Ga naar inhoud

Nestje helemaal verkeerd afgelopen


Stamplovertje

Aanbevolen berichten

Mijn konijn was drachtig, maar ze was al 1,5 week te laat met haar kleintjes. 1 was al best groot, en 2 andere zaten nog in de vruchtzakjes. Met het konijn mankeert niks, komt dit alleen doordat ze best dik is? Want ze is altijd erg actief, nu is het wel weer over en is ze weer zoals altijd, maar een stuk magerder. Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?

groetjes Stamplovertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is minstens 4 jaar, ik heb haar drachtig gemaakt omdat haar vriendinnetje (ook in het hok) per ongeluk drachtig heb gekregen en ze was er zo lief voor dat ik haar 1x ook kindjes wou laten baren. De vader heeft al veel nestjes gehad en heeft verder geen problemen gegeven.

De kleintjes zijn allemaal dood geboren helaas, maar ik weet nu niet of het wel goed gaat met de moeder, al geeft ze nu geen problemen, ik wacht het maar even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus het risico als je zonder er verstand van te hebben zomaar konijnen probeert te fokken, en zeker als je een konijn zo oud als het jouwe nog voor de eerste keer een nestje wil laten baren. We zijn er hier ook op tegen dat je zelf gaat fokken, dus er zal zo wel een moderator komen die deze draad zal sluiten en wat links zal geven waarom je dat dus nooit meer moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat niet, maar je moet haar goed in de gaten houden. Mischien dat er nog eentje inzit ofzoiets. Zou wel de DA bellen als ze zich anders vertoond. Hoop wel dat je van je onwijs grote fout (!) geleerd hebt! jammer dat mensen het toch eerst moeten doen voordat ze iets willen geloven... heb je je niet ingeleze!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarom kom je nu pas advies vragen, en niet voordat je aan een nestje wilde beginnen? Er is zo'n spreekwoord: als het kalf verdronken is dempt met de put, dat is hier wel heel erg van toepassing. Jammer alleen dat je konijn er nu al onder heeft moeten lijden. Om over die arme jongen nog maar te zwijgen... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel onverstandig wat je hebt gedaan. Zeker om op die leeftijd je voedster nog kleintjes te laten krijgen. Voortaan je eerst inlezen voor je dit soort dingen doet, je hebt echt heel veel geluk gehad dat het voor je voedster goed afgelopen is.

Overigens kan een konijn volgens mij niet eens 1,5 week over tijd zijn (zonder doodziek te worden), maar dat terzijde.

Houd je konijn goed in de gaten, zodra ze zich anders gaat gedragen of stopt of mindert met eten, direct naar de dierenarts gaan.

Hier gaat dan ook een slotje op, want dit topic is tegen de regels van BB. Wij staan namelijk niet achter nestjes met rasloze konijnen of nestjes voor de lol zonder erkend fokker te zijn.

De reden waarom wij hier tegen zijn én over de mogelijke ernstige gevolgen van je keuze om een 'leuk' nestje te willen, kan je hier lezen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/vo...-konijnen.html

Waarom is het onverstandig om "zomaar" een nestje te nemen?

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .