaag ben ik weer aan het werk. Omdat ik altijd erg vroeg begin (ik vertrek meestal al voor zessen van huis) heb ik 's ochtends niet heel veel tijd. Ik heb ze daarom vanochtend alleen een handje vers hooi gegeven (en allebei een sliertje wortelloof, maar ik weet dus niet of ik dat elke dag ga doen, hangt er denk ik maar net van af wat ik in huis heb). 's Avonds rond een uur of zes verschoon ik de toiletbak, ververs ik het water in hun flesjes, geef ik ze een schaal groenten (de afgelopen dagen was dat een mengsel van witlof, andijvie en wortelloof) en vul het bakje met biks.

Verder ligt er sinds ze zaterdag gekomen zijn een wilgentak in hun ren, die ze al aardig ontmanteld hebben. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen s'morgens Science Selective en s'avonds (voor ik naar bed ga) krijgen ze verschillende groenten. Meestal krijgen ze dan wortel, witlof en sla.

Sinds gister heb ik een eigen kruidentuintje en krijgen ze tussendoor ook wat lekkers te snoepen (munt, tijm, basilicum, peterselie, komkommerkruid). Gister hebben ze een stuk bamboe gehad en over een tijdje kunnen ze ook van de druif en roos eten.

Oja, en natuurlijk beschikken ze ook de hele dag over hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ochtend geef ik groente en eventueel wat fruit. Ook vul ik dan het hooi aan. In de avond krijgt ze biks en weer hooi. Tussendoor krijgt ze ook nog wel kleine stukjes groente, fruit of gedroogd brood. Ik heb niet echt vaste tijden; het ligt eraan of ik werk en of het weekend is. Ik probeer mijn konijn flexibel te houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tussen 730 en 8uur krijgen ze biks, hooi en vers water

tussen 1830 en 20 uur krijgen ze groente/fruit en worden de biks en het water bijgevuld

in het weekend krijgen ze hun groente/fruit wel eens iets eerder

maar doordeweeks kan dit niet ivm werk, dus als ik thuis kom om 18 uur zitten ze al klaar voor de fruithap :love: ze kennen die tijd precies

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Morgens rond een uur of 11 krijgt mijn konijn 25gram biks.

's Middags krijgt hij nog een paar stukjes groente, dat is nu komkommer of broccoli (z'n favoriet) of peterselie of sla.

's Avonds rond 7uur/half8 krijgt hij nog een keer 25gram biks.

En voordat ik ga slapen krijgt hij nog een keer een paar stukjes groente.

Verder heeft hij de hele dag hooi in zijn voerbal zitten en water in zijn waterflesje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Ochtends rond een uur of 7 à 8 krijgt hij 10 gram Science Selective en ververs ik het hooi.

Dan 's middags rond een uur of 5 à 6 krijgt hij zn groenten en ververs ik zijn waterfles.

Dan voordat ik naar bed ga (meestal rond 10 a 11 uur) krijgt hij nog 10 gram gewone biks.

Verder krijgt hij eens in de week een stuk fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends iets na 7 uur krijgen ze de helft van de biks. Vooral Muts zou het liever nog iets eerder krijgen, voor mij mag het ook wel later. Dus in het weekend kuip ik daarna nog wel eens terug in bed om nog een uurtje te slapen. (Heel leuk konijnen in je kamer)

Ergens in de ochtend krijgen ze een klein beetje groenvoer.

's avonds om een uur of 6 krijgen ze de rest van de biks en hun grote portie groenvoer krijgen ze als ze hun hok weer in moeten, 10 uur is dat meestal. dan controleer ik ook de waterflessen, ze hebben er twee en de ene dag vul ik de ene bij en de andere dag de ander, want ze vinden standaard de fles met het oude water het lekkerste.

Hooi geef ik meerdere malen per dag, steeds als ik zie dat de ruif vrij leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

s'ochtend om 5 uur krijgen ze ss, schoon water en een vlugge check-up

s'avonds rond 8 uur krijgen ze weer wat ss, schoonwater en groente,en weer een check-upje.Rond tien uur gaan de hokken dicht.

Ze weten precies de tijden wanneer er wat komt en wanneer ze in hun hok in moeten .Hooi hebben ze de hele dag dat verwissel ik elke ochtend.

kwestie van routine!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter is het om helemaal geen gemengd voer te geven, en dus alleen biks. Je merkt nu zelf al dat ze eerst de 'lekkere' gekleurde dingen uit het voer eten, en de rest laten liggen. Die lekkere dingen zijn echter dikmakend en niet goed voor hun gezondheid. Als ze namelijk alleen de geleurde dingen uit het voer eten komen ze voedingsstoffen tekort, terwijl juist in de groene of bruine staafjes juist alle benodigde voedingstoffen zitten. Het best kun je nu inderdaad het gemengde voer mengen met biks, en dan elke keer wat meer biks erbij, zodat ze langzaam kunnen wennen aan een ander soort voer. Gemengd voer kun je beter niet meer kopen als het op is.

Lees ook dit artikel eens over goede voeding voor konijnen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef s ochtends 8.00 - 9.00 uur een peentje (of iets anders), ververs hun water en vul hun hooibal.

S middags tegen een uur of 3 krijgen ze een lekkere bak groente: meestal andijvie, witlof, broccoli en kruiden en ik vul de hooibal.

's avonds krijgen ze een SS biks en wederom hooi.

Dit is het vaste patroon, tussendoor krijgen ze dan weer wilgentakken of een stukje komkommer etc.

De reden dat ik biks 's avonds voer is omdat ik soms heel vroeg in de ochtens ook wel eens weg moet en ik wil wel dt ze alle BD keutels opeten. Sinds ik bij mij nooit deze keutels vind heb ik het schema dus niet meer veranderd. Bovendien zie ik de biks een beetje als avondeten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi krijgen ze wanner ik bemerk dat het op is, dan vul ik de ruifjes weer. Groenvoer of een stukje fruit etc krijgen ze door de dag heen. Biks met SS krijgen ze elke avond net voordat ze weer het hok in moeten dat is meestal rond half 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .