Ga naar inhoud

Juultje wordt gecastreerd...


Startman

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

vanochtend is ons vrouwtje Juultje gecastreerd. We hebben haar gisteravond al gebracht, omdat ik anders met de bus moest, en dat leek me niet prettig. Dus gister al een vervelend momentje, en vanochtend zenuwachtig natuurlijk.

Ik heb net gebeld, en ze liep al weer rond in haar hok, maar had waarschijnlijk nog niet gepoept of geplast of gegeten :grrrrrr:. Om vijf uur mogen we haar ophalen. Ik vind het echt belachelijk spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat jullie beter geslapen hebben dan ik!

Juultje heeft nog niet gegeten. Geen poepjes en plasjes. Gedronken wel. Dus heb ik haar vanochtend wat gedwangvoerd. Nu dus even afwachten. Ik ben aan het werk, maar ga in de pauze even naar huis om te kijken. Heeft ze dan nog niets uit zichzelf gegeten, dan ga ik even naar de dierenarts bellen. Tjonge jonge...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is niet gecastreerd maar heeft 2x gehad dat ze niet meer at en alleen in een hoekje lag. Wat ik de 2e keer ontdekte was dat ik haar met een beetje "pesten"wel iets kon laten eten. Het steeltje van de peterselie duwde ik in de zijkant van haar bekje naar binnen en daardoor ging ze automatisch kauwen. Hield ik de peterselie voor haar bekje dan was er geen haartje op haar hoofd die aan eten dacht.

Misschien heb je hier iets aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat ze een injectie als pijnstilling bij de DA heeft gehad maar dan nog ben ik van mening dat een voedster altijd pijnstilling mee moet krijgen na zo'n zware ingreep als een castratie...Ik weet niet of dat bij andere DAs anders is, maar ik kreeg dat in ieder geval wel mee. Kan me voorstellen dat het inderdaad flink pijn doet en dan eet ze uiteraard niet...Misschien dat anderen iets nuttigs kunnen aanvullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat ze een injectie als pijnstilling bij de DA heeft gehad maar dan nog ben ik van mening dat een voedster altijd pijnstilling mee moet krijgen na zo'n zware ingreep als een castratie...Ik weet niet of dat bij andere DAs anders is, maar ik kreeg dat in ieder geval wel mee. Kan me voorstellen dat het inderdaad flink pijn doet en dan eet ze uiteraard niet...Misschien dat anderen iets nuttigs kunnen aanvullen?

Ze heeft daar wel pijnstilling gehad ja, maar dat moet allang uitgewerkt zijn. Ik heb nog carprofen liggen van de castratie van Joekel, maar dat geef ik pas als de dierenarts daar mee instemt. Ik bel om twaalf uur, tenminste, als ze niet beter is. Ze is trouwens wel levendig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg in eerste instantie ook niets mee. Heb er wel om gevraagd. Toen wilde ze carprofen meegeven, maar had ik ook nog van de castratie van Freddie. Dat heb ik toen gegeven.

Houdt er rekening mee dat een voedster vaak wat langzamer opstart. Jossie wilde ook niets eten in eerste instantie, maar ze was gewoon nog te suf.

De DA bellen is natuurlijk altijd een goed plan als je twijfelt! :)

Succes en houdt ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben net thuis geweest, en ze heeft nog niets gegeten of gedronken, geplast of iets. Ze heeft wel gepoept, nou ja: diarree. Er lag een plakkaat. Misschien dat we maar moeten denken iets is beter dan niets, maar diarree is ook vervelend.

Dus ik heb de da gebeld, en die wilde dat ik even terug kwam. Dat doen we natuurlijk graag. Omdat ze erg levendig is, hoefden we niet met spoed of zo te komen, we gaan om half zeven vanavond naar het spreekuur. EN DAN WIL IK PIJNSTILLERS!

Ik vind het een rare zaak hoor, geen pijnstillers... Dat moet toch pijn doen?

Ze is trouwens (waarschijnlijk van de pijn) super aanhankelijk. Zo lief is ze nog nooit geweest! Elk nadeel heb z'n voordeel om zo maar te zeggen. Arm beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

we zijn net terug van de da, en we hebben een pijnstiller meegekregen.

Haar buikje was niet hard, de wond zag er goed uit. Dus met pijnstiller moet ze gaan eten. Oh ja: en ze heeft nog meer diarree gehad. De dierenarts had er nu vertrouwen in, en nog belangrijker: ik ook. Komt goed, en ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend vreemd dat je geen pijnstillers hebt meegekregen! Dat hoort echt na een operatie, zeker bij een castratie van een voedster... Vind het niet zo gek dat ze niet wilde eten, het is een hele buikoperatie, die moet vast pijn hebben gehad.

Mag je zeker een paar keer per dag voor een aantal dagen na de castratie geven hoor... Hier heb de dames (ken je nagaan) 3 dagen na de castratie steeds pijnstillers gekregen, 1e dag volop, 2e dag één keer minder geloof ik, en de 3e dag nog één keer per dag. Je gaat vanzelf zien wanneer ze het minder nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat juultje snel gaat eten. Succes.

Manuela: ik heb het net even bij de mijne gevraagd. Want ik zit er ook aan te denken Viera te laten helpen. Ze is nu voor de 2e keer in 2 weken schijnzwanger, dit keer wel heftig is zich kompleet kaal aan het plukken.

Voor een konijntje van 1,5 kilo zou ik 90 eurie kwijt zijn.

Ik kijk het nog even 2 weekjes aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Bloem is dus ook best vaak schijnzwanger, maar die plukt zich niet veel en het is vaak ook met 2 dagen alweer weg. Maar vind het misschien is rustiger voor haar, al zie ik haar der niet last van hebben.

Alleen heb ik wel eens vernomen dat een voedster rond de 100 a 120 euro kost. Dat vind ik dan weer erg veel. Dus dat is wel even het nadenken waard, en Startman komt ook uit Nijmegen, dus dan is de richtlijn voor mij iets beter!

Edit.. ik zie het bedrag al staan haha.. ja Bloem zit nu rond de 2,5 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vooral sneu voor haar, zit de hele dag te brommen en al dat hooi en haar in der bekkie te proppen.

idd even afwachten wat de mensen in nijmegen roepen dan. Moet zeggen dat die van ij met alles nog al duur is, ging van 150 euro uit, dus 90 viel wel erg mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .