Ga naar inhoud

Biks of gemengd voer??


Nijntje_Hummer&Gizmo

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

Ik lees hier altijd dat je het beste biks kunt geven en geen gemengd voer... dat doe ik zelf ook om de reden die je al in je stukje omschrijft. Konijntjes kunnen van het gemengde voer eerst vooral de lekkere stukjes eruit eten en de groene bikjes, waar de vitamines inzitten, laten liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd beter om biks te geven..

Ik gaf in het begin ook gemengd voer.. maar daar at Snuf enkel het lekkere eruit... en toen las ik hier op het forum dat biks beter is.. aangezien alle nodige stoffen etc erin zitten...

Ik geef mijn konijn SS = Sience selective.

Mendi wat je ken doen is mengen... en langzaam aan telkens minder gemend voer en meer biks geven.. zo heb ik het ook gedaan met Snuf en nu eet hij enkel nog maar biks....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mendi wat je ken doen is mengen... en langzaam aan telkens minder gemend voer en meer biks geven.. zo heb ik het ook gedaan met Snuf en nu eet hij enkel nog maar biks....

Mn konijn is al een tijdje overleden, dus heeft nu niet meer zoveel nut ;) Hij is trouwens wel de 10jaar gepasseerd dus aan het voer zal het niet gelegen hebben ;)

Heb voor mn nieuwe nijn weer gemengd voer gekocht, maar ga zeker proberen om dit te mengen met biks! En hij is nog klein, dus dat zal vast wel gaan :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmz, nou ben ik dus vanmiddag ff naar de dierenwinkel geweest om biks te halen en misschien een hele domme vraag; maar hoe ziet biks er bij jullie uit..? :$

Ik dacht dus eigenlijk dat het van die dunne kleine staafjes waren die ook in gemengd voer zitten, maar ik heb nu een zak met dikke staafjes met een lengte van minimaal 1,5 cm en groter.. Zijn ze bij jullie ook zo? Of is dit per merk verschillend?

Heb ff op internet gekeken maar kan er niet echt een plaatje vinden die op mijn biks lijkt.. ;) Deze was trouwens wel goed voor kleine konijntjes. (zei de meneer van de winkel..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen ook gemengd voer, ten eerste omdat ze weigeren alleen biks te eten (ook als ik het ga mengen...) en ook voornamelijk omdat mijn ouders het zo wel best vinden en ze niet van voer willen veranderen. Nu is biks misschien beter, maar gemengd voer is ook weer geen vergif.. Voor eventuele volgende konijnen zal ik zeker gewoon biks geven, maar mijn mannetjes zijn intussen ookal vijf en zes, en zoals ik al zei, naast dat het niet mag willen ze het ook niet. Al vinden ze de SS die Indy nu tijdeljk krijgt om aan te sterken wel erg lekker, maar dat kan ik echt niet betalen op de lange termijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .