Ga naar inhoud

Advies over prozyme bij verstopping maag


Rian

Aanbevolen berichten

Ik heb het vermoeden dat Poo een beginnende verstopping in zijn maag heeft. Beide nijntjes verharen stevig. Heeft toenstraks wat biks gegeten maar zit nu stil in een hoekje, is niet zichzelf. In de bak veel kettingkeutels en keutels van verschillende grootten.

Kan ik extra prozyme geven nu, is dit ook werkzaam voor verstoppingen in de maag? Zo ja, gewoon een extra mespunt in een stukje groen dat hij altijd graag heeft? Of brengt dit juist extra risico met zich mee als ik hem nu dwing dit te eten, moet ik dit juist niet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij stond erbij dat je dat 3 of 4 keer per dag mocht geven, de praktijk hier scheen het ook te verkopen want toen ik het er over had zei de da dat ze het niet meer gaven omdat de werking ervan verwaarloosbaar was.

Het is idd "omstreden" in de zin dat nooit bewezen is (klinisch dan) of probiotica bij konijnen echt effektief zijn.

Daar tegenover staan dan weer alle goede praktijkervaringen plus de eensgezindheid dat het zeker niet schadelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd "omstreden" in de zin dat nooit bewezen is (klinisch dan) of probiotica bij konijnen echt effektief zijn.

Daar tegenover staan dan weer alle goede praktijkervaringen plus de eensgezindheid dat het zeker niet schadelijk is.

Nouja ik heb het in huis dus als het nodig mocht zijn probeer ik het ook gewoon hoor.

Dierenartsen weten tenslotte ook niet altijd alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut! Het is werkelijk een wondermiddel, ik zweer er inmiddels bij. Je strooit bijv. een mespunt over het groenvoer dat je net hebt afgespoeld en het meeste vocht af hebt geschud, dan blijft het mooi erop plakken. Heel handig omdat de meeste nijnen bij buikprobleempjes alleen een spriet groenvoer eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .