Ga naar inhoud

Pootje verzwikt of gebroken?


mabaals

Aanbevolen berichten

Beste Bunnybunchers,

ik maak me nu een beetje zorgen om een van mijn konijntjes. Ik wou haar eventjes optillen, maar ik hield haar (waarschijnlijk) verkeerd vast, waardoor ze ging trappen. hierdoor sprong ze uit mijn armen, zo op de grond. Ze kwam niet echt perfect neer, en sindsdien houd ze haar rechtervoorpoot van de grond. Het bungelt een beetje heen en weer.

Ze kan nog wel lopen, ze gaat niet liggen, en ze heeft ook geen stuiptrekkingen van de pijn ofzo, maar ze gaat niet staan op het opotje. Ze probeerde het een keer, en toen trok ze het gelijk weer omhoog.

Is het gebroken/verzwikt, en zo ja, moet ik het laten rusten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja !

Mee naar de dierenarts...Het klinkt als een breukje..

In dat geval zal je konijn waarschijnlijk rust moeten houden en pijnstillers krijgen anders loop je het risico dat ze van de pijn stopt met eten, de darmen stil gaan liggen en dood kan gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts is er maandag pas weer, dus dan pas kan ik gaan. Maar het lijkt alsof dobby er niks van merkt. Ze rent, springt, en knabbelt weer gezellig aan mn shirts. Dus hopelijk heeft ze niet teveel pijn, en ik zal maandagochtend vroeg bellen voor een afspraak.

En ik zal hier nog even posten wat de DA zegt als ik er ben geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu naar de DA geweest. Ze zei dat ik Dobby moest achterlaten (mijn hart kreeg kleine scheurtjes), ze zouden Dobs laten slapen voor een foto ( mijn hart barstte), en de rekening werd best wel dik, rond de 100 euro (mijn hart viel in duigen). Maarja, alles voor mijn kleine Dobby. Hopelijk heeft ze alleen een scheurtje, want als er ook splinters bij zitten, moet ze een operatie. Late we maar hopen op het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEt het belletje van de DA gekregen. Haar botje is volledig gebroken, en verschoven. Ik zit nu met de keus om twee pinnetjes erin te zetten, en dan te hopen dat alles goed komt, of ik amputeer haar pootje. Ik denk dat het amputeren wordt, maar ik weet niet of ze nog zoveel zal spelen als altijd. Heeft iemand ervaring met een konijn met 3 pootjes? Blijft ze wel hetzelfde, of zal ze veel minder kunnen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je beslissing, maar lees je even goed in.

Wat heeft de dierenarts precies gezegd?

Dat amputeren beter was, of is het goedkoper,

Of is de kans groot dat er alsnog geamputeerd moet worden.

Hier een aantal links op bb over gebroken pootjes.

Onlangs heeft een lid nog haar konijntje laten opereren, ook met pinnen.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/21344-hoelang-pijnstilling-gebroken-pootje.html

Ouder topic amputatie: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/2748-amputatie.html

Recent topic Gebroken pootje gezet met pinnen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19800-konijn-breekt-achterpootje-4.html

Recent topic Gebroken pootje zo gelaten: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/20572-konijn-gebroken-poot.html

aangepast door Laura82
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had nog even naar de da gebeld, want ik vond amputeren ook al zo'n drastische oplossing. Het blijkt nu dat ik haar verkeerd verstond. ik dacht dat ze zei dat de kans klein was dat het echt zo genezen, maar ze zei dat het nooit zeker is. Nu denken we eraan de operatie te doen, en misschien kunnen we een regeling treffen met de orthodontist, onze DA doet geen operaties. Heeft er iemand misschien een idee hoeveel het kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie nu net in een oud topic dat de kosten bij iemands ander konijn 600 euro was. En dat was voor een achterpoot. Misschien is de voorpoot nog wat goedkoper. Ik ga nu dus waarschijnlijk de operatie doen, en als ik nog een regeling zou kunnen treffen, is het natuurlijk helemaal geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je beslissing en op je vraag, ik heb er hier een met 3 pootjes, deze mist ook een voorpootje, deze kan zelf alles nog, springen, de ren uit klimmen :mdr:

Maar als het goed lukt zal ik eerst ook voor een operatie gaan :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .