Ga naar inhoud

Blauwe regen


Krissy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik ben pas verhuisd naar een andere plaats en vandaag ontdekte ik dat er een boom met blauwe regen in onze tuin (ongeveer 10 meter van de konijnenwei) staat. Op internet las ik dat blauwe regen héél giftig is voor konijnen en ik weet eigelijk niet zo goed wat ik er nu mee moet. Gelukkig valt het nu nog niet van de boom maar het kan misschien elk moment wel gaan vallen. Mijn konijn is gewend om heel de dag los te lopen in haar weitje (waar ze altijd samen met de kat in ligt te slapen en te spelen:yes:) en ik kan het haar eigelijk niet aandoen om haar heel de dag in haar hok te laten zitten.. Weet iemand misschien een oplossing? Omdat de boom ook half in de tuin van de buren staat is omzagen een probleem..

Liefs,

Floor

aangepast door Krissy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de boom met zijn stam in jouw tuin staat, is de boom van jou en mag je 'm toch gewoon omzagen?

Dat lijkt me de enige oplossing om te zorgen dat je nijn geen blauwe regen binnen krijgt. Een rennetje eromheen zou misschien kunnen, maar ik denk dat de bloesem ook wel voorbij het hekje waait.

Edit: Ik weet niet hoe groot de boom is, maar is het geen optie om hem te verplaatsen naar een plaats waar je nijn er niet bij kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel even met de buren overleggen want je mag niet zomaar elke boom kappen ook al staat die in je eigen tuin. En als je buren dan kwaad willen melden ze de kapping bij de gemeente en dan kun je een boete krijgen of een verplichting tot het herplanten van een boom.

Bij je eigen gemeente kun je wel nagaan of je een vergunning nodig hebt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat een kapvergunning alleen nodig is voor bomen met een stam die een bepaalde diameter heeft (20 cm ofzo?)? Volgens mij is blauwe regen geen boom, maar een klimplant. Dan heb je echt geen vergunning nodig om 'm uit je eigen tuin te verwijderen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt schijnbaar ook bomen er van, toevallig had ik het er laatst met iemand over omdat bij mijn ouders ook een klimplant staat.

En er gelden inderdaad verschillende vrijstellingen, maar om te weten of die ook voor haar boom geldt kan ze het beste even informeren. De regels hiervoor verschillen namelijk per gemeente, ze zijn vastgelegd in een apv (algemeen plaatselijke verordening)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .