Ga naar inhoud

Guus is ziek


Guus

Aanbevolen berichten

Toen wij gisteren thuis kwamen lag Guus heel stil in een hoekje in zijn kooi. Toen wij de kooi open deden zodat hij lekker los kon lopen, kwam hij er wel even uit maar heel snel ging hij er weer in...

Later heb ik hem er even uitgepakt omdat ik me toch een beetje zorgen maakte en toen heeft hij 3 rozijntjes op, deze vind hij heel lekker!

Ook heb ik even met hem met de voerbal gespeeld. Dit vind hij normaal heel leuk maar al snel liet hij hem links liggen. Het biks wat uit de bal kwam heeft hij wel op.

Ik heb hem gisteren gewoon eten gegeven maar hij heeft hier bijna niks van op zag ik vanmorgen... alleen wat witlof!

Guus ligt nu heel stil in een hoekje en steeds staat hij op en rolt zich om, om weer te gaan liggen.

Hij wilt nu dus ook niets meer eten, zelfs geen rozijnen!

Ik heb dus net maar even de dierenarts gebeld want ik vrees zijn darmen!

Ik moet om 9 uur even langs komen.

Ik baal hier flink van, maak me mega zorgen! Bah!

Ik moet eigenlijk zo gaan werken dus ik heb even gebeld dat ik naar de dierenarts moet.... ik mag later komen maar ze zeiden het echt met zo'n toon van... het is maar een konijn hoor!

Ik uitgelegd dat als ik te laat ben dat hij dood kan gaan etc.... Maar ze bleven die toon houden...

Ik weet nu al dat ik straks met een rot gevoel ga werken.... 1 omdat ik liever bij Guus ben zodat ik hem in de gaten kan houden, 2 omdat ik gewoon weet dat ze het belachelijk vinden...

Maar goed mijn konijn gaat gewoon voor hoor!!

Gelukkig is het woensdag en hoef ik maar een halve dag!

Ik laat jullie vanmiddag weten hoe het gaat en wat de dierenarts heeft gezegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Nou ik ben nu net pas terug van de DA... het was ook honden spreekuur.... Dus Guus was er behoorlijk gestresst van al die blaffende honden!!

Guus zijn temp was 38,5 dus dat was goed!

Er zat nog wel eten in zijn maagje maar heel weinig in zijn darmpjes. Er zaten nog wel keutels in... Na wat massage van zijn buik hoorde je het erg borrelen en kwam er een keutel uit.

Guus heeft nu een spuitje gehad (ben de naam even vergeten) en recoveryvoer.

Dit voer heb ik hem net in een spuitje proberen te geven maar dat lukte nog niet...

(we zijn ook pas 5 minuten terug van de DA)

ik ga nu wel werken maar ben om kwart over 12 al weer vrij... hij moet dus even 2 uurtjes alleen zitten.

Als Guus over 2 dagen nog suf was oid dan moet ik even terug komen... en bij twijfel moet ik altijd even bellen!

Jullie horen straks hoe het verder gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat masseren zegt al bijna genoeg..Gas/verstopping

Aangezien je toch een halve dag vrij bent kan je mooi even ananas halen (verse) ?

Ananassap van de verse ananas is goed voor zijn darmen nu !

Verder; blijven masseren ! Van de buik richting anus..

En..ehm...o ja, bij het dwangvoeren het spuitje via de zijkant van zijn bekkie zo'n 1 tot 1,5 cm naar binnen doen en dan langzaam spuiten..

Je moet dus echt even 'doorpakken' Hij likt het er niet af ofzo..

Sterkte !!!

Enne...goed dat je naar de dierenarts gegaan bent !

Als het aan het eind van de middag nog niet beter is, kan je best nog even bellen..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Zaza al zei... wat hij had zegt genoeg over de diagnose...dit is een schoolvoorbeeld...

Guus had nog wel volume in de maag,maar minder in de darmen. Waarschijnlijk door verharing de maaguitgang kleiner, hij eet minder door gevoel van vol te zitten (omdat voedsel niet doorsijpeld naar de darmen zoals het zou moeten) Doordat er te weinig voer van de maag naar de darmen gaat, gaan de darmbewegingen die het voedsel helpen verteren en het doorduwen richting anus verminderen. Het aanwezige voedsel in de darmen begint te gisten, veroorzaakt gasbellen en pijn. Vandaar dat hij zo onrustig lag en zich steeds op zijn zijkant smeet (deed Clicquot precies zo).

Waarschijnlijk is dwangvoeren niet eens meer nodig straks als hij pijnstilling en iets voor de darmen gehad heeft...ik hoop het voor je en ik duim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah die toon van je baas dat kan ik niet uit staan

het is maar een konijn.. het is jou huis dier je hecht er aan en je wilt alles voor uhm doen en vooral dat je niet wil is dat ie dood gaat dus een dieren arts heb je goed gedaan

laat ze maar lekker lullen (dit doen ze ook bij mij in de fam)

en dit lijkt idd veel op gas...veel beterschap met guusje en geef hem maar een dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had daarstraks zo'n haast dus toen heb ik het niet gezegd... Maar dank jullie wel allemaal voor het medeleven, de tips, het gerust stellen en het er zijn!!

Het gaat al weer wat beter met Guus... Ik heb hem net 1,5 cc dwangvoer gegeven. Hij likte het zo van het spuitje af dus dat was makkelijk! Helaas zat er niet meer in het spuitje anders had hij nog meer gegeten... heb natuurlijk het spuitje opnieuw gevuld en het nog een keer geprobeerd maar toen wilde hij niet... ook niet van een lepeltje!

Ik had vanmorgen wat hope farms brokjes verdund met water daar heeft hij wel een beetje nog van op.

Guus is al veel levendiger. Hij sprong zelf uit zijn kooi en loopt nu wat rond. Ook pakte hij twee rozijntjes dat ik nog naast zijn kooi had liggen op en at het lekker op.

Ook had hij net weer 2 keutels, welliswaar op de bank maar dat vind ik nu totaal niet erg!!!

Nu ik dit typ zie ik dat hij (jaja ik weet dat het niet goed is maar ik krijg het mijn vriend niet uit zijn hoofd en hij krijgt er maar 1 op een dag) een snoepje pakt dat ook nog bij die rozijntjes lag en op eet voor de helft!

Ik ga zo nadat ik zelf gegeten heb even ananas halen want hij is inderdaad flink in de rui en hem dat ook nog geven.

Hopelijk knapt hij snel verder op!

Oja en de dierenarts denkt dat het komt door de witlof omdat die momenteel uit de kas komt... Hij heeft het goed uitgelegd hoe en wat maar doordat ik bezig was met Guus op de tafel te houden heb ik wel geluisterd maar ben het merendeel vergeten....

Iets met Nitraat ofzo.... Kan ook anders zijn hoor! Ik weet het echt niet meer!

En in combinatie met het verharen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah die toon van je baas dat kan ik niet uit staan

het is maar een konijn.. het is jou huis dier je hecht er aan en je wilt alles voor uhm doen en vooral dat je niet wil is dat ie dood gaat dus een dieren arts heb je goed gedaan

laat ze maar lekker lullen (dit doen ze ook bij mij in de fam)

en dit lijkt idd veel op gas...veel beterschap met guusje en geef hem maar een dikke knuffel

Ik had in eerste instantie een collega gebeld die zelf altijd konijnen heeft gefokt maar die was een dag vrij en ik kreeg dus zijn voicemail... als ik het tegen hem had gezegd had hij het totaal niet raar gevonden maarja de directeur zei niks maar de toon waarop hij het zei.... Maar goed laat hem maar lekker denken!

Ik het het nog wel uitgelegd aan hem toen ik op school kwam en toen had hij al wat meer begrip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Mickey heeft momenteel weer hetzelfde als jij beschrijft...Ze verhaart ook enorm...Heb 2 uurtjes terug cisaral toegediend en haar een massage gegeven, maar ze wilt nog niet...Ik kijk het nog even aan en anders ga ik naar de DA toe...

Succes en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal ook eens niet...Mijn DA is gesloten vandaag..*zucht*... De Wilhelminakliniek raadde aan om metacam ter pijnstilling te geven en toch even langs een andere DA te gaan...*zucht* ik heb geen vervoer en moet mijn vriend weer helemaal uit z'n werk komen...Mijn zorgenkindje :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een stom vraagje hoor...

Ik heb nu verse ananas gekocht en na heel wat stoeien om de schil af te krijgen heb ik nu wat stukjes ananas... Maar Guus eet er niets van...

Ik wil er nu dus sap van maken.... Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .