Ga naar inhoud

babykonijntje 2 weken ziek???


Snoeteke

Aanbevolen berichten

Ben net even bij het nestje van Snoetje wezen kijken. Ze racen allemaal heel fanatiek door het hok. Behalve 1 beestje. Die zit vooral suffig voor zich uit te kijken en loopt lang niet zo goed als de rest. Hij/zij strompelt meer dan dat 'ie rent. Ook issie een stukje kleiner dat z'n broertjes en zusjes. Moest ze gister allemaal even controleren of de oogjes open zijn en alle konijntjes waren nogal springerig (wat mij gezond lijkt) toen ik ze probeerde op te pakken. Maar dit hummeltje blijft extreem rustig in m'n hand liggen en rent niet eens terug naar z;n broertjes en zusjes als ik hem weer in het hok zet. Wat moet ik hier nu mee? Ik kan wel janken, ben zo bang dat ie ziek is en ik weet echt niet wat ik moet doen! Wie kan mij helpen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi snoeteke,

ik vraag me af of hij wel genoeg drinkt omdat je zegt dat ie nog een stuk kleiner is dan de rest.

als je hem bij gaat voeden, koffiemelk, druppels multivitamine voor konijnen en een klein beetje gekookt water en zo"n spuitje ( zonder naald natuurlijk)

eerste 2 dagen gaat moeilijk maar daarna vinden ze het heel lekker.

groetjes monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel jonkies het zijn maar als ze meer jongen heeft dan tepels, dan zitten er zeker zwakke tussen. Ik zou opletten of ie wel bij mama drinkt en als ze mee eten en drinken dat ie het ook gewoon doet anders zou ik de DA inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoeteke ik heb beide topics even samengevoegd.

Dat is wat overzichtelijker voor iedereen.

Ik weet eigenlijk weinig van hele jonge konijntjes en nestjes af..

Maar belangrijke informatie om nu te weten is hoe oud het jonkie is en wat zijn gewicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi snoeteke,

ik vraag me af of hij wel genoeg drinkt omdat je zegt dat ie nog een stuk kleiner is dan de rest.

als je hem bij gaat voeden, koffiemelk, druppels multivitamine voor konijnen en een klein beetje gekookt water en zo"n spuitje ( zonder naald natuurlijk)

eerste 2 dagen gaat moeilijk maar daarna vinden ze het heel lekker.

groetjes monique

Dit is geen juiste methode....en geen goed advies....

als moeders door heeft dat ie andere melk krijgt kan ze hem haar wat aan doen....

daar naast is koffie melk heel slecht voor konijnen laat staan in combinatie met moeder melk.

Als er al melk word gegeven is het konijnen belangen melk .....of geiten melk is het juiste advies.

Ik zelf zou je adviseren dit jong te wegen en zijn nest genootjes en laat dat eens weten dan weten we al een stuk meer.

Per konijntje het gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat zal ik inderdaad doen. Vind het ook zo raar dat het konijntje zichzelf steeds afzonderd van de rest. Hij gaat steeds buiten het nest liggen. En dat komt niet door Snoetje, die wast en likt haar baby juist! HEb gister ook een (ander) dood konijntje gevonden, maar die leek me niet ziek in eerste instantie. Leek wel of mamakonijn erboven op is gaan staan! Ik wil dit hummeltje niet ook al kwijt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .