Ga naar inhoud

ananaaaaaaaaaaaaaaaas


dierenvriend1

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik had hier op bb gezien dat ananas goed voor konijntjes was, en dat ze het ook erg lekker vinden.

Ik heb mijn moeder meteen een ananas laten halen, nu heb ik allebei mijn nijntjes ongeveer 4 kleine stukjes ananas gegeven, maar ze eten het allebij niet.. kan dit nog komen? en heb ik teveel gegeven voor een eerste keer?

alvast bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananas is goed voor konijnen die aan het verharen zijn, er zit een stof in die het voedsel rondom de haren in de maag losmaken. Dit kan verstopping voorkomen.

Of ze het ook lekker vinden weet ik niet, Nijn eet het bij ons wel, Minky absoluut niet.

Ik zou sowieso beginnen met één klein stukje, en het dan van dag tot dag opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh... ik hou van ananas! (Kan ik beter niet eten) Zou het ook bij katten werken? Hihi! Sterre is namelijk halflangharig en een beetje in de rui. En dus wordt ik iedere dag verblijd met een prachtige haarbal :s Maargoed.. áls het al zou werken.. zie een kat maar eens zover te krijgen dat hij het eet:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananas is zó goed niet dat je ze het ze zomaar moet geven...

Ananas is inderdaad als noodoplossing voor bij een verstopping door verharing.

Als je dan geen Prozyme in huis hebt, kan je een beetje sap van een verse ananas geven...maar dan ook maar een héél klein beetje....

Dus laten we asjeblieft nu niet onze konijnen complete ananassen gaan voeren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je toch ananas willen geven en ze eten het niet, probeer dan eens enkele hele kleine stukjes door het groenvoer te mengen. Hier aten ze het eerst ook niet, maar door het groenvoer gemengd werd het mee opgesmikkeld.

Ik gebruik nu dagelijks prozyme en alleen ananas erbij als het echt foute boel is hier, maar dat is (afkloppen!!!!!) de laatste tijd echt nauwelijks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaf ons huiskonijn van de week toevallig een stukje van de kern. Ik heb haar volgens mij nog nooit zo zien smullen, je kon bijna een gelukzalige glimlach op haar gezicht zien. Was daarna ook niet meer voor de koelkast weg te krijgen ze heeft gegarandeerd gezien dat daar de ananas in is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .