Ga naar inhoud

konijn met 2 geslachten


Aanbevolen berichten

Het is een normaal vrolijk konijntje.....meer dieren artsen waar we contakt mee hebben denken aan

Een dier met twee geslachtsopeningen en twee anussen is een unicum. In de praktijk zie ik behoorlijk veel konijnen, maar iets dergelijks is zeldzaam. Waar je dan waarschijnlijk mee te maken hebben is een "chimera". Dit is net als een siamese tweeling, een dier dat is samengesteld uit twee bevruchte eicellen. In dit geval is alleen de anus/geslachtsopening dubbel is aangelegd. We zien dit soort gevallen nogal eens bij de landbouwhuisdieren, bijvoorbeeld een kalf met een dubbele kop.

Uiteraard mag je hier langskomen met dit konijn. Ik kan er dan wat foto's van maken en die nog verder sturen naar enkele collega's in binnen- en buitenland zodat ook zij er hun hoofd over kunnen breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn studie heb ik op de universiteit de meest uiteenlopende en bizarre varianten van dit soort afwijkingen gezien, dat waren dan menselijke foetussen (of pasgeboren baby's) in potten op sterk water. Wonderlijke speling van de natuur! Al moet ik zeggen dat volgens mij de meeste 'siamese tweelingen' waar dit ook een vorm van is niet worden geboren uit 2 eicellen maar is het een eeneiïge tweeling die slechts gedeeltelijk is gescheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .