Ga naar inhoud

Probleempje met de voeding


Neaske

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb een nieuw konijntje erbij en ik heb nu een probleem met de voeding.

Mijn ander konijntje krijg SS en ben hier zeer tevreden over. Maar mijn nieuwe konijntje kreeg bij de fokker het Aveve merk nr 97. Ik heb mijn nieuwe konijntje nu al bijna 2 weken en voer nogsteeds het Aveve merk.

Zelf wil ik ook graag dat mijn nieuwe konijntje overstapt op de SS. Als ik haar ook al een klein snoepje (SS) geef heeft ze de dag erna diaree.

Wat kan ik beter doen? Het aveve merk blijven voeren of toch overstappen op de SS?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee mijn nieuwe konijntje krijgt nog geen groenvoer. Ik wou ik zeker niet eerder doen voordat hij het goed zou doen op de SS.

Terwijl hij wel al groenvoer bij de fokker kreeg.

Mijn konijntje is nu 10 weekjes oud. en volgende week bijna 3 weekjes bij ons. Ik heb niet z'n voer veranderd hem niet bij mijn andere konijntje gezet ect. Gewoon even echt laten aclimatiseren.

Alleen dat voer.... tjs dat is even voor mij moeilijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik.

Maar zelfs als ik hem alleen 2 of 3 brokjes van de SS geef is ze meteen aan de diaree.

Ik durf het gewoon niet langzaamaan te mengen.

Ik werk zelf in een Dierenwinkel en heb nog nooit een konijntje mee gemaakt dat diaree kreeg van SS of het zelfs niet at.

Maar die van mij is alweer een geval apart....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies ik vind het ook heel vreemd.

Ze krijgt van mijn niets extra's tot dat ik dit volledig onder controlle heb.

Haar keutels zijn voor zo ver als ik kan beoordelen normaal. Enkel aan de kleine kant (alhoewel dit logisch is aangezien mijn andere konijntje een NHD is en dit een teddy dwerg.)

Ik snap er daarom ook niet veel van.

Maar wat vinden jullie overstappen op de SS met alle gevolgen van dien. of liever op de gewone staafjes houden van de Aveve.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het nog eens kunnen proberen...en dan zorgen dat je verder niets anders voert dan anders, zodat je zeker weet dat het door het brokje/brokken komt. Als ze dan toch weer diarree krijgt is dit misschien niet het goede voer voor je nijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het een keer kunnen proberen om een paar grammetjes te geven, maar ik persoonlijk zou de overstap dan maar niet maken. Je zegt zelf dat ze het voer niet eens meer wil eten. Dan wordt ze er misschien beroerd van. Ik vind het ook vreemd maar het zou wel kunnen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .