Ga naar inhoud

vachtmijt, advies nodig!


Swa100

Aanbevolen berichten

Nogmaals; als de behandeling niet aansloeg had je beter met de dierenarts kunnen overleggen of je de behandeling toch nog een keer had moeten herhalen (sommige middelen werken alleen als je de kuur ook helemaal afmaakt), of dat hij of zij je een ander middel voor had kunnen schrijven. Ik vind het een beetje link om op eigen houtje te gaan lopen dokteren, zeker nu blijkt dat je niet eens weet dat ivermectine hetzelfde is als Ivomec (Ivomec is de merknaam en bevat de stof ivermectine).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Nogmaals; als de behandeling niet aansloeg had je beter met de dierenarts kunnen overleggen of je de behandeling toch nog een keer had moeten herhalen (sommige middelen werken alleen als je de kuur ook helemaal afmaakt), of dat hij of zij je een ander middel voor had kunnen schrijven. Ik vind het een beetje link om op eigen houtje te gaan lopen dokteren, zeker nu blijkt dat je niet eens weet dat ivermectine hetzelfde is als Ivomec (Ivomec is de merknaam en bevat de stof ivermectine).

hmm.. dan ben ik ergens anders mee in de war:bounce: naja.. weet t ook niet meer... de DA had vermeld dat ik gelijk resultaat moest zien.. dit gebeurde niet... dus mijn trouwen in die DA was een beetje weg.. via een kennis heb ik info gekregen van een KK DA die ook in de lijst hier staat.. deze vertelde me dat ik gerust de pipetjes uit de dierenwinkel van beaphar kon gebruiken...

dokteren op eigen houtje is er dus zeker niet bij.. daarvoor ben ik nog te onervaren in de konijnenmedicatie..

vandaar dus..

aangepast door Swa100
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig he mijten... mijn konijntje kreeg Iverquantel drops (samenstelling: 0,4 mg ivermectine en 20 mg praziquantel). Heb het vrijdag gebruikt, maar zie ook nog geen resultaat helaas

Nu lees ik dat jullie niet heel positief zijn over dit middel?? :schrik:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel ook allemaal korstjes als ik aai... ik had gehoord dat je er ook Calendulan op kan doen dat het de wondjes verzacht en mooier heelt.

Morgen maar even halen :)

korstjes? ben je er wel mee naar de DA geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk!!! Ik ben meteen toen ik zag dat ie gekke plekken naar de DA geweest, en toen zat er al 1 korstje. Nu zijn het er meer.

Heb vanochtend de DA gebeld en die zei dat het normaal was dat het nog niet meteen werkt.. en dat de jeuk etc nog door kon gaan en ie daarom nog aan het krabben is.

Nog even geduld hebben dus, maar dat is zo frustrerend want je ziet die plekjes en dan wil je dat ze meteen weg zijn, grr. Overigens zie ik haar nooit krabben of bijten. Wel heel veel likken maar ja daarmee kan ze geen wondjes maken lijkt me.

Onder de microscoop liet die arts de mijt zien brrrrrrrr die enge beesten zitten op mijn lieve diertje !! :(

Nu maar hopen dat het snel weg gaat.. op internet zag ik ook een artikel over je diertje een pakje aan doen zodat ie niet kan krabben en bijten. Maar geen idee of dat werkt, mij lijkt dat het gaat broeien en meer isoleren en dat die vieze mijt dat alleen maar nog lekkerder vind om er dan te gaan zitten.

Zucht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update... het lijkt al iets beter te worden... maar misschien is dat omdat ik dat gewoon wil zien haha

Nee de korstjes van de wondjes zijn kleiner en er lijken ieniemieniebabyhaartjes te komen op de kale plekjes. Nu hopen dat dit zo doorzet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .