Ga naar inhoud

Spuitje kapot!


Karina

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het kan schadelijk zijn ja, je kunt op die manier aardig wat bacteriën naar binnen brengen die een infectie en ontsteking kunnen geven. Dat hoeft nu niet gelijk te gebeuren natuurlijk, dus je hoeft niet in paniek te raken nu. Maar dit is wel heel erg slordig van de DA! Gelukkig spuit je al antibioticum naar binnen, dat scheelt een klein beetje. Daarbij wordt een naald stomper als je hem gebruikt, dus de tweede keer gaat hij al moeilijker naar binnen en de derde keer nog moeilijker. Een stompe naald doet natuurlijk ook meer pijn en geeft een minder mooi wondje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond een keer om 0600 uur 's ochtends met een spuitje met dwangvoeding in de keuken. Wilde het eerste beetje erdoor persen om te kijken of het gaatje groot genoeg was, maar de druk werd wat hoog geloof ik, PATS en de hele keuken inclusief mijn gezicht zat onder de groene prut...heel fijn. Je had je zeker doodgelachen als je dat gezien had....Dit even naar aanleiding van het ontploffende spuiten verhaal.

Maar Karina, veel succes he, komt allemaal goed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan schadelijk zijn ja, je kunt op die manier aardig wat bacteriën naar binnen brengen die een infectie en ontsteking kunnen geven. Dat hoeft nu niet gelijk te gebeuren natuurlijk, dus je hoeft niet in paniek te raken nu. Maar dit is wel heel erg slordig van de DA! Gelukkig spuit je al antibioticum naar binnen, dat scheelt een klein beetje. Daarbij wordt een naald stomper als je hem gebruikt, dus de tweede keer gaat hij al moeilijker naar binnen en de derde keer nog moeilijker. Een stompe naald doet natuurlijk ook meer pijn en geeft een minder mooi wondje.

Precies! Dus het is belangrijk om elke keer een nieuwe naald te gebruiken. Heb je nog extra kunnen halen bij je DA?

Over die spuit die uit elkaar sprong, het kan ook ooit aan een "misproductie" vd spuit/naald zelf liggen. Heb ik in het ziekenhuis ook wel eens gehad, dan is bijv het gaatje in de naald gewoon niet open of zit er iets vast. Dit kan dus altijd een keer voorkomen, en hoeft dus totaal niet te liggen aan de manier waarop je spuit!

Ik denk dat je goed je best doet hoor! Veel succes iig nog ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nagevraagd bij de da. Hij gaf aan dat ik deze spuiten wel gewoon meerdere keren kon gebruiken, omdat Nijn verder niet ziek was of zo. Ik vind het maar raar... Ik krijg steeds midner vertrouwen in de dierenartsen van tegenwoordig.

Ik heb vandaag niet hoeven spuiten (gelukkig). Het hoef maar om de dag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het ook wel hoor. Weet t verschil wel tussen een spuit en een naald ;). Nu ik mijn eigen stukje lees zie ik dat ik zelf een schrijffout heb gemaakt. Ik heb gevraagd of de naalden nog een keer konden worden gebruikt. Sorry sorry sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Nijntje wilde niet uit haar hok (bromt de hele flat bij elkaar).

MAAR: het is gelukt deze keer. Nieuw spuitje, nieuwe naald, eerst even uitgeprobeerd en toen de ab bij Nijn gespoten. Ik vind het doodeng, maar ben achteraf blij dat het toch gelukt is. Ik heb daarna even zachtjes over haar rugje gemasseerd. Ze sprong vervolgens in mijn nek en kroop dicht tegen me aan. Dat zit er weer voor 2 dagen op.

Nogmaals: heel erg bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed zo! goed gedaan.En 1 troost, mijn eigen dieren prikken vind ik zelf ook helemaal niet leuk om te doen, ben niet bang voor naalden mits ze niet in mijn geprikt worden...hahaha, je moet mij niet zien als er bloed afgenomen moet worden dan ga ik bijna van mijn graadje :whistle2:

sssttt, niet verder vertellen aub.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er geen problemen mee bij Kerrie eigenlijk. Maar ja, ze was dan ook zo makkelijk :yes: Mijn dappere meisje! Het insmeren van haar vulva vond ik veel erger, dat vond Kerrie echt vreselijk :(

Ik vind het echt heel dapper van je Karina, dat je het toch weer hebt geprobeerd! :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .