klumpie Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Eerst even de foto'shttp://www.bunnybunch.nl/community/members/klumpie-3136-albums-konijntjes-picture9471-imgp2592.html http://www.bunnybunch.nl/community/members/klumpie-3136-albums-konijntjes-picture9470-neus.html http://www.bunnybunch.nl/community/members/klumpie-3136-albums-konijntjes-picture9469-imgp2597.html Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Choco en Nijntje Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Geen idee wat het is, maar in jouw plaats was ik hier al eerder mee naar de dierenarts gegaan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 eeuuhh......dat is echt VIES! bel je DA!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
klumpie Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2009 ik kon net de tekst niet plaatsen, dus doe het maar even zo.Ons konijn Jip is 9 maand en loopt al vanaf het begin bij de dierenarts. Het is begonnen met niezen en een natte neus. Na is het vele verschillende AB en een andere dierenarts later nog steeds niet over. Ook een kweekje voor snot leverde niets op. We zijn nu vanaf januari gestopt met AB. Het wordt niet echt slechter, maar ook niet beter.Alleen die korsten blijven. Dit had ze in het begin niet. Nu zag ik laatst syfilis bij een konijn en ik herkende Jip er enigszins in. Alleen zijn haar geslachtselen in orde. Niet rood of dik.Zou het niet kunnen zijn dat syfilis soms ook alleen op de neus aangetroffen wordt?De dierenarts heeft het hier destijds wel over gehad, maar haar geslachtsdelen waren in orde.iemand ervaring hier mee?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 dit is niet goed...schurft??? niet lang meer wachten, maar naar je DA.Persoonlijk zou ik niet zelf gaan rommelen en allerhande tips uitproberen, hier moet je DA goed naar kijken en ik vermoed een ivermectine inj. geven.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 sorry, we waren tegelijk, zie net je tekst pas. Je bent dus al onder behandeling van je DA? en heeft je konijn wel eens een injectie gehad???????? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Ziet er vuil uit...en het lijkt me ook bijzonder pijnlijk voor je nijn. Wat het is zou ik niet durven zeggen, maar dat het geinfecteerd is lijkt me overduidelijk, er zit beslag op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
blonde_bibi Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Oef dat ziet er niet oke uit...... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Ik gok ook op syphilis of mijt. Syphilis kan idd zonder symptomen op de geslachtsdelen voorkomen. Ga alsjeblieft morgen meteen naar een kundige DA, niet naar diegene die je konijn zo laat rondlopen!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
klumpie Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2009 We zijn nu al bij een tweede DA, die ons veel serieuzer nam dan de eerste.Ik kan alleen dat witte snot wat ze af en toe heeft niet plaatsen bij dat syfilis of kan dat er bij horen> Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke1234 Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Ok, dit is echt erg. Geen idee wat het is maar het ziet er heel erg pijnlijk uit!Zoals al eerder is gezegd: ga naar een konijnkundige dierenarts, zo snel mogelijk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 We zijn nu al bij een tweede DA, die ons veel serieuzer nam dan de eerste.Ik kan alleen dat witte snot wat ze af en toe heeft niet plaatsen bij dat syfilis of kan dat er bij horen> misschien verwar je het witte snot met ontstekingsvocht..wat je op de foto ziet is duidelijk pus en geen wit snot.Snot is over het algemeen wat `vloeibaarder`van vorm..en niet duidelijk wit, maar dat is puur wat ik uitmaak op de foto hoor, misschien denken de anderen daar anders over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
klumpie Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2009 dat is ook het probleemzelfs de "kundige" dierenartsen zijn het niet met elkaar eens hebben via onze dierenarts contact met Utrecht en een of andere kliniek in Gent. Door Utrecht werd ons aangeraden om even te stoppen met alle AB en haar een tijdje rust te geven op aubiose te zetten, niet op de tocht, geen temperatuurschommelingen, goed ventilerende kooi ed. (maar dat hadden we allemaal al...) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 he wat vervelend zeg...van het kastje naar de muur dus...maar wat ik me afvraag, is er ooit een injectie ivemectine (ivomec) gegeven en dit na 10 dagen herhaalt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
klumpie Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2009 nee, ze heeft wel (ik denk) drie keer een injectie gehad, maar dan had de DA in het achterhoofd het idee dat het snot was. (volgens mij was dat zo'n spuit ook met AB erin)Ze heeft wel zo'n beetje de hele apotheek van antibiotica gehad voor het niezen en de natte neus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wendy66 Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 laatst bij de DA kwam er een vrouw binnen met een konijn die een vergelijkbaar "iets" (zal ik het maar even noemen) had rond de ogen. Dit bleek door een parasiet veroorzaakt te zijn. misschien........ eens aanhalen bij je DA, of het zoiets kan zijn.Succes ieder geval en sterkte voor je nijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 nee, ze heeft wel (ik denk) drie keer een injectie gehad, maar dan had de DA in het achterhoofd het idee dat het snot was. (volgens mij was dat zo'n spuit ook met AB erin)Ze heeft wel zo'n beetje de hele apotheek van antibiotica gehad voor het niezen en de natte neus. oke...ik zou daar als ik jou was maar eens om vragen, ik denk namelijk niet dat het snot is, opper het gewoon eens bij je DA, merk je vanzelf wat deze daar als antwoordt op geeft! suc7!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Konijnen syphilis Konijnen Syphilis:Wordt veroorzaakt door de bacterie treponema cuniculi.Besmetting gaat via dekken of door direct kontact meestal voedster jong.Het is dus een geslachtsziekte die ook kan optreden bij dieren die nog niet gedekt zijn en of hebben.[Die dus ook alleen in hok zitten zonder soortgenoten]Het komt steeds vaker voor dat dieren het krijgen in jonge leeftijd!!!!!!!! die ook alleen in een hok zitten.De jonge dieren hebben vaak alleen neus problemen en geen geslachts misvorming of verdikking.De dieren vertonen roodheid , zwellingen en later soms pus rond geslachtsorganen en anus.Ook zwellingen /korstjes op neus ,lippen ,oogleden is mogelijk.LET OP: er komen tevens symptoomloze dragers voor,die gedurende stresssituatie ziek kunnen worden.En of het door geven zonder de syphilis te uiten.Diagnose: bloed onderzoek Ziekte beeldincubatie tijd 20-72 dagenBehandeling bekend geen enkele ab werkt!!! maar o.a 1 keer per week 5 weken lang benzyl penicilline 20-25 mg per kiloofproxaine 1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar.met deze behadelingen zijn reeds goede resultaten behaald.Met volledige genesing.Alleen veel dieren artsen herkennen het helaas niet altijd.....................hier onder de foto's: Na behandeling was dit konijn binnen 3 weken helemaal weer goed en van de ziekte af.neus korst laat los van neus.Hier boven ziet u ook pus vorming bij de neus.De korst staat helemaal naar voren.Binnen 3 weken was dit konijntje genesen met de wekelijkse behandeling.Hier onder nog een voor beeld.Hier onder 1 week na de behandeling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 (aangepast) Vergeet niet je hebt een langharig konijn maar de kans op deze ziekte is heel goed mogelijk.....in dit geval zou utrecht uitsluitsel kunnen geven.Jonge dieren krijgen het van hun ouders vaak zonder dat de geslachts deel opzwellen. 23 maart 2009 aangepast door bunny ranch chanty Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 24 maart 2009 Delen Geplaatst: 24 maart 2009 Kaatje sluit me helemaal bij jou aan. Geen snot, maar pus! (Ik noemde dat beslag) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
klumpie Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2009 Vergeet niet je hebt een langharig konijn maar de kans op deze ziekte is heel goed mogelijk..... wat bedoel je precies? hebben lange haren hier iets mee te maken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten