Ga naar inhoud

kruiden


meroke

Aanbevolen berichten

Ik ga komend weekend weer zaaien.

Voreig jaar ook gedaan en het was erg goed gelukt.

Ik moet wel zeggen dat de plantjes er meer voor de leuk en voor aanvulling staan.

Ze groeien helaas niet zo hard als dat de jongens eten...... dus ik moet toch nog gewoon bosjes kopen.

http://www.bunnybunch.nl/community/fotohoekje/13054-de-kruidentuin-flip-floes.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

joehoeeeeeee ik had een tijdje geleden zaadjes boven op de aarde gegooit zonder er aarde over heen te doen... die komen nu toch uit!!!!

Heb dus een hele volle bak met peterselie en basilicum!!!

Ik heb denk dat ik van de week nog even thijm ga halen maar die zet ik in een ander potje! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Plumeau, ik doe er verder eigenlijk totaal niks aan, heb ze in die bakken gedaan, nieuwe potgrond eroverheen, en ze groeien wel! :D

Ik heb ook een plantje peterselie wat ik in de winkel kocht, die op was, opnieuw gepoot, en die gaat nu ook groeien ! :D :D Alleen wel langzaam :

040209140400.jpg

Dit was dus een winkelplantje van de lidl 0,55 cent :P

En dit is de rest:

040209140455.jpg

Hier andijvie en Peterselie, doen het super!

040209140527.jpg

In de anderen zitten nog selderie, ook peterselie, en sla!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk, ik heb mijn kruiden'tuintje' aangelegd. Oregano & tijm kon ik spijtig genoeg nog niet vinden, maar ik zoek verder.

Heb momenteel peterselie, basiclicum, citroenmelisse en salie.

Aangezien ik weinig geduld heb, heb ik al 2 grote plantjes gekocht

Nu hoop ik maar dat alles groeit en dat ik het kan blijven onderhouden :)

De hele bak (bak, aarde, plantjes) kostte me zo'n 20 euro, dus ik hoop er toch een tijdje mee verder te kunnen :)

n536283741_1597055_2983355.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rofl: euh, hm, ja... een half uurtje geef ik dat hier...:mdr:

Ik heb net als jij grote plantjes gekocht ,nog wat extra vandaag... Heb maar geen basilicum gekocht of dille of peterselie, want daarvan weet ik al van tevoren dat ik zoveel bakjes kan zetten als ik wil...zullen altijd kaal staan...

Wel een enorm verschil in prijs zeg ,die plantjes... die van vorige week had ik 2.70chfr betaald, vandaag 4.80chfr....en dan nog in tuincentrum van Migros, is zoiets als aldi bij jullie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier gaan ze vrees ik ook niet lang mee gaan....

ik zet dit weekend nog oregano & tijm, als ik die vind.

De basilicum was ook 'n bestaand plantje, betaalde ik 1,5 euro voor, maar de 2 andere zijn groter dan in de gewone supermarkt ofzo... denk dat de pot toch zo'n 10cm diameter had... betaalde ik 'n goeie 3 euro per plantje, komt van bij aveve.

Helaas, vandaag veel regen en mijn basilicum heeft het al 'n beetje begeven :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...basilicum... ik weet gewoon dat dat hier niet overleefd...zelfs een orchidee kan ik maar een maand houden...dus daar begin ik ook niet aan.

Na een week trouwens, wat opvalt, vooral de tijm doet het goed, ondanks dat daar regelmatig eens aan geknabbelt mag worden, schiet die erg snel omhoog, die zie ik eigenlijk dagelijks groeien.

Zo duur daar... ik spreek ook van grotere potjes, niet van die kleine van de supermarkt...raar dat dat hier dan weer goedkoper is... Die goedkoopste had ik trouwens van de Hornbach, denk dat jullie dat daar ook hebben?

Had eigenlijk nooit verwacht dat er zo'n prijsverschil in zoiets onnozel zou zitten...een plant is een plant hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kruiden waren gisteren en vandaag zwaar under attack...door slakken!! Ook mijn andere gezaaide plantjes en bloemetjes zijn aangevreten. Vind het echt niet leuk, morgen meteen slakkenkorrels halen.

Aaaah...vreselijk!:grrrrrr:

Had ik van de zomer ook voor. Was ik er eindelijk in geslaagd om mijn kruidentuin in leven te krijgen....kreeg ik een slakken invasie.

Ik heb ook een aantal potjes en zaadjes gekocht een tijdje terug...maar ben er nog niet in geslaagd ze ook daadwerkelijk te planten:$

En ik heb een beginnend paasboompje gekocht:party:

Ondanks dat het nog niet in volle grond staat, maar nog steeds in zijn pot zit, groeit hij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk al die verhalen en foto's over de groeiende of stervende kruiden!

Hier gaat het wel goed eigenlijk!

De bakken met Peterselie, Andijvie, Sellerie (of selderie goe schrijf je het?:P), en groene krulsla gaan goed!

Hier even een foto up date:

040909082703.jpg

Peterselie, krulsla en sellerie (er is er 1 gesneuveld :(, maar wie weet wat er nog onder de grond zit!haha!)

040909082733.jpg

Sellerie

040909082717.jpg

Peterselie en andijvie.

040909082757.jpg

De opnieuw gepootte peterselie potjes van de lidl.

040909082819.jpg

En mijn zeer hard groeiende krulwilgtak!

Ik haal er vaak een stengeltje af voor mijn voedster, en die zit er dan binnen 2 weken ofzo weer aan!

Zo, dat was een heel verslag haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een hele border vol staan met kruiden (5m denk ik) daarin staat een laurier rozemarijn, citroenmelise, munt, oregano, peterselie platte en krul, tym, bieslook, salie en sinds dit weekend wortel en koriander.

Binnen staat een potje Basilicum want die wou vorig jaar in volle grond niet groeien.

en de buren hebben sla en zo ;-) en daar krijgen de meisjes ook regelmatig wat van :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plumeau was de 14e precies een jaar hier.. :party: dus heb maar voor de speciale gelegenheid een van de nijnens schelpenbakken gevuld met 40 liter vruchtbare (hoef ik een half jaar alleen maar water te geven) potgrond.. en heellll veell kruiden en sla.. citroenmelisse, pepermunt, dille, oregano, tijm, peterselie, selderij, salie, camille, koreander en ijsbergsla, rode eikenbladsla, lola rosso, rucola, krul andijvie en veldsla.. :whistle2: heb al een foto.. dus post hem zo eventjes! :bounce: Gaat snel joh met dat warme weer van de afgelopen dagen!!! :mdr: Zo grappig! Zie je alle sla naar een kant wijzen... daar waar de zon schijnt! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nu ook zin om kruiden te gaan planten/zaaien :) Ik heb nu 2 soorten tomaten gezaaid: gele in de vorm van een citroen en rode die langwerpig zijn:P en wat zijn zonnenbloemenpitten uit het konijnenvoer:P had nog ruimte over.

Hopen dat het van me moeder mag :P maar dat zal wel want, niet alleen de konijnen zijn er gek maar me moeder houd ook veel van koken en bakken en gebruikt denk de kruiden zoals oregano, peterselie en bieslook wel:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .