Ga naar inhoud

Bloed op de vloer


Lani_Nessa

Aanbevolen berichten

Graag even wat advies.

Ik ben net gebeld door mijn vriend op de vloer in de berging (waar de konijntjes zitten) bloed ligt.

heb gevraagd of dit urine kan zijn maar hij zegt van niet. ook heeft er geen van de 2 bloed op de vacht hangen.

ohja hij zegt dat ze wel nog rondhuppelen maar dat ze rustiger zijn dan normaal.

Ik heb hem gevraagd afspraak te maken met de dierenkliniek en hij mag komen om 19.15.

(ik moet vandaag uitzonderlijk werken tot 20u)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Dorie waarom moet ik nu vandaag zo lang werken. kan ik niet bij mijn meisjes zijn.

Hij gaat ze trouwens alle 2 meenemen voor onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je heel, heel zeker dat het geen urine kan zijn? Door bijvoorbeeld wortels kan de urine een donkerrood/oranjeachtige kleur hebben.

Als het echt bloed is, en er is geen bloed in de vacht te vinden, is er misschien een nageltje afgebroken. Dat kan pijnlijk zijn, maar is niet heel ernstig, al kan het heel erg bloeden.

Naar de DA is in ieder geval de beste oplossing, die weet goed waar ie naar moet kijken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weet ik het niet natuurlijk i kmeot afgaan op wat mijn vriend zegt aan de telefoon. heb oko rode urine voorgesteld maar hij zegt zeker te zijn dathet bloed is.

Ik heb em aangeraden om ze een snoepje te geven om te zien of ze nog eten en dat doen ze wel. ga eens vragen om naar de nageltjes te kijken.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn ondertussen vrij zeker dat het bloed is.

In de berging durven ze al eens een plasje te laten vallen. maar in de keuken (waar er ook bloed lag) hebben ze dat nog nooit gedaan.

nuja straks naar de dierenarts :$ ikke zenuwachtig vooral omdat ik mij zo nutteloos voel kan enkel maar bellen en suggesties geven.

Hij ging van de plekken fotos trekken en meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ken rode urine af en toe zie ik oranje urine maar volgens mijn vriend is het echt bloed. alleen vind hij geen wondjes of iets waar het bloed vandaan kan komen ook niet van de nageltjes zegt hij. ik hoop dat het urine is en dat hij zich vergist heeft dan heb ik enkel totale paniek gehad :P. pfff ik heb gevraagd dat ze ineens hun spuitjes krijgen. pff leuke verjaardag voor hun al zullen ze dat zelf niet beseffen :P dat ze maandag jarig zijn :P hihi pfff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet telefoon gekregen.

De dierenarts kon niks bij ze vinden. geen nageltje geen wondje niks.

Lani haar kontje zag wat roder dan normaal maar niet in die mate dat er bloed zou van komen.

Zorgen om niks dus. Gelukkig.

Toch bedankt voor de mogelijke oorzaken en de steun. Ik ga straks naar huis en zelf eens naar de plekken kijken. en ze een hele dikke knuffel geven en een snoepje :$.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend had het bloed laten liggen tot ik thuiskwam vrijdag. En het was zeker geen rode urine. op de muur waren hele kleine bloedspatjes te zien. en dan op de grond bloed vegen. het leek alsof ze gebloed had en het aan haar pootjes hong en zo rondjes had gehupst. ik heb ze beiden volledig bekeken. (met groot protest :P) en heb ook niks abnormaals gezien. geen afgebroken nageltje of wondje te bespeuren.

Het blijft een misterie wat het is geweest. Maar het was een pak van men hart dat het loos alarm is.

en voor de gelegenheid vandaag Een happy birthday voor mijn 2 lieve meisjes :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren per toeval de oorzaak van het bloed gevonden.

ik nam Lani op en zag een nageltje redelijk raar zitten. Bleek dat deze nagel was ingescheurd!

Toen ik haar heb neergezet was zo zo wild aan het rondkrossen dat deze dus ook is afgebroken. Er kwam geen bloed meer uit.

Maar wat kan ik nu het beste doen? dit zo laten? Iets van ontsmetting aandoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze lijkt er geen last van te hebben (loopt er ook al een week mee rond)

ja ik vind het ook raar. maar langs andere kant ik heb er ook naar gekeken en mijn vriend ook en wij hebben het toen ook niet gezien...

Daarom ben jij ook geen dierenarts! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .