Ga naar inhoud

met bakje gooien


dierenvriend1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb twee hele lieve konijntjes (allebei apart wegens vechten) :love:

een van de twee heeft de gewoonte om als ik net het eten in haar bakje heb gedaan het er meteen uit te gooien en met het bakje rond te gaan slingeren, doet ze dit om te spelen?

of heb ik te maken met een eigenwijs beestje?

nadat ze het eten uit het bakje heeft gegooit eet ze het trouwens wel gewoon op maar dan van de grond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, achja, ik laat dr maar lekker met t bakje gooien, heb nu een ijzeren bakje,

eerst een stenen wat ze naar onder wisten de duuwen, en ja idd kapot!

best jammer, er stond konijn op, haha.

en mat dat drinken, hier zijn ze ook nogal lui het liefst drinken ze liggend maar dat gaat niet omdat de flesjes dan te hoog hangen dus drinken ze maar niks..

en dan ineens drinken ze de hele fles in een keer leeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik geef ook geen bakje, maar het was alleen om aan te geven hoe gemakzuchtig ze soms zijn.

Idd heel herkenbaar.. Ik geef ze soms een bakje als ze in de schoonmaakren zitten, omdat ik dat verdomde ijzerdraadje van de fles nooit meer zo perfect gebogen krijg als ik hem terug wil doen..

Wat ik het allerleukt vond: mijn hooibal was een x stuk dus hing hij niet aan de tralies, maar lag los in het hok.

Ik kwam de volgende dag kijken naar de nijnen: de bak stond beneden voor het hekje klaar, met.. ja, de hooibal erin/bovenop.. Te hilarisch, zo van: BEDIENING, je kan het meenemen hoor, het is leeg:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha wat een heerlijke verhalen. Bas had zijn bakje aan de tralies hangen, omdat hij graag bovenop zijn huisje zijn eten verorberd. Hij had ook zo uitgevonden dat ie het bakje gewoon uit de ijzeren ring kon halen en dan de hele kooi door! Ook het dak van zijn huisje weet ie er gewoon af te gooien, maar gelukkig is het geen gewoonte van hem. Alleen als hij het niet eens is met mij of uit logeren gooit ie dus alles door z'n kooi, dan is ie echt aan het muiten. Alles wat herrie maakt, haalt ie uit de kast en als je niet uitkijkt en de kooi is net niet helemaal goed gesloten, krijgt ie hem dus gewoon open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

heb om die reden extra zware aardewerken bakje gekocht maar ook die liggen regelmatig om. We hadden vroeger thuis een voedster en die gooide zelfs de voerbak en waterbak van onze hond om. Die engelse bulldog was zelfs bang en onderdanignvoor de voedster. En dat voor een NHD tegen een engelse bulldog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is ook een mafkees.. Hij kan gewoon normaal rennen, maar vind het veel leuk om te springen ( het is net een kangaroo )

Verder loopt hij niet met zijn etensbakje door zijn hok, maar vind ie het wel heerlijk om het als stoel te gebruiken. Hij gaat er dan gewoon pontificaal op zitten! En strekt zich dan uit om rond te kijken.. Soort van uitkijktoren maakt ie er van..

aangepast door o0kirs0o
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezien dat mijn ram het ook leuk vindt om met zijn bak te gaan slepen en mijn voedster gaat er ook gewoon in zitten, daarnaast kan ik ook bij beide verwachten dat ze er gewoon hun behoefte in doen :P !

Flesjes werken hier prima, maar uit bakjes drinken ze inderdaad meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

één van mijn dwergjes vond het ook heel leuk om met zijn bakje te gooien.

Vorige week ben ik dan op aanraden van enkele mensen hier op de forum een stenen eetbakje gaan halen en dit staat nog steeds mooi op zijn plaats in hun hok. Ze proberen zelfs niet meer om het te verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster gooide het stenen bakje altijd het trapje af als het leeg was. Nu heb ik het bakje beneden gezet en gaat het prima. Ze schuift er nog wel eens mee maar ook weer als het bakje leeg is. Haar vriendje eet alleen maar. Voor de groente heb ik een plastic bak en dat vliegt ook altijd over het terras als het leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enkele weken gooit Kootje zijn bakje (vol of leeg) naar beneden.

Hij heeft een plateautje in de kooi waar hij altijd zit/ligt.

Ik heb dat zelf gemaakt en met een apart stukje voor het voerbakje.

Ik heb een stenen bakje en dat past precies in een omgekeerd blikken dekseltje van een HAK potje. Het dekseltje is vastgeschroefd op het plateau.

Maar hij geeft het een zet en duwt het over de rand van het deksel heen.

Ik vindt het wel best, nu moet ie zijn voer van de bodem halen, tussen het stro vandaan.

Verder zijn en blijven konijnen eigenzinnige dieren die feitelijk hun eigen gangen bepalen (is mijn ervaring).

De mijne is dan wel getekend door foute ervaringen in het verleden en dus in de basis allert voor gevaar.

Dat blijft er in zitten; vaak is ie erg tam en laat ie veel toe, vraagt veel aai-aandacht op schoot en ook vaak is dat gedrag zonder reden weer even anders.

Dan lijkt het of zijn oude angsten weer boven komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .