Ga naar inhoud

Pebbles ziek?


Miranda70

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds zondag het idee dat er iets met Pebbles aan de hand is. Ze zit vnl stil (doet ze meestal, het is een al wat ouder konijn 7-8 jaar), maar ik heb het gevoel dat er iets is. Net probeerde ik haar te aaien en ze bleef gewoon zitten, doet ze normaal nooooit. Ik hoorde volgens mij ook een vreemd geluid. Ze eet nog wel maar minder dan normaal. Of ze nog keutelt weet ik niet want ze zitten met z'n tweeen en hebben ook een behoorlijke ruimte. Ik ga straks even met haar naar de DA. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, gas of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, geen gas en/of verstopping. Volgens de DA was ze behoorlijk uitgedroogd. Hij heeft haar vocht toegediend en pencilline gegeven. Morgen moeten we weer terugkomen en kijken we of het geholpen heeft. Zo niet, dan moesten we verder praten zei hij ...

Volgens hem kwam het waarschijnlijk door ouderdom? We moesten haar ook gelijk apart zetten van Babbel.

aangepast door Miranda70
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gevraagd wat het kon zijn en hij dacht aan ouderdom. Behalve dat ze was uitgedroogd kon hij verders niks vinden. 7 jaar is inderdaad niet zo oud, maar ze komt bij de dierenambulance vandaan. Daar dachten ze 6,5 jaar geleden dat ze ongeveer een jaar was, maar ja, of dat ook echt zo was? We hebben trouwens ook fibreplex gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een spuitje ja. Die waterige ontlasting heeft ze sinds een aantal uren nadat we naar de DA geweest zijn. Die fibreplex krijg ik er trouwens met geen mogelijkheid in, maar olvarit wortel en water vindt ze wel lekker. Ik ga nu ook proberen of ze fijngestampte SS met water wil eten.

aangepast door Miranda70
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu op mijn werk. Mijn man gaat dadelijk met haar naar de DA. Het ziet er niet zo heel best uit ... Hij heeft haar net nog wat eten + drinken gegeven maar ze nam maar weinig zei hij. Ze zit ook de hele tijd op dezelfde plek.

@Caroline, ik ben in alle opwinding vergeten te vragen waarvoor die pencilline nu eigenlijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .