Ga naar inhoud

Poo weer wat ziekjes


Rian

Aanbevolen berichten

Het is weer zover, Poo is weer wat ziekjes. Hij wil niks eten of drinken, kan niet poepen en zit heel stil in een hoekje en ademt wat sneller. Hij gaat niet steeds in een andere houding zitten dus ik vermoed dat hij een verstopping heeft. Heb hem al water met prozyme via een spuitje gegeven en hem vanalles aangeboden van groente, maar dat wil hij niet. Eens afwachten of het bijtrekt, anders maar naar de DA! Het ging zo goed de laatste tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik geloof toch dat hij last van gas heeft. Hij begint nu wat onrustig steeds in een andere houding te zitten, dan weer scheef, dan weer languit liggen met zijn pootjes naar achteren (doen konijnen dat dan toch als ze pijn hebben?) en zijn oogjes half dicht. Heb geen pijnstilling in huis, domme Rian. Hij heeft geen harde of erg zachte buik, voelt normaal aan.

Is het verstandig om bij de DA te vragen of hij Metacam en Primperan toe wil dienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang heeft hij al niks gegeten dan? Mr White doet hier sinds gisteravond ook wat gek. Ik heb hem vanmorgen ook wat water gegeven met een beetje Prozyme erin (heel gevecht altijd) en daarna heb ik zijn buik gemasseerd en toen ging het langzaam borrelen en nu eet hij weer. Heb je al gemasseerd? Vaak werkt dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem gemassseerd, hij vindt het niet fijn maar ik heb inderdaad ook het gevoel dat dat altijd werkt. Geef hem elk half uur water met een spuitje, de helft gaat ernaast maar er gaat wel wat in. Gisteravond hebben Muis en hij nog uitgebreid zitten eten, een berg hooi en groenvoer, dus het is nog niet zo lang geleden dat hij goed heeft gegeten. Als het over een uur nog niet beter gaat ga ik naar de DA met hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet!! Begon net in de hooiberg te graven en hij zit nu sprietjes hooi te eten! Het is toch niet te geloven. Ik was echt weer ongerust! Pff, gelukkig maar...

Komt bij hem nogal eens voor maar steeds opnieuw ben ik bang dat het niet goed met hem gaat. Vooral omdat hij vanmorgen zo slap erbij zat.

Ga hem eens wat biks aanbieden, kijken of hij dat wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poo heeft vanmiddag plakpoep gehad! Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij hem. Wat is dat toch met zijn darmpjes...Heb hem gisteren al met opzet geen extra groenvoer meer gegeven na zijn aanval van 's ochtend. Ik zag hem net rondrennen met een plakaatje onder zijn kontje. Ik kon het er zo afhalen en hij poept nu gewone keutels, maar vind het toch maar vreemd. Hij eet zijn BD's altijd op dus dit kan het niet geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .