Ga naar inhoud

Toch eens in de gaten houden...


Rian

Aanbevolen berichten

Muis drinkt de laatste tijd (de laatste twee weken ongeveer) erg veel vind ik. Een flesje van 320 ml gaat binnen 12 uur op, dat drinken ze dan met z'n tweeen maar Poo drinkt niet zo veel. Muis plast ook erg veel de laatste tijd, dat merk ik omdat zij altijd naast de bak plast en de bodembedekking op die plek is 's avonds kleddernat, dat was eerst niet zo. Ik zag vanmiddag voor de eerste keer dat ze een plasje "deponeerde" op een plek waar ze het nooit doet, ze maakte eerst een sprong waardoor er zelfs plas op Poo's hoofdje terecht kwam (mmm...) Het was duidelijk geen sproeien want het plasje lag daarna op de vloer van het hok.

Ze eet ook als een beer, maar dat heeft ze altijd al gedaan. Ze is niet mager, ik voel haar ruggengraatje wel maar niet extreem.

Is er iets aan de hand met haar? Ik heb hier een paar topics gelezen over suikerziekte, dat het erg zeldzaam is bij konijnen en dat het eerder verschijnselen van EC kunnen zijn?

Wat te doen nu?

Ze is verder heel levendig, maakt vrolijke sprongen en rent door het huis. Ook de keutels zijn altijd prima bij haar.

aangepast door Rian
even aanvullen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze grote hondenbakken met water, maar die moeten nu echt 2x daags bijgevuld worden...

Door het warme weer drinken ze meer, maar verdampt er ook meer uit de bakken...

Wat het bij jou is Rian, geen idee...maar bij twijfel >>>> dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok gelukkig. Dat klinkt in ieder geval goed allemaal. Haar plasje is gewoon mooi geel en ze doet ook gewoon grote plassen, dus geen kleine frequente plasjes. Maar het viel me op, en ik ben altijd zo snel ongerust om hen! Misschien is het wat overdreven. Wil gewoon dat ze gezond zijn en dat ik ze zo snel mogelijk kan helpen als er iets is!

En wat logisch ook, meer drinken door warm weer...wat een muts ben ik toch. Maar omdat ze bij mij binnen wonen en het hier eigenlijk altijd dezelfde temperatuur is..Ik ga het gewoon in de gaten houden. Als ik het echt niet vertrouw breng ik plasje weg en evt. wat bloed laten prikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .