Ga naar inhoud

Bloed in het oog.....?


toedeloe85

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Toen ik de konijnen een stukje appel wilde geven zag ik dat 1 konijn ergens hard van schrok.

Ze ging onwijs hard in de ren rennen, oren omhoog ( het is een hangoor).

Ze botste overal tegenaan.

Nu heeft ze een beetje bloed in haar ooghoek. Konijntjes hebben natuurlijk zo'n vliesje in hun ooghoeken. En op/in dat vliesje zit bloed..

Zou dit gewoon een gesprongen adertje kunnen zijn?

Verder is er niets aan de hand... ze eet goed.. Wel is ze nog steeds aan het uitrusten van de renpartij.

Graag jullie mening! Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een konijn schrikt is heel normaal, maar overal tegenaan botsen vind ik niet zo normaal, dat er bloed in de ooghoek zit vind ik best zorgwekkend. Een gesprongen vaatje zul je naar mijn mening niet snel zien bij een konijnenoog. Hoe is je nijn verder, gedrag, eten, keutelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie Rian!

Verder gaat het gewoon helemaal goed..... Geen afwijkend gedrag gezien.

Zou ze misschien in haar oog gestoken kunnen zijn door een insect? Lijkt me niet toch?

Ik zal het goed in de gaten houden... Ga nu haar oogje schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Er komt wat slijm uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat overal tegenaan botsen zo'n raar verhaal, net alsof ze een of andere aanval kreeg of dat ze niet goed kon zien. Maar ik denk dat je er beter mee naar de DA kunt gaan, als er slijm uit komt vind ik het eerder iets voor een onsteking.

Een insect zal het niet geweest zijn denk ik, die steken niet in de ogen, wel op de oogleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een keer gehad dat Mr Brownie ergens heel erg van schrok. Toen heeft ie zich ook gek gerend door de kamer en daarbij knalde ie ook tegen de muren enzo. Dus ik denk dat het wel kan.

En dat oog weet ik verder niet. Welke kleur is dat slijm?

Misschien een foto neerzetten hier voor de mensen die er verstand van hebben? (dat ben ik niet in ieder geval :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat overal tegenaan botsen zo'n raar verhaal, net alsof ze een of andere aanval kreeg of dat ze niet goed kon zien. Maar ik denk dat je er beter mee naar de DA kunt gaan, als er slijm uit komt vind ik het eerder iets voor een onsteking.

Een insect zal het niet geweest zijn denk ik, die steken niet in de ogen, wel op de oogleden.

Ik heb het wel eens eerder meegemaakt. Konijn schrok erg van onze hond. Zag hem niet aankomen want ze lag te dutten. Die ging toen ook zo keihard rennen en knalde overal tegenaan. Zielig om te zien want op zo'n moment kun je niets doen...

Ik zal haar morgenochtend eens bij daglicht bekijken. Slijm is weg, kan natuurlijk ook zijn dat haar vriendje het weglikt.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een keer gehad dat Mr Brownie ergens heel erg van schrok. Toen heeft ie zich ook gek gerend door de kamer en daarbij knalde ie ook tegen de muren enzo. Dus ik denk dat het wel kan.

En dat oog weet ik verder niet. Welke kleur is dat slijm?

Misschien een foto neerzetten hier voor de mensen die er verstand van hebben? (dat ben ik niet in ieder geval :D )

Het slijm was wittig..

Ik vond het vervelend om een foto te maken. Zonder flits lijkt de foto nergens op.. En om nou zo recht in haar oogje te flitsen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien kreeg ze opeens iets in der oog waardoor het zo is en dat ze daarom zo ging rennen? Dat ze schrok dat ofzow? Maar wat kan dat geweest zijn? Lijkt me logischer dat hij eerst rende en daarna wat pas aan zijn oog heeft!

Inderdaad dat klinkt mij ook logischer in de oren:)!

Ik denk gewoon dat ze zich bezeerd heeft aan de rennetjes.........!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt vreemd, maar ik hoop dat het dat inderdaad dan maar is. Als jullie aangeven dat jullie nijnen ook wel eens ergens tegenaan botsen, dan zal het wel goed zijn. (Die van mij kijken toch echt waar ze naartoe rennen...:he: )

Muis had ook laatst een slijmpje in haar oog, het ooglid was ook wat rood maar toen ik het wilde schoonmaken was het al weg. Heeft ze ook nooit meer gehad daarna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt vreemd, maar ik hoop dat het dat inderdaad dan maar is. Als jullie aangeven dat jullie nijnen ook wel eens ergens tegenaan botsen, dan zal het wel goed zijn. (Die van mij kijken toch echt waar ze naartoe rennen...:he: )

Muis had ook laatst een slijmpje in haar oog, het ooglid was ook wat rood maar toen ik het wilde schoonmaken was het al weg. Heeft ze ook nooit meer gehad daarna.

Haha, ja als je het nooit mee hebt gemaakt, zal het vast raar klinken!:bounce:

Ze heeft haar oogje gewoon bezeerd in de ren, maar ja.... Moet ik daarmee nou naar de DA ja of nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier botsen ze ook tegen dingen aan als ze schrikken hoor Rian! :) Komt hier door het laminaat. Normaal kunnen ze er makkelijk op lopen, maar echt rennen van schrik gaat niet zo makkelijk. Dan glijden ze weg en botsen tegen de muur.

Toedeloe, voor jou heb ik eigelijk geen zinnig advies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .