Ga naar inhoud

kruiden


meroke

Aanbevolen berichten

Ahaaa!!! Ook weer wat geleerd! Nooit geweten! Waar koop je die plantjes?

Ik heb ze bij het tuincentrum van me oompje gekocht :P ik denk dat ze het ook wel in andere tuincentra's verkopen:yes:

De maggie is al gebruikt in de soep:p in de soep van me zus dan want, die is met een of ander SKD dieet bezig omdat ze spastische darm heeft en dit dieet werkt goed.. Maar ze mag alleen onbewerkte kruiden vandaar dat het dus goed uit kwam dat ik een maggie plantje heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb mijn tuin weer eens een beetje veranderd. Ik heb rucola, brocoletto (een soort kiemplantjes van broccoli), radijs en wortel gezaaid, en het volgende geplant: twee soorten peterselie (platte en gewone), salie, citroenmelisse, twee soorten munt, koriander, lavas (maggiplant) en 5 soorten basilicum (gewone, rode, Thaise, kaneel- en ctiroenbasilicum). En ze vinden 't allemaal even lekker! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan de plantjes :P

Heb basilicum, munt, en peterselie gehaald. Munt vonden ze allebei niet lekker, misschien moeten ze even wennen.

En moet je alleen het blaadje eraf halen, of ook het steeltje? Ik zou het wel fijn vinden als het weer aan groeit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal nu alleen de blaadjes eraf, inderdaad in de hoop dat het nog een beetje aangroeit (behalve peterselie, daarvan geef ik gewoon de takjes met blaadjes). Zeker nu het nog maar van die kleine plantjes zijn. Maar ik weet dat munt echt heel hard kan groeien in de zomer, zo hard dat ik het niet kon bijhouden met de potten muntthee die ik er van maakte, dus als de plantjes eenmaal aangeslagen zijn kun je zeker ook takken eraf halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .