Ga naar inhoud

Science Select of Hope Farms Superkorrel?


Ilovebunny's

Welk merk voor jij en waarom?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk merk voor jij en waarom?

    • Science Select
      31
    • Hope Farms
      17


Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hallo allemaal

ik ben op zoek naar een goede vervanger voor de ss

ik zit namelijk met me nijn die heeft vacht problemen met de ss is het gelukkig

over gegaan maar ik vind het te duur worden

nou ben vanmorgen ff bij welkoop geweest die hebben wel kenner maar dan gemengt

die moet ik niet hebben

heeft iemand een oplossing voor mij

groetjes vosjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij met alle reactie maar het maakt het er niet gemakkelijker op haha. Als ik naar de positieve verhalen kijk van science selective zou ik die graag kopen maar vanwege de prijs wil ik nog het e.e.a. vergelijken.

Behulpzame site:

aangepast door kelly1986
link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

DA's raden science aan omdat ze daar zelf ook wat aan kunnen verdienen, als je gaat kijken naar de samenstelling kom je erachter dat hopefarms gewoon bijna evenaart. Als je het mij vraagt maakt het bij een gezond konijn dat hooi eet helemaal geen science te hebben. En lange tanden... tja dat hadden ze bij mij ook toen ze over moesten naar alleen maar biks... elke keer als ik nieuw voer introduceer doen ze wel moeilijk of het moet snoep voer zijn. Maar uiteindelijk hebben ze hier hun koppigheid opgegeven. *misschien wel eerste 2 dagen niets ervan gegeten... alleen hooi maar dat is niet mijn probleem denk ik zo :P*

Hope Farms doen mijn konijnen het heel goed op, ze hebben een hele mooie blinkende vacht erdoor, bij gemengd voer van de reguliere winkel was dat toch wel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net iets gevonden op een ander forum dat het weer op een ander forum had gevonden:

Oxbow Bunny Basics Timothy:

Vezels: 29 %

Eiwit: 14 %

Vet: 1,5 %

Calcium: 0,85 %

Alleen te krijgen bij enkele dierenartsen, niet in de winkel!

18403.jpg

Beaphar Care+:

Vezels: 22 %

Eiwit: 16 %

Vet: 3,2 %

Calcium: 0,75 %

PackshotSuper_Konijn.jpg

Hope Farms Rabbit Balance:

Vezels: 21 %

Eiwit: 15,9 %

Vet: 2,5 %

Calcium: 1,0 %

CompleteCuni.jpg

Prestige Cuni Complete:

Vezels: 20 %

Eiwit: 15 %

Vet: 3 %

Calcium: 0,9 %

scienceselective.jpg

Supreme Science Selective:

Vezels: 19 %

Eiwit: 14 %

Vet: 4 %

Calcium: 0,65 %

hier site van hopefarms supertrio *samenstelling* :

http://www.hopefarms.nl/producten-hope-farms/konijn/rabbit-super-trio

Nou.... 1 procent verschil in vezels en ik weet niet hoeveel in je beurs waar je ook lekkere groente *wat ook goed is voor de tanden door het vezelgehalte* kunt kopen... Voor zover zie ik het nut er niet van in om science selective te kopen zodat de dierenartsen er dik op kunnen verdienen.

Natuurlijk is de allerbovenste optie niet te evenaren... maar of dat nu echt nodig is voor een *gezond* konijn?

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist eens op de verpakking gekeken. Wat de juiste verhoudingen zijn.

Eiwit: 17 %

Ruwe vetten: 3,5%

Vezels: niet te vinden?

Anorganische stof: niet te vinden?

Calcium: 1%

Zou iemand mij kunnen helpen..... ik loop al een tijdje met de vraag of dit goed voedsel voor mijn konijnen is. Ze zijn er dol op, dat wel...

Ik heb dus de Kasper Faunafood. Ik heb ook een sport versie. Dit omdat de winkel de hobby korrel niet heeft, zou het wel kunnen bestellen.

Op de verpakking staat het volgende:

- Hobby: Onderhoudskorrel voor alle soorten konijnen

- Sport: Volledig uitgebalanceerd voer voor sportfokkkers.

Zou het kwaad kunnen dat ik de sport versie heb? Bij de dierenwinkel kunnen ze me hier geen goed antwoord op geven.

Alvast bedankt!

Oke ik blijf bezig...

Als je gaat kijken naar het eiwit gehalte is dat bij sprot versies gewoon een stuk hoger, terwijl dit juist zo laag mogelijk moet zijn bij een konijn dat niet drachtig is *of bij moet komen ofzo?? maar dat weet ik niet zeker dat bijkomen*.

Teveel eiwitten zorgen volgens mij er ook voor dat ze eerder de blindedarm keutels laten liggen.

Beste is dus de hobby versie te bestellen als daar minder eiwitten in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig overzichtje!

Maar wel lastig kiezen zeg!

Ieder optie heeft voors en tegens...

Waar selecteer je op? Vezels? Eiwit? Ik heb geen idee namelijk.

Ik heb nu een proefzakje Beaphar Care+ dat is als snoepje bij de bix geef.

Nijn is er helemaal dol op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, of het echt zoveel uitmaakt eignelijk. Wij hebben vroeger altijd konijnen gehad thuis en die kregen boerenbond bix. (kan met niet herinneren dat onze konijnen vroeger zelfs hooi kregen, in ieder geval niet dagelijks)Wij kregen onze konijnen van een tentoonstelling hobby fokker (de foute kleurtjes kregen we dan) en die gaf ze ook altijd boerenbond biks. De konijnen thuis waren altijd gezond, blij en zijn er betrekkelijk oud mee geworden 8 tot 10 jaar.

Ik heb het idee maar daar kan ik mij heel erg in vergissen dat door we steeds meer geld bereid zijn uit te geven aan onze huisdieren we ook steeds duurder en beter voer krijgen.

Ik denk dat je het normale biks en hooi en wat groen voer, je die dure biks merken niet nodig hebt. En idd natuurlijk zal een DA die zelf SS verkoopt deze korrel aanbevelen. Een mercedes dealer zal je ook geen scoda aanbevelen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat SS of hopefarms lekkerder is als de kenner biks bijvoorbeeld. En als tractatie is zo'n zak wel te doen maar als ik mijn 2 vlamen en 2 hangoren SS voer zou gaan geven, word het wel een erg dure aangelegenheid.

Ik ben van mening dat een konijn met een normale goede korrel, hooi en groenvoer een net zo gezonde en gelukkige nijn is als eentje met een SS korrel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze al een hele tijd Hope Farms biks, en ik ben er heel tevreden over.

Het is voor mij heel betaalbaar met 8 konijnen (15kg zakken voor €14,40)

Bij Willemsen (Vijfhuizen) en Engel (Beinsdorp) betaal je maar 12,50 per zak. Bij Willemsen kan je dan ook nog weer 5 % korting krijgen als je een klantenpas neemt.

In Kenner en Kasper Faunafood-sport zit Robenidine en dit is niet goed voor gewone huiskonijntjes. Wel als je fokker bent met héél veel konijnen.

Robenidine is een anticoccidiosemiddel en dat is schadelijk om op lange termijn te verstrekken.

De KFF-hobby is wel een hele goede biks.

En 1 van de dierenwinkels waar ik kom zegt zelf dat de SS abnormaal duur is (ze hebben het wel in de winkel liggen).

Hier staat duidelijke uitleg wat er wel en niet en hoeveel in voer moet zitten, je kan dan idd de hopefarms supertrio als voorbeeld aanhouden.

http://www.konijnen.nl/voer/voer_analyse.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.konijnen.nl/voer/voer_analyse.htm

Hier uit:

Waar op gelet moet worden, is dat het eiwitgehalte niet te hoog is. Teveel eiwitten is schadelijk als je geen fok- of vleeskonijnen hebt. Voor gewone huis/tuinkonijnen zou voer niet meer dan 12-14% eiwitten mogen bevatten. Het vetgehalte moet zo laag mogelijk zijn, niet meer dan 3%, en het vezelgehalte hoog. Hoe meer vezels het voer bevat, hoe beter. Calciumgehalte in voer moet onder de 1% blijven, om o.a. blaasproblemen te voorkomen.

LET OP!Verschillende fabrikanten doen Robenidine of Meticlorpindol door het voer, dit zijn middelen om coccidiose tegen te gaan. Tenzij je een fokkerij hebt met honderden konijnen is zulk voer sterk af te raden (Petmate/Kenner)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CompleteCuni.jpg

Prestige Cuni Complete:

Vezels: 20 %

Eiwit: 15 %

Vet: 3 %

Calcium: 0,9 %

Die heb ik dus.. zit verpakt in een kartonnen doos.. en daarin zitten dan 4 zakjes met vacuum verpakt voer... zodat het langer vers blijft..

Ze eten het net zo graag als SS en is net iets goedkoper.. zie het alleen bijna nergens.. wel in Den Bosch.. bij de huisdiervoordeelshop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nu Hope Farms, eerst gaf ik SS maar dat is nog 80 cent per kilo omhoog gegaan en dat gaat me toch te ver! Ze vinden dit wel minder lekker maar ze doen het er goed. SS schep ik altijd nog bij de dierenwinkel in een hele kleine hoeveelheid en dat geef ik als snoepje of beloning!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ss alleen aan herstellende dieren en de oudere dieren waarvan je merkt dat ze het er beter op doen.Ook konijnen die weinig hooi eten is dit voer een verbetering voor de spijsvertering.

Kosten gemiddeld groot verpakking 10 kg hier 32.50 euro.

Groot verpakking is altijd voordeliger en dan vallen de kosten wel mee met hope farms in de vergelijk.Hoop farms is een goed alternatief van de konijnen bix producten kwa samen stelling en kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde al een tijdje Sience Selective proberen, maar eerst was het nergens te vinden en zagen mijn ouders het niet helemaal zitten (door de kosten). Sinds een paar maanden verkopen ze het wel bij de Ranzijn in de buurt en vandaag heb ik twee zakken gekocht. Ik meng het met de biks die ze al krijgen om de kosten toch iets te verminderen en ik merk nu al dat ze er gek op zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Da raadde me vorige week ook SS aan. NU krijgt Frank de Junior select van hope farms. Hij vind het heerlijk en doet het priam wat gewicht en gezondheid betreft!! Ik heb een proef zak van SS mee gekregen bij de DA. Ik geef nu elke dag een paar "biksjes" van de SS als extraatje. Ben ook in twijfel omdat het zo duur is...de DA vond Frank er prima uitzien. Zij zegt wel dat ik met SS veel zuiniger kan doen. NU krijgt Frank ongeveer 3 kwart bakje van de hope farms junior. Als ik SS zou gaan voeren en hem voldoende hooi blijf geven (wat ik al doe) dan kan ik met 1 eetlepel SS per dag doen. Dat is wel erg zuinig lijkt mij.....Ervaringen met hoveelheid zijn bij mij dus ook welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ss alleen aan herstellende dieren en de oudere dieren waarvan je merkt dat ze het er beter op doen.Ook konijnen die weinig hooi eten is dit voer een verbetering voor de spijsvertering.

Kosten gemiddeld groot verpakking 10 kg hier 32.50 euro.

Groot verpakking is altijd voordeliger en dan vallen de kosten wel mee met hope farms in de vergelijk.Hoop farms is een goed alternatief van de konijnen bix producten kwa samen stelling en kosten.

Ik heb even gegoogled en vond ergens de prijs van een baal van 10 kg voor 37,50

15 kg hopefarms betaal ik 12,50 voor.

Nou zal je misschien wel minder geven van SS maar ik vind het nogal een prijsverschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig overzichtje!

Maar wel lastig kiezen zeg!

Ieder optie heeft voors en tegens...

Waar selecteer je op? Vezels? Eiwit? Ik heb geen idee namelijk.

Ik heb nu een proefzakje Beaphar Care+ dat is als snoepje bij de bix geef.

Nijn is er helemaal dol op!

Is Beaphar ook zo duur als Science Selective dat jij weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik blijf bezig...

Als je gaat kijken naar het eiwit gehalte is dat bij sprot versies gewoon een stuk hoger, terwijl dit juist zo laag mogelijk moet zijn bij een konijn dat niet drachtig is *of bij moet komen ofzo?? maar dat weet ik niet zeker dat bijkomen*.

Teveel eiwitten zorgen volgens mij er ook voor dat ze eerder de blindedarm keutels laten liggen.

Beste is dus de hobby versie te bestellen als daar minder eiwitten in zitten.

Dank je wel voor je reactie!

Ik lees net het volgende op een website.

1752 ARIE BLOK KONIJNENKORREL HOBBY

Ruw eiwit 15,1%

Ruw vet 2,5%

Ruwe Celstof 15%

As 8,0%

Lysine 0,6%

Meth. Cystine 0,51%

Calcium 0,92%

Fosfor totaal 0,53%

Kalium 1,55%

Natrium 0,18%

(alles: per 100 gr. korrels)

Vitamine A 10.000 I.E./kg

Vitamine D3 1.000 I.E./kg

Vitamine E 25 mg/kg

Is die 2 procent een groot verschil?

Mijn nijntjes laten nooit de BD keutels liggen...

:penguin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gegoogled en vond ergens de prijs van een baal van 10 kg voor 37,50

15 kg hopefarms betaal ik 12,50 voor.

Nou zal je misschien wel minder geven van SS maar ik vind het nogal een prijsverschil.

Het is eigelijk niet te vergelijken met elkaar ss is zo veel beter voor als je konijn plak poep heeft geen hooi eet en of ziek is dat het prijs verschil je dan echt niet uit maakt.:mdr: En in gewicht voer je minder ss dan het andere merk.

Dit geef ik reeds al aan ik ben er erg blij mee met de paar nijnen die het echt nodig hebben,

Doen het er beter op dan met de andere korrels de ingredienten zijn ook anders natuurlijk hier zit veel meer vezel in want ook heel goed voor de darmen is.Dit voer is daar ook speciaal voor ontwikkeld.:whistle2:Dan komje op z´n 12.50 meer uit ongeveer.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .