Ga naar inhoud

Zeldzame bacterie


ZaZa

Aanbevolen berichten

Vanavond op bezoek geweest bij de dierenarts...

Nu had ik al wat info opgeduikeld, maar veel was dat niet omdat het nu eenmaal een onbekende bacterie is...

Het werd al genoemd door de dierenarts zelf: Surolancreme en injecties met duplocilline..

Vandaag heeft Pleun die gehad en over 3 dagen krijgt ze weer..

Verder gaat ze wederom informeren in Utrecht 'Faculteit bijzondere dieren'..maar daar verwacht ik weinig van..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ollie van mij prik ik zelf met duplocilline voor zijn kaakabces,maar hij moet om de dag een prik voor nog ong.1,5maand.ben benieuwd of het werkt.Zouden ze bij wilhelminapark in utrecht het misschien weten ?drs de boer doet geloof ik ook iets op de faculteit.

Daar kennen ze de bacterie ook niet en zeggen ze hetzelfde als onze eigen dierenarts....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik las jouw bericht over de open rug van Pleun.

Misschien ten overvloede, omdat je al zo lang bezig bent en wellicht alles al geprobeerd hebt, maar heb je al eens W-spray gebruikt voor de genezing van de wonden?

Dit is verkrijgbaar bij de paarden drogist op internet.

Ik heb hier bij Spat hele goede resultaten mee geboekt toen zij een wond had die niet over wilde gaan.

W-spray is veilig te gebruiken bij konijnen (let alleen op, niet gebruiken bij katten!!!)

Ik heb even gezocht. Het heet anders dan ik me herrinner, maar het is de wondspray van Silverlinde. Oh ja, en het ruikt heerlijk :yes:

Van de site van equihof:

W-spray€9,95pixel_trans.gif120x120_w-spray_3.jpg

Grotere afbeelding

(opent in nieuw venster) 120x120_w-spray_3.jpg

Grotere afbeelding

(opent in nieuw venster)');W-spray: W van wondermiddel in een flesje!

Omschrijving :

W-spray kan worden ingezet ter ondersteuning bij de behandeling van verwondingen. W-spray heeft een ontsmettend en huidherstellend effect. Bovendien heeft de spray een koelende en licht verdovende werking. De spray sluit niet af en dringt goed in.

Gebruikersadvies :

Indien mogelijk 4 maal daags op de wond vernevelen. Nadat de wond gesloten is kan worden volstaan met 2 maal daags vernevelen totdat de huid rustig is en er weer haargroei ontstaat. De handige spray bereikt ook lastige plekken zoals de binnenkant van een paardenachterbeen. Na enkele malen sprayen zal het paard over het algemeen de prettige rustgevende werking herkennen en het betreffende been zelfs ter behandeling aanbieden!

Ingrediënten :

W-spray is een 100% natuurlijk product. Het bestaat uit de essentiële oliën van onder andere geranium, lavendel en tea tree, vermengd met een natuurlijke basisvloeistof.

Spray flacon 100 ml

aangepast door Clover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet meer gevraagd..omdat ze destijds ook niet meer wist dan wij/de dierenarts kon vertellen..

Kan het nog wel doen...

'Faculteit bijzondere dieren' heeft verder ook geen opties buiten wat de dierenarts al zei.

Er schijnt nog wel een andere AB te zijn die we eventueel kunnen proberen als de Duploc. niets helpt, maar de Duplocilline krijgt ze eerst nog 5 weken iedere 3 dagen.

Het is puur om te proberen dat het niet erger wordt dan nu..

Clover, je optie blijft staan, maar ik ga eerst met de Surolan aan de gang omdat dit ontstekingsremmend is..

We gaan het maar eens afwachten allemaal..

Je kan ook niet vanalles tegelijk gaan doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Pleun zit nog steeds aan de Duplocilline, de Surolan, Carprofen.

We hebben ook nog Ivomec geprobeerd omder het mom: Je weet maar nooit...

Maar niets helpt...

Ondertussen vliegt Pleun al weg als hij iemand ziet, want om de paar dagen naar de dierenarts gaat haar niet in de koude kleren zitten...(ons ook niet trouwens) En wordt ze van alle stress alleen maar vals. Ze bijt waar ze bijten kan.

We proberen het nog 2 weken...

De enige optie is dan nog de wonden wegsnijden en de huid van de flanken boven op de rug bijelkaar brengen. Wat strakker in haar jas dus...

Maar dit is nog nooit gedaan...wordt dus een experiment en niemand kan zeggen of dat afdoende is...

Zo ver laten wij het ook niet komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mensen is het een zeer zeldzame bacterie die zich op verschillende manieren kan uiten..bijv. in de longen.. in wonden is het nauwelijks/niet bekend bij mensen.. Geloof dat er maar een paar dozijn mensen in de wereld bekend zijn

Op internet zijn enkele werken te vinden dat het in wonden bij mensen voorkomt.

Misschien een site die de moeite waard is?:s tenminste als je het vertaald krijgt.

http://www.heathen-hangout.com/forum1/archive/index.php/t-6063.html

sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Pleun krijgt nu iedere 3 dagen antibiotica ingespoten..en het helpt gewoon niet..

Inmiddels is ze, waarschijnlijk van de pijn, al een pond afgevallen. Ze krijgt Carprofen tegen de pijn en dat werkt ontstekingsremmend samen met de Surolan zalf dat óók ontstekingsremmend werkt.

Het is een heel gedoe iedere 3 dagen naar de DA, maar het voordeel is dat zij wel goed kunnen zien hoe het verloop is.

Wij zien het iedere dag, voor ons is die open rug al 'normaal' en zien alleen nog maar verschil in 'rustig' of 'onrustig'.

Ik keek net naar foto's van een maand geleden en kom tot de ontdekking dat het inmiddels nog veel erger is dan begin april..Stom he..Je bent het zo gewend, dat je het niet eens meer als zodanig kan beoordelen..

De DA had een heel schema gemaakt met alle inentingen, ze kreeg ook nog Ivomec tegen evt mijt > niet geholpen.

Geloof dat we nog een week blijven proberen, het is mooi geweest, maar dit kan ook niet voortduren.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Pleun is een in zichzelf gekeerd buitenkonijn..

Onze konijnen lopen gewoon vrij buiten in hun groep.

'Nadeel' is dat ze daardoor niet zo mensgericht zijn.

De band die je daardoor met hen hebt is anders dan met een binnenkonijn.

Behalve eten, zijn ze niet afhankelijk van ons.

Dat betekent niet dat we ons niet voor ze inzetten...dat staat buiten iedere discussie, maar het maakt wel dat het minder zeer doet om te besluiten wanneer iets niet meer konijnwaardig is..

Desalniettemin is zo'n overweging natuurlijk evengoed waardeloos.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker ontzettend moeilijk maar je hebt echt alles geprobeerd en als zo'n beestje dan pijn heeft is dat uiteindelijk de beste keus voor haar.

Heel veel sterkte!

Ik hoop echt dat er deze week ineens een wondertje gebeurt dat het nog goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaza ... ik lees dit topic nu pas ... misschien kan je het eens proberen met fucidin(hydrofiele creme) ... deze creme heb ik ooit eens van mijn huisarts gekregen voor mijn zoontje die last had van krentebaard .. de zalf is op basis van een antibiotica hebik me laten vertellen (per 20 mg fusidinezuur) en mijn resultaten met dit spul zijn verbazend ... ik smeer het overal op, bij ons zelf, de hond, het konijn noem maar op ...

tis misschien het proberen waard .. weet niet of je het via de dierenarts kan verkrijgen maar zeker wel via de huisarts ...

hoop voor je dat het iets helpt en dat je je nijn (nog) een lang konijnwaardig leven mag hebben ...

snap best wel dat je misschien wel helemaal krankjorem word van alle goede adviezen maar ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als achteraf blijkt dat dit misschien wel had geholpen en ik het niet had gezegt ...

succes ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een gekke optie, maar wie weet heb je hier wat aan. In het ziekenhuis behandelen we patienten met grote ontstoken wonden soms met madentherapie. Ik weet niet of je er als particulier aan kan komen, maar het mooie van de madentherapie is dat ze door een soort theezakje heen de ontstoken huid "opzuigen" hierdoor blijft er een mooie gezonde wond achter. Ik vond het de eerste keer ook raar, maar heb ook bij patïënten de resultaten gezien, erg indrukwekkend.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .