Ga naar inhoud

Hoeveel drinken is goed voor een jong konijn


elza

Aanbevolen berichten

Nou ik denk dat het toch goed is om in de gaten te houden. Teveel drinken kan wijzen op iets wat niet in orde is, denk aan een blaasontsteking of iets dergelijks.

Ik weet niet precies hoeveel een jonkie drinkt, hier wordt per 24 uur zo'n 150 ml per volwassen konijn gedronken, zij eten dan wel veel verse groenten erbij waar ze ook vocht mee binnen krijgen. Hoeveel drinkt je nijntje precies in hoeveel tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor konijntjes heb je? Dat is natuurlijk handig om te weten, een klein dwergkonijntje zal minder drinken dan een FH van 3 maanden oud ;)

Ik zou me er zelf niet zo druk om maken, Nuf kon hier vanaf jongs af aan zo veel drinken als hij zelf wou. De ene dag ging er 600 ml in en de andee dag maar 400.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een dwergteddy, rond de 3 maanden oud. Ze heeft vandaag sinds 07:30 uur 75 tot 100 ml op. Geen idee of dat veel is.Verder is ze gewoon fit en eet goed, durft nog niet het hok uit.

Maak me ook geen grote zorgen, maar was benieuwd hoeveel het gemiddeld is. soms gaat ze zo tekeer met dat flesje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij is dat wel goed hoor, als ze echt TEveel drinken zou, zal er waarschijnlijk iets met de niertjes niet goed zijn ofzo.

Als ze gewoon alleen nog biks eet, is dat prima.

Vergeet ook niet dat het drinken uit een flesje voor zo'n kleintje soms ook echt een kunst is hoor!Er komt ook niet erg veel uit met 1 likje he! Vaak zijn ze wel enkele minuten zoet, om er een paar ml uit te krijgen, zeker met zo'n jonkie.

Heb je al gekeken of er niet veel water morst? Dat het langs haar mondje loopt, of meteen haar kooi in? Dan lijkt het namelijk of ze veel drinkt, maar is dit misschien niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, nee het flesje lekt niet. Dan houden we het op een kleine zuiperd!! Als er iets aan de hand zou zijn dan zouden er ook wel andere klachten zijn toch?. Ze ligt lekker languit en dan ineens weer drinken dan weer liggen en dan weer drinken. Zal ook wel zijn dat ze nog moet wennen..(zowel zij als het baasje en het vrouwtje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kijk, je zegt het zelf al! Ze krijgt nu alleen maar biks. Dat is natuurlijk droog, en je nijntje zorgt er dus prima zelf voor dat het een zachte substantie wordt om goed uit te kunnen poepen! Ik DENK dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hou het gewoon in de gaten, als je denkt dat het niet klopt en ongerust wordt, gewoon even naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 teddy dwergjes: eentje van 2,5 maand die drinkt niet zo heel veel, maar de andere van 5 mnd drinkt nu 1 flesje van 300ml binnen 1,5 dag leeg :P (en ze krijgen nog een bakje groente per dag)

Allebei zijn ze gezond, dus ik denk ook dat het per nijn verschilt hoeveel ze drinken...

Je zegt ook dat ze lekker languit ligt, dus volgens mij is ze dan lekker ontspannen. :)Als je je echt zorgen maakt of als het konijntje niet fit is, kan het nooit geen kwaad om even met de DA te overleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een dwergteddy, rond de 3 maanden oud. Ze heeft vandaag sinds 07:30 uur 75 tot 100 ml op. Geen idee of dat veel is.Verder is ze gewoon fit en eet goed, durft nog niet het hok uit.

Maak me ook geen grote zorgen, maar was benieuwd hoeveel het gemiddeld is. soms gaat ze zo tekeer met dat flesje :)

Dat is dus over een hele dag, vind ik absoluut niet veel hoor! En bij ons dronk Napoleon de eerste dagen ook veel meer dan nu. (ook al hebben we hem pas een week:p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dwerg konijn dronk toen hij klein was ook echt heel erg veel, dit kan helemaal geen kwaad hoor. Dit is beter dan als hij niet zou drinken :)

@kanino.. dit is misschien wel beetje veel?! Kan me voorstellen dat hij bij het eten van veel hooi wel echt dorst krijgt. Geef je hem ook nog biks?

En hoe groot is groot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij waren/zijn ze altijd heel druk aan het spelen, en als ze dan weer in de kooi sprongen, gingen ze samen als een gek aan de fles lurken.

Was vroeger toch ook zo, was je fijn aan het spelen en dan ineens; DORST! Glaasje sap naar binnen gieten!

Mijn rammetje zit nu apart en zit tijdelijk in zo'n Duna. Kwam ik beneden had ie met zn kop de bovenkant opgetild waardoor de fles was gevallen. Gelijk een bakje water gegeven en hij was heel hard aan het schrokken en eeuwig aan het drinken! Echte dorst dus!

Wat ze hier ook zeggen; té gek veel drinken, is nooit goed, en dan is een bezoekje aan de DA wel een rustgevende optie.

Misschien zou je ook naar hun urine kunnen kijken?

Heel veel drinken, weinig plassen? - Helemaal niet plassen?

Kooi nat vd plasjes?

aangepast door TeddyLot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .