Ga naar inhoud

Constant water drinken..?


Mendi

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag een konijntje in huis. Het duurde eventjes voordat hij het drinkflesje had ontdekt, maar nu hij dat heeft ontdekt zit hij constant te drinken. Ik heb net eventjes de tijd bijgehouden, en hij zat zeker 6min achter elkaar (!) uit dat flesje te drinken. Nu stopt hij af en toe eventjes om een rondje te huppelen maar gaat dan toch weer terug om te drinken.

Nou is mijn vraag, is het schadelijk als hij zoveel water achter elkaar drinkt? Of zou dat een beetje komen door de stress en gaat het vanzelf weer over? (nieuwe kooi, andere omgeving, reis achter de rug van een half uur in de auto)

Hij eet overigens al wel een beetje en hij heeft ook al gekeuteld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze het er ook weer uitplassen kan het geen kwaad lijkt mij.

Maar dat hij constant drink is wel een beetje raar en echt warm is t nu niet.. maar ik heb er verders niets zo veel verstand van. Misschien dat iemand anders je beter kan helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hem pas een dag! Dan kun je daar eigenlijk nog niks over zeggen. Ik vermoed dat hij gewoon enorme dorst heeft, dat is op zich niks alarmerends, zo lang het niet lang aanhoudt. Als hij na morgen nog steeds zo veel blijft drinken (kijk het een dag of vier aan) dan zou ik even naar de DA met hem gaan.

Heeft hij wel goede keutels, en eet hij goed, is hij levendig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn veel drinkt duidt dat op een probleem, meestal met de nieren of de blaas. Het is alleen de vraag of hij echt wel veel drinkt of dat hij gewoon lang bezig is. Misschien komt er niet genoeg water uit de fles, misschien is het een ander systeem dan hij gewend is en moet hij nog leren om er goed uit te drinken of misschien is hij er mee aan het 'spelen'. Het beste kun je even bijhouden hoeveel water hij nou echt drinkt op een dag.

Wat voor fles heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft goede keutels en is ontzettend levendig. Hij springt van hot naar her in z'n kooi en is eigenlijk constant aan het eten, van zijn biks en zijn hooi.

Ik weet niet precies wat het merk drinkfles is, er staat op classic bunny. Het is zo'n standaard doorzichtige fles met zo'n rood draaidopje aan de onderkant (zo eentje die hier ook staat bij 'tips en uitleg voor een nieuw konijn') Maar ik denk dat het inderdaad zo is dat er weinig uitkomt, heb net ff gekeken en er is inderdaad niet zoveel water uit als wat je zou denken als je hem ziet drinken..

Dus ik denk dat ik misschien wat voorbarig heb gereageerd.. :$ Maar het was al een kwartier aan de gang, dus ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .