Ga naar inhoud

Brood of juist niet?


tostitassle

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik was bij de dierenwinkel en ving toevallig een gesprek op van iemand met een medewerker daar.

Ze hadden het over een konijn dat aan de diarree was. De medewerker raadde aan om het konijn op een dieet van brood en water te zetten.

Klopt dit?

Of moet het zijn hooi en water?

Ik vond het wel interessant om te weten voor als Bobo of Boemsi eens aan de diarree raken.

Groetjes Grietje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet goed, een konijn magf helemaal niet veel brood hebben.

Het is denk ik het beste als je je konijn een dag lang alleen maar hooi en water geeft. Geen groenten of iets anders dus. Als je konijn langer last blijft houden van diarree zou ik even advies vragen bij de dierenartsassistente. Dierenwinkels weten vaak helemaal niks af van de dieren, ik zou dus ook niet snel adviezen aannemen van iemand die daar werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen ook wel gewoon is brood vinden ze lekker (niet teveel natuurlijk) en dan moet je geen bruinbrood geven maar wit brood. En het helpt wel tegen Diaree hoor natuurlijk krijgen ze ook hooi enzo maar het helpt wel en de konijnen worden er totaal niet ziek van. (mijn ervaring) En als ze aan de diaree zijn hebben ze gewoon hooi en biks en als je brood geeft komt het ook allemaal weer goed. (je moet natuurlijk geen konijn zomaar inenen op brood zetten als hij/zij dat nog nooit gegeten heeft dan is het zeker slecht voor het konijn). Maar opzich is hooi wel beter voor konijnen zelf want in de natuur kunnen konijnen ook niet zomaar even een broodje halen toch? Haha.

Zoals mijn konijnen (1 moeder konijn en 4 jonkies) krijgen 1 broodje per dag of mindder.

Maar als ik gewoon uiteindelijk moeder en dochter overhou krijgen ze ook gewoon 1 broodje (altijd in de ochtend als ik naar school toe ga).

xx

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura.

Het is fijn als mensen meedenken of raad geven.

Het is NIET fijn als mensen raad geven dat niet klopt.

Als er 2 mensen aangeven dat brood NIET goed is voor konijnen en NIET goed is bij diarree en ook uitleggen waarom niet..Kan je ook reageren met dat je dat niet wist bijv...

Wat jij nu doet is mensen (weer, want het is je al eerder gezegd) verkeerde raad geven..dat is wat onhandig en zou konijnen zelfs zieker kunnen maken..

Als je iets niet zeker weet, is het misschien handiger om eerst goed te lezen wat anderen erover zeggen ? Daar kan je namelijk zelf ook van leren..

Het is in ieder geval wel goed dat je mensen de raad geeft om niet zomaar iets ineens te gaan geven, maar verder:

Brood is NIET goed voor konijnen, wit brood ook niet en diarree gaat niet over met het geven van brood.

Het goede antwoord is dus wat de voorgangers al zeiden:

Bij diarree geef je in eerste instantie water en hooi...

(en daarna zoek je op BB wat er nog meer gaande kan zijn)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

zaza,

is brood dan echt slecht? niet dat ik het geef.

maar ik zat eens te eten (brood en chocolade lagen op mijn bord) in de zetel toen Lani naast mij kwam zitten. ze kwam dichter bij naar mijn bord snuffelen en ik dacht oei snel de chocolade wegnemen. En dan ging ze aan de haal met mijn boterham...

heb het direct afgenomen omdat ik gelezen had dat het niet goed was. maar ze heeft toch ee nstukje gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf het wel aan Babbel, toen ik nog niet beter wist. Nu ik weet dat het niet goed is, doe ik het ook niet meer. En ik denk dat het niet erg veel kwaad kan als Lani een klein stukje gepakt heeft, maar voortaan iets beter uitkijken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou lees ik dat brood niet goed is :s

Zo af en toe gedroogt brood geven kan geen kwaad hoor.

Wolfje krijgt het ook soms maar een klein stukje, geen hele kapje.

En naar mijn weten is zo wie zo wit brood niet goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat veel reacties op mijn vraag :-)

In ieder geval weet ik nu dat als een konijn diarree heeft je geen brood moet geven maar gewoon hooi en water.

En zo af en toe een heel klein stukje brood zou ik de konijnen dus wel kunnen geven. Maar met heel veel mate dus.

Groetjes Grietje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze af en toe een klein stukje brood, ze vinden het lekker en als je het af en toe doet kan het volgens mij geen kwaad, alles met mate net als bij ons zelf.

En wit of licht bruin brood maakt niet heel veel uit, als het maar niet te veel wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekookte rijst helpt tegen diarree.

Niet alleen bij konijnen maar ook bij poezen,muizen,ratten,hamsters.

Het werkt echt.

Mijn konijn eet graag brood en heeft geen last van diarree.

Hij heeft blijkbaar goeie darmen.

Mijn vorig konijn had veel meer last van diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: brood is NIET goed voor konijnen! Af en toe een klein stukje uitgedroogd brood kan echt geen kwaad en is een lekkere verwennerij. Maar brood op regelmatige basis als onderdeel van de voeding gaat problemen geven. Niet direct maar wel op langere termijn. Ze worden er dik van en het bevat niet de juiste voedingsstoffen. Ik word ook niet gelijk ziek als ik iedere dag een zak chips eet maar uiteindelijk gaat het wel problemen opleveren. Zo is het ook bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .