Ga naar inhoud

Simba is niet lekker


heidi-77

Aanbevolen berichten

Gister merkte ik dat Simba zijn bakje niet helemaal leeg had, toen ik hem 's ochtends voerde, raakte hij zn eten niet aan.

Wel pakte hij hooi en wat groenvoer.

Gedurende de dag heeft hij wel wat gegeten, maar beduidend minder dan anders. Wel was hij gewoon actief etc. 's avonds heb ik hem wat witlof gegeven en hier at hij wel van. Simba keutelde gister wel, echter de keutels zijn veel kleiner dan normaal.

Ik heb zn buikje wel wat gemasseerd, voelde niks geks.

Vandaag heeft Simba wel een paar brokjes gegeten, maar voelt warmer aan dan normaal. Eet nog steeds duidelijk minder. Zojuist heb k de DA gebeld en kan om 16.40u terecht. Meteen naar mn werk haal ik Simba op en ga ik naar de DA. Ben benieuwd wat hij heeft. Of het door de rui komt of zo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kom net terug van de dierenarts.

Het buikje voelde gelukkig goed aan. Daarna keek ze in het bekje van Simba en inderdaad de kiezen zijn niet in orde: haakjes en ze staan niet helemaal recht.

Dus aanstaande woensdag gaan ze onder narcose de haakjes verwijderen.

Volgens de dierenarts zal ik deze behandeling jaarlijks bij Simba moeten doen.... ivm de stand van de kiezen. Ook heb ik Critical Care meegekregen. Zo kan ik m bijvoeren aangezien hij nu slecht eet en bijna alleen groenvoer eet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm Simba wil de critical care niet eten, maar zijn biks raakt hij ook bijna niet aan....

Groenvoer gaat er gelukkig wel wat in... waarom is hij zo eigenwijs?

Hij oogt normaal, voelt niet dunner aan, heeft zn oortjes omhoog. Als ik Simba met het spuitje voer dan zorgt hij met zn tongetje dat het meeste weer uit zn mond valt.... wat kan ik het beste doen? Alleen groen is niet goed voor zn darmen en morgen moet hij wel onder narcose kunnen....

Tja en hooi eet hij slechts enkele sprietjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff Simba eet weer niet goed..... :(

Alleen groenvoer eet hij wel en wat hooi, maar weer geen biks, heeft hij toch wel even weer goed gegeten....

Nu was ik net zijn buik aan het masseren en nu leek het of ik een of andere bult voelde tussen de poten op de plek waar ooit de balletjes zaten, zou dit iets zijn? De dierenarts heeft vorige week niks vreemds gevoeld.... ik weet het ook niet, misschien hoort het wel.

Heb nu Simba wat SS gegeven, maar ook hier pakt hij nog niks van....

Wat moet ik nou doen, hij is op zich nog steed nieuwsgierig etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben alleen geslepen.

Het groenvoer eet hij goed, ook eet hij wat hooi, echter nog steeds bijna geen brokjes.... zou hij gewoon bang zijn dat het pijn doet?

Mijn vriend is vandaag ziek thuis dus die kan Simba vandaag goed in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Zo een oud topic van mezelf, maar toch weer even opgezocht.

Een jaar geleden hebben we Simba's kiesjes geslepen, vanochtend kwam Simba niet eten, waardoor ik eigenlijk al meteen wist het is weer raak....

Vanuit mn werk de dierenarts gebeld en om half 5 (na mn werk) weer langs geweest.

Simba samen met zn vriendinnetje bij de dierenarts achtergelaten en meteen laten behandelen aan zijn kiesjes.

Het is enkel aan de linker kant waar de kiezen niet op elkaar staan, waardoor daar steeds weer haakjes komen. In elk geval hebben we weer snel gehandeld, Simba zit nu nog wat suf, staat vanacht op zolder, ivm zijn temperatuur. Hij heeft wel al iets zitten knabbelen. Nu even wachten tot de narcose volledig uitgewerkt is en dan mss toch even dwangvoeren....

T zit de laatste tijd niet mee met de konijnen hier, begin onderhand echt kundig te worden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .