Ga naar inhoud

kan iemand mij helpen. syfilis of niet?


Rosan

Aanbevolen berichten

Ik zou duplocilline bestellen bij je DA (daar kan hij aankomen) en dan zelf injecties gaan toedienen. Misschien dat dit officieel niet mag, maar als je DA van mening is de depocilline voldoende is en jij niet, kun je misschien zelf de verantwoordelijkheid overnemen en zelf injecties gaan geven. Dit klinkt eng, maar het is geen doen om om de dag (of elke dag) met al je konijnen injecties te gaan halen...

Zoals ik al zei, ik ben erg positief over duplocilline, omdat het mij al meerdere malen met verschillende dingen heeft geholpen. Wel elke dag een schone naald gebruiken en ook een schone naald voor elk konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosan, ik zou het hele verhaal eens mailen naar Wilhelmina...

Wat ik nu niet begrijp...duplo...dat is toch geen peniciline? Of wel?

Ik heb het flesje momenteel voor me toeter en er staat op dat het penicilline is: procainebenzylpenicilline en benzathinebenzylpenicille...Owja juist :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,

ik heb voor morgen een afspraak in Utrecht. ik ga wel een stuk rijden en naar iemand die er verstand van heeft. ik hoop dat ik nu verder kom. ik hou jullie op de hoogte.

bedankt voor jullie adviezen tot nu toe.

dit kwam als reactie van de dierenarts in utrecht. ik had daar een paar foto's naartoe gemaild.

Het ziet er inderdaad meer uit als snot dan als myxomatose. als je wilt kun je morgen bij mijlangskomen voor een snot behandeling. Dan lerenw e hoe je moet injecteren en de neus uitspoelen. Ook behandelen we de diarree, neem voor het ontlastingsonderozek wat verse poep mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik ben dus vandaag naar de kliniek in utrecht geweest. Deze heeft geconstateerd dat het in ieder geval geen snot is. De neuzen zijn van allebei de konijnen door gespoten (zielig hoor) en er kwam niets uit.

Bij het konijn waarvan gedacht werd dan het sifilis was heeft hij zijn twijfels. Het voorstel is om een zalf (met antibiotica) aan te brengen op de neus en het aan te kijken wat er gebeurt.

Bij het konijn met diaree is het wel heel anders gegaan dan we hadden gedacht. Deze is nu opgenomen met vermoedelijke diagnose e-cuniculi. Dat is wel erg schrikken hoor. Ik weet niet wat ik hiervan verwachten kan. Ik heb uiteraard op het forum gezocht en toch wel redelijk positieve verhalen gelezen. Ik hoop dat ik er zo vroeg bij was dat het nog goed te behandelen valt. Hij loopt nog wel, heel stram maar goed. Ook drinkt en eet hij nog zelf. Poepen doet hij alleen niet meer.

wat een ellende!:(

Zaterdag kan ik hem weer halen in Utrecht en dan kunnen we gelijk bekijken hoe het met mijn andere konijntje gaat met z'n neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een gedoe toch weer!

Ik durf het bijna niet te vragen, aangezien je zelf van de wilhelminakliniek afkomt, maar heb je panacur gekregen tegen de EC? Dit is namelijk ook besmettelijk voor je andere nijnen.

Kan het niet zijn dat al jouw 'syfilis'-gevallen eigenlijk vormen van EC waren, die zich nu door middel van diarree bij je ene nijntje heeft geuit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaterdag kan ik mijn konijn weer halen. Dan krijg ik idd panacur mee voor de andere konijnen. Ik begin ook te denken dat er geen sifilis geweest is maar EC.

Vandaag heb ik gebeld naar utrecht. Helaas gaat het nog niet veel beter met mijn konijn vlekkie. Hij wil niet meer zelf eten. Dit deed hij gister bij ons nog wel maar niet veel. Op dit moment krijgt hij dus dwangvoer. Lopen kan hij ook niet echt. Een klein hupje werd me gezegd. Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen.

Morgen kan ik weet bellen. Hopelijk gaat het dan wat beter. Misschien ligt het ook aan het feit dat hij nu in een totaal vreemde omgeving zit?

Afwachten dus maar weer. Wat een ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje Vlekkie is vrijdagavond overleden :(

Ik heb hem zaterdag opgehaald en in de tuin begraven. Wat een ellende.

De 3 konijntjes die ik nu nog over heb behandel ik met panacur. Het konijn met de korst op zijn neus heb ik nu ruim een halve week ingesmeerd met antibioticazalf. De korsten zijn weg!

Ik ben alleen heel bang dat ik nog meer konijnen ga verliezen.

Dit was het derde konijn binnen 1 jaar. Dat is wel erg veel hoor! Ik ben er kapot van :(:(:(:(:(:(:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .