Ga naar inhoud

houdbaarheid Panacur


Lia

Aanbevolen berichten

Mijn vraag is: hoe lang is Panacur houdbaar?

Volgens mij had ik een topic geplaatst vorig jaar dat Wolfje een wormkuurtje kreeg van mij, maar heelaas weet ik niet meer presies waneer.

Daarna dat hij het 2x heeft gehad zette ik het in de ijstkast.

Toen ik er naar keek was het een dikke drap geworden, toen ik het eruit haalde en goed schudde werd het weer normaal vloeibaar. Ik had het de hele tijd in mijn tas zitten zodat ik naar de da kon gaan voor een nieuwe want ik had het idee dat hij niet meer goed was.

Mijn vraag is: kan ik het nog gebruiken??? anders moet ik morgen een nieuwe halen. Ja ja dat hij nog goed is kan ik hem het vanavond geven,

ik zal ff opzoeken wanneer ik de topic had aangemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nieuwe gehaald

Op de sticker staat beschreven:

1 panacur suspensie 2.5 % per 10ml

dosering: e-cuniculi

Gebruik: gedurende 28 dagen????? ( dit stond nooit op de flesjes die ik kreeg)( ik krijg het namelijk in een flesje waar je oordruppels in doet)

0,2 ml per kg

Maar hij heeft nu 0.5 ml gekregen.

Kan toch nooit kwaad als hij teveel krijgt?

Maar ik las in een ander topic dat je 3 dagen achter elkaar kon geven??

Ik weet niet beter dat je het nu moest geven en 10 dagen weer.

Hoe zit dat presies?

En ik heb nog een vraagje: prefentief ontwormen wat houd dat in?

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let er wel op dat je altijd op voorhand schud voor je het geeft.

Je hebt namelijk een suspensie en die heeft als eigenschap dat er zich een neerslag vormt. Dus elke keer schudden voor je het geeft!

Preventief betekent dat je iets doet zonder dat er een verdenking voor is, dus uit voorzorg.

Met preventief ontwormen bedoelt men dat je ontwormt zonder dat je echt een worm hebt gezien of dat de keutels onderzocht zijn op wormen.

Men doet dit omdat het zelden is dat je bij een wormbesmetting bij konijnen wel degelijk een worm ziet. Omdat konijnen wel 'eenvoudig' wormen kunnen hebben, wordt er dus preventief ontwormd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .