Ga naar inhoud

Lies heeft Coccidiose


wenerlover

Aanbevolen berichten

2 dagen gelden ontdekte ik dat onze lies een hele vieze kont had

dat heb ik natuurlijk meteen schoon gemaakt met lauw warm water

en daar na heb ik het goed afgedroogt

ik vertrouwde het toch niet helemaal ik heb bij ons in huis in een grote binnenkooi in de voorkamer gezet daar is het lekker rustig

ze at en dronk ook goed en ze liet haar hooi ook niet liggen

toch wou ik haar nog even in de gaten houden

de volgende dag was ze weer vies ik heb haar weer schoon gemaakt

toen d8 ik al hmm er is toch iets mis maar later die avond was ze weer mooi schoon en ze zat lekker haar hooi opteten

vanmorgen was ze ook nog schoon en ze had ook normaal gedronken

maar toen ik vamiddag hij even op optillen hoorde ik wat klotsen in haar buik

en toen d8 ik het is goed mis ik meteen de Da gebeld

en we moesten toch nog even wat ophalen eerst moet ik bij de balie alles over lies vertellen hoe oud ze was wat ze woog enzo

we waren meteen aan de beurt ik had niet mijn eigen dierenarts

ik heb haar op de behandeltafel gezet en ik had mest meegenomen

nou ze heeft lies hele nagekeken en ze zei dat ze gezond was en dat die vieze kont kon komen omdat ik mischien te veel brok gaf

ik zei ze krijgt meer hooi als brok en omdat ze de brokjes lekker vond dat ze dan haar blinde darm keutels niet meer opat

ik heb blijven aandringen dat ze niet goed was en ik zei willen jullie die mest testen op coccidiose nou wij met lies weer naar huis.

nog geen half uur later belde ze me al op dat lies coccidiose positief was

ze hadden wel medicijnen maar die hadden ze allen in een grote verpakking en die waren nogal duur zei ze.

ik meteen de dierenwinkel opgebeld en die hadden gelukkig fini cocc

ik sammen met me ma dr heen geweest ik heb meteen maat halamid d gekocht en ook selective brokjes.Nu hopen dat lies de wil heeft om het te overleven ze is nu 3 maand oud en weegt 2.4 kilo ik hou haar erg in de gaten ze vind de selective brokjes erg lekker en ze eet ook hooi

ik heb haar nog niet zien drinken

dit wou ik even kwijt de andere weners doen het goed en hebben het niet

cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wenerlover... denk je nu echt dat ALS ze coc heeft dat je dat gaat kunnen oplossen met een middeltje uit de dierenwinkel?

Als dat kon...waar heb je dan DA'en voor?

Wenerlover, haal aub morgen de juiste medicijnen en laat haar stoelgang nog eens nakijken om zeker te zijn dat er geen fout gemaakt is. ALS het coc is, redt ze het niet zonder de juiste medicijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zeiden dat ze het alleen in de groote verpaking hadden en dat ik beter even naar de dierenwinkel moest gaat ik heb fini coc gekocht dat helpt goed tegen cocc

lies zag er vanmorgen al veel beter uit geen vieze kont ofzo geen harde buik

en ze had weer ronde keutels ook had ze haar voer op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast...wat is dat nu eigenlijk voor 'zever' dat ze geen medicijnen meegeven? Gaan ze tegen iedereen bij wie ze coccidiose vaststellen zeggen 'we hebben enkel grootverpakkingen' dus zoek het zelf maar uit...

Een DA is er om diagnoses te stellen en de juiste medicatie te geven.

De meeste dierenartsen gieten/kappen een beetje van het medicijn over als ze het echt enkel in grote hoeveelheid hebben... En verkopen zo een klein beetje aan maar een deel van de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook vreemd dat een DA gaat zeggen dat het middel alleen in grote verpakkingen te verkrijgen en nogal duur is. Met andere woorden: we hebben geconstateerd dat het dier ziek is, maar geven niet de juiste behandeling, terwijl we weten dat het dodelijk is. Dat vind ik schandalig zelfs van een DA. Stel je voor dat een arts in een ziekenhuis dit zou doen. Een DA moet juist aansporen tot behandelen, hoe duur het is zou geen rol moeten spelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .