Ga naar inhoud

Konijn wil medicijnen NIET nemen


stroffel

Aanbevolen berichten

Dat ook haar neus begint op te zwellen is niet vreemd. Was hier ook het geval.

Kuis je ook haar oogjes uit voor je er zalf in doet? En was je ook haar neusje een beetje af? Je kan dit doen met afgekoeld gekookt water op een watje. Maar omdat ik extra voorzichtig wou zijn, heb ik een steriele oplossing gebruikt.

Als ze ook al niest, lijkt het me niet verkeerd om al te beginnen met aërosollen.

Dat ze nog gewoon rondloopt en eet en drinkt, is een goed teken. Hier werd niet meer echt rondgelopen.

Langs de andere kant, denk ik dat het toch belangrijk is om te beginnen met AB en een pijnstiller/ontstekingsremmer. Zeker maandagmorgen je DA bellen om hiernaar te vragen (desnoods de weekendarts opbellen voor deze middellen.) Ik merkte na zijn eerste keer pijnstilling dat hij toch wat meer begon te eten en dat hij zich wat beter voelde. Dus hij moest er toen toch last van hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is godzijdank niet meer verslecht,haar niezen is van om de 10-30sec nu naar om de 5-10min dus is wat beter,haar oogjes zijn ook niet verslecht,haar 1 oogje is op 1 nacht zichtbaar verbeterd (nog een beetje gezwollen,maar geen etter en niet meer zo rood) en haar ergste oogje doet ze terug bijn volledig open,als ik vanmorgen nog maar de deur opendeed stond ze al tegen de tralies om er uit te mogen en begon direct achter me aan te huppen:).Ik ga morgen een andere dierenarts laten komen,en zeker de midicijnen erbij vragen die Zwarte panter mij aanraadt.

Ik probeer steeds haar oogje en neusje wat te kuisen met nat doekje,maar ze vind het zo leuk het doekje af te pakken en het te versnipperen.

Doet echt plezier om ze terug wat beter te zien.

Allemaal enorm erg bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is ook een drama met medicatie maar ik heb nu de volgende routine ontwikkeld met mijn vriend. Hij houdt haar op schoot en ik ga aan haar linkerzijkant zitten. Dan houd ik met mijn linkerhand haar koppie vast en spuit met rechts de medicatie in haar bekje, moet precies tussen de voortanden en de kiezen (daar zit niks), dan gaat het kauwreflex werken en spuit ik snel de spuit leeg als ze begint te kauwen. Klaar! Het vergt wat training maar gaat steeds sneller!

Boorwater kan ook om het oogje schonen met een wattenstaafje!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat nog steeds goed met haar,liks oogje bijna volledig genezen juist nog een kleine zwelling aan bovenkant ooglid,rechts oogje was slechtst is ook terug wat verbeterd,bijna volledig open,zwelling onderkant ooglid is ook wat verminderd sinds gisteren.Heb haar nog maar 2 maal vandaag horen niezen dus dat is ook goed nieuws,ik hoop dat ze zo blijft verbeteren dan is ze tegen volgende week weer volledig de oude :) erg bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat nog steeds goed met haar,behalve zag ik vandaag voor het 1st op elk bovenste ooglid,dat ze daar een soort klein blaasje of bolletje heeft(zag het nu voor het 1st,omdat haar oogjes nu volledig ontzwollen zijn).En er hangt ook precies een kroetje op die blaasjes.Haar siroop heeft ze volledig uigenomen,net haar laatste binnen,oogzalf blijf ik nog steeds gebruiken maar helpt precies niet voor die blaasjes.Wat kan ik hieraan doen of moet ik gewoon terug naar de DA om zeker te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is me niet gelukt foto te uploaden sry,heb wel een foto kunnen uploaden in mijn schermafbeelding met haar oogje.Aan het uiteinde van het korstje zag ik een wit puntje(ik sloeg al in paniek),maar heb net met een vergrootglas naar haar oogje gekeken en het is een stukje korst dat aan het afpellen is van haar ooglid :) Aan haar ander oog is het korstje nog niet aan het afpellen.Blijf ik gewoon nu verder oogzalf geven of beter even stoppen zodat het sneller kan uitdrogen? dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar oogjes zijn nu volledig genezen en ze is weer helemaal de oude:)

Morgen nog even naar de DA voor een laatste controle en dan kan ze terug lekker buiten spelen:) Allemaal ENORM ERG BEDANKT,dankzij jullie is ze er helemaal bovenopgekomen !!! 10/10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .