Ga naar inhoud

Hier ook raak, ab en last van haren


YvonneH

Aanbevolen berichten

Hier is het sinds gister ook feest.

Gister wilde Sisi ineens geen groen eten 's middags. Ze was (en is) wel heel levendig wast zich veel en bemoeid zich overal mee maar eten? Nee, dank u.

Ook Fuz eet minder en van allebei zijn de keutels ook kleiner, minder of juist groter van de haren.

(Ze vreten allebei trouwens wel aan een doos, tochtbeest enz.)

Nu krijgen ze sinds maandag allebei om de dag een injectie met Duplo voor snot.

Kan het zijn dat de problemen hierdoor groter zijn geworden?

De goente was wel op vanmorgen en de helft van het biks maar erg enthousiast zijn ze nog niet. Hooi word zo goed als niet gegeten.

Ik heb ze gister zonnepitten gegeven, dat eten ze dan weer wel, ben begonnen met echinaforce en prozyme en heb Sis ook al 1x een beetje gedwangvoerd.

Ga straks nog wat kruiden halen (rozemarijn, thijm en basilicum).

Heeft iemand nog tips, heb ik nog ergens niet aan gedacht of iets anders?

Alle ideen zijn welkom.

Oja, ik ben vandaag nog bij de da geweest en de buikjes voelen goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je alles wel hebt ;)

Die zonnepitjes... zelf nooit gekocht,maar mogelijk is dat zelfs niet slecht nu omdat daar olie inzit... ik vraag me af of dat eerder verteert wordt of helpt bij het schuiven?

Verder plukken hé... een keer of 5 per dag doe ik het nu en ze krijgen om de andere dag protexine. Ik heb de indruk dat het ergste door is hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

De precieze werking van zonnepitjes weet ik eigenlijk ook niet nee maar het schijnt iig wel enigzins te laxeren (ofzo) Tot nu toe lijkt het meestal wel te helpen.

Sisi zelf verhaart niet eens heel erg maar ze wast Fuz heel veel en die heeft een vacht daar zeg je u tegen :oh:

Ik heb hem gister weer gekamd en bijgeknipt.

Ik zal ze dan ook vaker een beetje gaan kaalplukken (vind Fuz meestal wel lekker ook)

Protexin heb ik ook besteld dus hopelijk komt dat vlug binnen.

Dat kan je het beste dus om de dag geven?

Het is toch altijd weer even schrikken he. Vooral bij die 2 monsters binnen want die eten dus echt altijd, en goed ook.

Zo meteen even wat kruidenplantjes halen en dan eten ze dat hopelijk wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het nu om de andere dag, ik vind altijd BD's als ik dat geef, dus zo lang ze blijven eten, geef ik het om de 2 dagen, voorlopig volstaat dat samen met plukken en een kleine massage als ze op hun zijkant liggen. Vooral Clicquot blijft daar echt voor liggen en gaat daarna keutelen of eten...lijkt dus te werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, fijn om te weten, bedankt hoor :)

Tot nu toe niet heel veel verandering hier.

Sisi eet nu wel ss (heeft ong. 25 gr op vandaag) maar zover ik weet wil zij geen groen en Fuz doet het precies andersom.

Misschien dat ik Fuz dan straks maar wat recovery moet geven.

Lastig vind ik het wel om nu te beslissen wanneer ze bij te voeren eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan protexin bijv online kopen bij Dovital en sommige dierenartsen hebben het ook. (de preciese uitleg heb ik nu even niet maar het is een probiotica)

Het gaat hier niet echt geweldig ondertussen.

Gister was Sisi degene die niet echt wilde eten maar vandaag is het Fuz waar ik me het meest zorgen over maak.

Hooi word zo goed als niet gegeten, groenvoer ook weinig.

Sis eet wel van de ss en de verse en gedroogde kruiden worden ook wel een beetje gegeten.

Fuz heb ik sinds vanmiddag een paar keer gedwangvoerd, ging best lastig.

Vandaag gelukkig wel keutels gezien maar ze moeten toch echt meer gaan eten :s

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet idd dat groen beter is maar juist het groen en het hooi eten ze niet :s

Er is nog weinig verandering behalve dat sisi vandaag wat zachtere keutels heeft (waarschijnlijk van de zonnepitjes en het feit dat ik ze meer ss heb gegeven dan gewone biks + wat nieuwe kruiden) maar goed er komt tenminste iets uit.

Fuz heb ik nog niet zien keutelen vandaag, hopelijk komt dat straks nog.

Ik heb nog metacam in huis van een paar weken geleden, dat zal nog wel goed zijn dan toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik nog vergeten te zeggen, Fuz krijgt sinds vandaag ook 2x per dag ciseral en laxeermiddel.

Ik heb hem vanavond 2ml metacam gegeven (was de dosering laatst voor Sisi en ze wegen hetzelfde) en nog gedwangvoerd (3ml banaan babyhapje, 2ml wrtelhapje en 1ml recovery en ook nog een paar ml water).

Later op de avond ging hij wel wat eten dus morgen bel ik de da voor extra metacam.

Bedankt voor de tip Cindy :yes:

Sisi eet zo nu en dan uit haarzelf vanalles en nog wat dus die voer ik niet bij. Zij krijgt tot nu toe ook geen medicijnen.

Hopelijk gaat het vanaf nu weer wat beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, het is wat, die verharing. Hier zitten ze er ook volop in. Soms kleinere keutels, wat meer kettingkeutels, overal haarplukken.. Ik geef ze elke dag prozyme op hun groenten en sinds 2 dagen een paar verse stukjes ananas.

@Yvonne, hopelijk gaat het al wat beter met jpuw nijnsels en eten ze al wat meer. Hier raken ze hun hooi ook nauwelijks aan maar gelukkig wel de groenten en SS.

Hoe lang duurt zo'n verharing? Heb per ongeluk al een kale plek geplukt bij Lola haar staart..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yvonne hoe is het nu?

Ik heb het idee dat ze hier meer verharen dan ooit, wat ik van Poo af pluk is echt ongelooflijk, ik kan er een dekbed van maken. Laten ze het plukken toe bij jou? Hier vinden ze het echt vreselijk, buikje en kontje helemaal tegen de grond gedrukt en wegrennen als ik pluk, en komen nu ook niet meer zo snel bij me, maarja het plukken zal wel moeten...toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat het weer beter gaat :)

Ik durf het nog niet te hard te zeggen maar het groen van gisteravond is op en ook van het biks is aardig gegeten. Hooi wil nog niet echt maar ik heb gister 3 smaken kruidenhooi in het hok gelegd en er zijn wel een paar sprietjes van gegeten.

Het stomme is dat ze nu niet eens dramatisch verharen, een paar weken terug was het veel erger. Misschien toch omdat ze nu ab krijgen dat ze er nu wel moeite mee hebben de haren af te voeren (of er zat gewoon al een hoop). Ik kam ze iig elke dag en probeer ook met mijn handen nog wat te plukken maar heel erg veel komt er niet af.

Fuz heeft wel heel apart haar bijv bij zijn kont en op en onder z'n achterpoten. Daar is het heel dik en pluizig en dat klit ook enorm.

Dat probeer ik iig wel te knippen.

Ik denk niet dat ik nog hoef te dwangvoeren als het zo doorgaat, de medicijnen gaan natuurlijk wel nog even door.

Daarnet heb ik nieuwe metacam op kunnen halen (gelukkig had onze eigen da dienst!) dus dat is ook geregeld.

Ben echt blij dat je dat nog even zei Cindy :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .